Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри іноземних мов і перекладу

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/12665

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 428
  • Item
    Інструменти та технології віртуальної інтернаціоналізації в освітньому процесі
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Хайдарі, Наталія Ігорівна; Давиденко, Алла Олександрівна; Мірошник, Світлана Олексіївна; Khaidari, Nataliia Ihorivna; Davydenko, Alla Oleksandrivna; Miroshnyk, Svitlana Oleksiivna
    Стаття присвячена визначенню та аналізу інструментів та технологій віртуальної інтернаціоналізації в освітньому процесі. Встановлено, що інтернаціоналізація вищої освіти – це процес, спрямований на зміцнення глобального виміру в освіті, розширення міжнародних можливостей для студентів, викладачів та закладів освіти. Виокремлено такі інструменти віртуальної інтернаціоналізації в освітній галузі, як-от: віртуальні освітні платформи та системи управління освітнім процесом, що дозволяють студентам віддалено отримувати доступ до освітніх ресурсів, завдань та матеріалів; широкодоступні відкриті онлайн-курси, що забезпечують можливість великої кількості учасників з усього світу навчатися за допомогою відкритих Інтернет-ресурсів; віртуальні конференції та вебінари, що уможливлюють обмін ідеями, презентаціями та дослідженнями між студентами, викладачами та дослідниками в режимі реального часу; спільні віртуальні проекти, що сприяють використанню онлайн-платформ для співпраці між університетами з різних країн; віртуальні обміни студентів, що дозволяють студентам з різних країн взаємодіяти та спільно працювати над дослідженнями, навчатись в інших країнах онлайн; мовні інтерактивні платформи, що спонукають студентів до поглиблення та покращення знань з іноземних мов за допомогою інтерактивних вправ, онлайн-уроків та віртуального спілкування з носіями мови; віртуальні культурні заходи, що передбачають відвідування віртуальних екскурсій, виставок або лекцій. Визначено такі технології віртуальної інтернаціоналізації в освіті, як-от: віртуальна реальність та розширена реальність, що уможливлюють впровадження занять з використанням віртуальної та розширеної реальностей, віртуальних екскурсій та інтерактивних сценаріїв, що дозволяє студентам віртуально взаємодіяти з іншими студентами та викладачами, долати просторові обмеження та долучати до освітнього процесу різноманітні віртуальні елементи; відеоконференції та вебінари, що передбачають застосування платформ для відео конференцій; хмарні технології, що надають можливість збереження та обміну даними, матеріалами та ресурсами в режимі реального часу; аналітика та штучний інтелект, що передбачає індивідуалізацію навчання, адаптацію програм для кожного студента, а також виявлення та аналізу міжнародних тенденцій у сфері освіти; мобільні додатки, що сприяють гнучкості та доступності навчання з будь-якого пристрою та місця знаходження; соціальні мережі, що слугують платформами для обговорення та обміну ідеями з міжнародними колегами, розширюють можливості студентів та викладачів для взаємодії та обміну досвідом; онлайн-інструменти для спільної роботи в синхронному та асинхронному режимі.
  • Item
    Європейські стандарти вищої освіти в Україні: Болонський вимір
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Хайдарі, Наталія Ігорівна; Заслужена, Алла Андріївна; Юхновець, Наталія Павлівна; Khaidari, Nataliia Ihorivna; Zasluzhena, Alla Andriivna; Yukhnovets, Nataliia Pavlivna
    Стаття присвячена дослідженню запровадження Болонського процесу в Україні як явища, що є основою реформування національної системи освіти відповідно до основних положень Болонської декларації. Встановлено, що Болонський процес – це процес структурного реформування національних систем вищої освіти країн Європи, зміни освітніх програм і потрібних інституційних перетворень у вищих навчальних закладах Європи. Доведено, що мета Болонського процесу – це створення європейського наукового та освітнього простору задля підвищення спроможності випускників закладів вищої освіти до працевлаштування, поліпшення мобільності громадян на європейському ринку праці, підняття конкурентоспроможності європейської вищої школи. Виокремлено такі цілі для створення та поширення Європейського простору вищої освіти: затвердження загальної системи порівнянних ступенів освіти; запровадження двох основних циклів вищої освіти; створення системи кредитів (ЄКТС); сприяння мобільності студентів, викладачів, дослідників та адміністративних працівників; підтримка європейської співпраці щодо забезпечення якості освіти; просування європейських стандартів вищої освіти, зокрема щодо розроблення освітніх програм, міжінституційного співробітництва, схем мобільності, інтегрованих освітніх програм і досліджень. Визначено, що відповідно до цілей встановлених Болонською декларацією всі країни-учасниці процесу зобов’язані: запровадити триступеневу систему вищої освіти, що складається з бакалаврату, магістратури та аспірантури; забезпечити взаємовизнання кваліфікацій і періодів навчання, отриманих в інших закордонних університетах; запровадити систему забезпечення якості освіти, щоб посилити якість і актуальність навчання та викладання. Виокремлено компоненти прозорості Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС): інформаційна довідка про заклад вищої освіти, його структуру та організацію освітнього процесу; міжнародна співпраця між закладами вищої освіти, що є учасниками Болонського процесу; інформація щодо успішності студентів в цифровому форматі для зручної передачі будь-якому закладу вищої освіти; кредити ЄКТС, що вимірюють навчальне навантаження студента під час опанування конкретної дисципліни. У статті доведено, що на сучасному етапі розвитку національної системи освіти, українські заклади вищої освіти успішно переймають європейські практики у свою діяльність та дотримуються головних стандартів Європейського простору вищої освіти.
  • Item
    The metaspace of the functioning of the concept of academic integrity as a factor in the formation of the identity of moral and ethical patterns
    (Publishing Group “Scientific Perspectives”, 2024) Kolisnychenko, Anna Vitaliivna; Kharytska, Svitlana Vasylivna; Колісниченко, Анна Віталіївна; Харицька, Світлана Василівна
    Integrity in the modern civilized world is the cornerstone that lays the foundation of the internal harmony of a person, the stability of his character and creates a moral image. Higher education through teaching and research actually strengthens this foundation with elements of academic integrity that are designed to cultivate intellectual dignity and respect for different opinions and ideas. The concept of academic integrity is fundamental to European and world universities. First, in today's developed society, adherence to a code of academic integrity is the image and reputation of a higher education institution.
  • Item
    Indian myths as the basis of Hart Crane’s mythmaking
    (Alfred Nobel University, 2024) Kolisnychenko, Anna Vitaliivna; Kharytska, Svitlana Vasylivna; Колісниченко, Анна Віталіївна; Харицька, Світлана Василівна
    The article focuses on the specific significance of the myths of the indigenous peoples of North and South America for the formation of a special artistic creation of the Crane’s “myth to God” (the definition of the poet). The purpose of the research is to identify and analyze the ancient mythologies used by Hart Crane to construct the future of America, which will be inspired by the new myth. This new myth, according to Crane, will emerge from the synthesis of all mythologies existing on the American continent, the achievements of all cultures whose peoples participated in the discovery and development of the New World, and the incredible success in the development of civilization that the Americans achieved. Crane’s poetry space is homogeneous. Probably somewhat eclectic, but homogeneity is achieved by a purposeful orientation to the subordination of all components to the American idea, that is, Crane’s space is a poetic melting pot. In accordance with the indicated homogeneity, we used the synergy of literary methods in conducting the research: biographical, which made it possible to follow the works from the initial idea to their creation; cultural-historical, due to which the characteristic features of the era of modernism are identified in the poet’s works; comparative, which makes it possible to compare the elements of work of different poets (not only modernists, but also remotely distant literary periods); ritual-mythological, intended for direct analysis of the paradigm of Indian myths; historical-functional, which made it possible to identify the reception of Crane’s works from total non-acceptance to the granting of program status; systemic-holistic, to which all the above-mentioned methods are subordinated, because it helps to highlight the main core (idea) of works (Crane’s “myth to God”), to which all other images, motives, plots, etc. are subordinated. In Hart Crane’s works, almost every word holds a mythological potential, it always functions in its original meaning, based on which the mythical context prevails. It can be the name of Pocahontas or the name of Atlantis, stirring up myths about the Indians and the conquest of America by the whites, or about the love of Pocahontas and Captain Smith, about Plato’s mythological Atlantis and the migration of the first settlers across the Atlantic, which in Crane’s time had also become a myth. Or maybe the seagull is one of Crane’s favorite images: an ordinary bird that circles over the Brooklyn Bridge and a permanent character in Native American mythology, in which the boundlessness of freedom and the ingenious mind of a trickster are combined. That is one verbal marker of Crane – the seagull – holds and simultaneously produces several meanings, from concreteness to the symbolism of the myth, as the majestic image of the Brooklyn Bridge, which removed the mythological dimension, became the new myth created by Hart Crane.
  • Item
    Search-informational competence of future biomedical engineers and economists as an important component of adjustment of safety professional activity standards
    (Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Kolisnychenko, Anna Vitaliivna; Kharytska, Svitlana Vasylivna; Колісниченко, Анна Віталіївна; Харицька, Світлана Василівна
    The article considers the problem of formation of search-informational competence in the system of professional training of the future biomedical engineers and economists in foreign language classes. By studying and analysing the scientific and methodological literature, the main directions of the development of native electronic language didactics in general and the development and implementation of electronic lexical tasks for educational purposes in particular. To develop search-informational competence, the authors propose to use information technologies, including a system of exercises and tasks related to the use of electronic dictionaries. The level of formation of search-informational competence is an effective component of adjusting the norms of professional activities in the future. Authors focused on the problem of forming the search-informational competence of future biomedical engineers and economists in the process of work with the lexical-informational literature. The main approaches to essence of the concept of search-informational competence in the pedagogical and psychological literature are given. The definition of search-informational competence acquires new shades, receives new filling and explanation in the work. One of the main problems in the implementation of general theoretical training of future biomedical engineers and economists for professional activities using innovative techniques and computer technologies is the lack of information and methodological support. Specially developed teaching aids, laboratory workshops, etc., in which students would be able not only to gain knowledge on the use of computer technologies, but also to represent the results of their research on the proposed topics. The variability of tasks and collective discussion of student work will significantly increase the intensity of the learning process and expand the general understanding of future biomedical engineers and economists about information resources to support the educational process. The model of forming the search-informational competence is theoretically grounded and experimentally based. It is determined that the common didactical skills of the work with lexical-informational literature are required as the main condition to form the search-informational competence.
  • Item
    Виховна функція роботи гуртка під час кризової трансформації національної самосвідомості
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Колісниченко, Анна Віталіївна; Харицька, Світлана Василівна
    У Законі України «Про освіту» вказано основні принципи та визначено напрямки виховної роботи, серед яких формування патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу. У Національному авіаційному університеті виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу, який базується на загальнолюдських та культурних цінностях, принципах демократичного суспільства, верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина.
  • Item
    Future translators’ professional training at higher education institutions
    (National Aviation University, 2019-11) Pylypchuk, Maryna Leonidivna
    The article reviews the issue of future translators’ professional training in HEIs on a theoretical basis. The components of future translators’ professional readiness are figured out. The key competencies that translation students must possess are highlighted.
  • Item
    Патріотичне татуювання як виразник національної самоідентифікації
    (Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut, 2022) Колісниченко, Анна Віталіївна; Харицька, Світлана Василівна
    Патріотична мода, яка стала актуальним трендом особливо за останні кілька років, охопила різні напрямки нашого життя. Це і одяг, і прикраси, і манікюр, і атрибутика. Але є люди, які зважилися відобразити любов до України не в тимчасових речах, які можна змінити за будь-яких обставин, а залишають їх на своєму тілі на все своє життя. Йдеться про татуювання.
  • Item
    Historical and cultural aspects of native american queer identity
    (National Aviation University, 2020) Shostak, Oksana; Шостак, Оксана Григорівна; Шостак, Оксана Григорьевна
    For indigenous peoples queer identity reproduces personal, often unconscious ideas about themselves and their place in the world. Berdache identity is the most common, personal, sometimes unconscious idea about the inner structure of Native American societies of the past. Such an assessment is not always positively perceived by the white mainstream culture of modern American society. However, the recognition of indigenous identity has now become a condition for further positive dynamics of the Native Americans self-acceptance in the US and Canada.
  • Item
    Англійські запозичення у шведській мові: загальний огляд проблеми
    (Ужгородський національний університет, 2021-12) Кульчицький, Віктор Іванович; Стрільчук, Андрій Ігорович
    У статті доведено, що проблема поширення та вживання англомовних запозичень у шведській мові на сучасному етапі є надзвичайно актуальною. Виділено фактори, які сприяли поширенню англійської мови в загальносвітовому просторі, а саме: вивчення англійської мови дається легко, адже її граматика проста і логічна; англійська мова була офіційною мовою в більшості колоній Британської імперії, а її кордони охоплювали значні території; після закінчення Другої світової війни зріс політичний та економічний вплив США, що стало так званим «каталізатором» поширення англійської мови у світовому співтоваристві; кількість міжнародних компаній і організацій, яка постійно зростає, співпраця з іншими країнами вимагає використання єдиної мови; поява Інтернету і прискорення процесів глобалізації. Розглянуто варіанти тлумачення поняття «англіцизм». Виділено часові періоди найактивнішого надходження англіцизмів до шведської мови та виокремлено основні сфери проникнення англійських запозичень. Зазначено, як відбувається адаптація більшості англіцизмів у шведській мові. Наведено класифікацію англійських слів та конструкцій, що ввійшли до мовної практики шведів, залежно від мети застосування, а саме: англіцизми для позначення нових понять, пов’язаних зі сферою нових технологій; вирази шведською мовою, створені за зразком відповідних англійських фраз; англійські слова, що вживаються шведами для надання емоційного забарвлення сказаному. Досліджено таке явище, як перемикання кодів. Установлено, що перемикання кодів – це перехід із національної мови до англійської (і навпаки) у щоденному побутовому спілкуванні, що призводить до двосторонньої інтерференції англійської та національних мов. Виокремлено шість типів перемикання кодів, а саме: перемикання на рівні окремих слів; перемикання на рівні словосполучення; білінгвальна гра слів; включення окремих англійських речень до тексту національною мовою; перемикання англійською мовою на рівні мікротексту на шведських вебсайтах, у рекламних роликах, інструкціях; перемикання коду на рівні тексту в предметних сферах, доменах мови, що охоплюють будь-які спеціалізовані сфери.
  • Item
    Роль цифрових інструментів при організації дистанційного навчання фахової іноземної мови в умовах пандемії
    (Видавничий дім Гельветика, 2021-12) Конопляник, Леся Миколаївна; Konoplianyk, Lesia
    Стаття присвячена одній з актуальних проблем сьогодення – проблемі організації дистанційного навчання іноземної мови у закладах вищої освіти в умовах пандемії Сovid-19. Певна увага приділена диференціації понять «дистанційне навчання» та «онлайн навчання», «синхронний режим дистанційного навчання» та «асинхронний режим дистанційного навчання». Автори наголошують на певних відмінностях дистанційного навчання, яке відбувається зараз в ЗВО в період пандемії, від традиційного дистанційного навчання, що передбачає іншу концепцію навчання. Визначаються особливості дисципліни «Фахова іноземна мова» у технічних ЗВО, а також виокремлено особливості організації дистанційного навчання цієї дисципліни. Було обрано цифрові інструменти навчання (мобільні додатки, веб-сайти, Інтернет сервіси), які у нашій практиці виявились найефективнішими при викладанні фахової іноземної мови, надано коротку характеристику цим інструментам та проаналізовано їхню специфіку. Також була запропонована класифікація цих інструментів за призначенням (за видами діяльності, в яких вони найкраще себе проявили). Зокрема, для вивчення фахової термінології були запропоновані сервіси та мобільні додатки Quizlet або Memrise; для перевірки розуміння тексту, аудіозапису, відеофрагменту, граматичного матеріалу – Google forms, Kahoot, Edpuzzle, Liveworksheets, Quizizz, Nearpod, Wizerme, Classmaker, LearningApps; для фонетичної практики корисними виявились EnglishCentral, YouGlish, SpellUp; говоріння – FlipGrid, Voice Thread, Voice Spice, Voki, Speak and Improve; письма – Blogger, Write and improve. Окремим пунктом виділені онлайн-ресурси TED talks, Science News for Students, ThoughtCo, Newsela, BBC Learning English, що містять автентичні відеофрагменти, статті та інші навчальні матеріали на різноманітну тематику з фаху студентів з готовими завданнями до них, та можуть бути використанні викладачами фахової іноземної мови для розвитку навичок студентів в усіх видах мовленнєвої діяльності (читання, аудіювання, письмо, говоріння). Стаття розкриває переваги використання зазначених інструментів під час дистанційного навчання фахової іноземної мови та наголошує, що незважаючи на всі проблеми впровадження даної форми навчання в освітній процес, дистанційне навчання допомогло як викладачам, так і студентам відкрити для себе нові можливості, підвищити свою цифрову компетентність, отримати новий позитивний досвід роботи з цифровими інструментами та мобільними додатками, а також сприяло формуванню нових засобів навчання.
  • Item
    Implementing the flipped classroom: a case study of teaching ESP to the bachelors in automation and computer-integrated technologies
    (Institute of Information Technologies and Learning Tools of the NAES of Ukraine, 2021-07) Конопляник, Леся Миколаївна; Мельникова, Катерина Сергіївна; Пришупа, Юлія Юріївна; Konoplianyk, Lesia; Melnykova, Kateryna; Pryshupa, Yuliia
    The paper describes the experience of flipped classroom application in teaching ESP. The study was held at the National Aviation University and involved 46 undergraduate students majoring in “Automation and Computer-Integrated Technologies”. In-class learning was organized according to the university schedule and out-of-class activities were conducted by using Google Classroom and a set of digital learning tools. Our observations during teaching with their further analysis and a designed questionnaire were used to reveal the benefits and drawbacks of the flipped classroom. The analysis of the students’ responses has shown that it allows students to study at their own pace, meet their needs, develop their organizational, communication and time management skills and increase their independence and creativity. The paper specifies three main phases of the flipped classroom and determines what skills are developed at each of them. Remembering and understanding are developed at the first phase and the freed classroom time is devoted to developing the skills of applying and analyzing. The higher-order thinking skills of evaluating and creating can be formed both in the classroom and during the post-class phase. The authors have selected digital learning tools which can be recommended for learning ESP in order to facilitate students’ out-of-class activities. Their use can help to shift the emphasis from the teacher to the student, increase students’ engagement in learning and make the course versatile and appropriate to students’ needs. A student survey was conducted at the end of the academic year, and the analysis of students’ responses revealed that they had a positive attitude to implementing the flipped classroom in teaching ESP. As shown by the results of the study, the use of the flipped classroom for teaching ESP is effective as it saves much in-class time for communicative tasks enhancing the development of higher-order thinking skills, unites in-class and out-of-class learning, controls students’ achievement not only in the classroom but outside it and makes the learning process more engaging. У статті описується досвід використання «перевернутого класу» при викладанні фахової англійської мови. У дослідженні, яке проводилось у Національному авіаційному університеті, взяли участь 46 студентів спеціальності «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології». Навчання в аудиторії відбувалось за розкладом, а позааудиторна робота проводилась за допомогою Google Classroom та набору цифрових навчальних інструментів. Наші спостереження під час викладання, їх подальший аналіз та розроблена анкета для студентів були використані для виявлення переваг та недоліків «перевернутого классу». Аналіз відповідей студентів показав, що таке навчання дозволяє їм навчатися у власному темпі, розвивати свої організаційні та комунікативні навички, уміння планувати час, підвищувати свою самостійність та творчість. У статті визначено три основні етапи «перевернутого классу» та визначено, які навички розвиваються на кожному з них. Запам'ятовування та розуміння відбуваються на першому етапі, а звільнений аудиторний час присвячується формуванню навичок застосування та аналізу. Оцінка та креативність, що вимагають високого рівня пізнавальної діяльності, формуються на третьому етапі як в аудиторії, так і в післяаудиторній роботі. Автори систематизували цифрові навчальні інструменти для вивчення фахової англійської мови в позааудиторний час, використання яких сприятиме більшому залученню студентів до навчання, перенесенню акценту з викладача на студента та зробить курс відповідним до потреб студентів. Наприкінці навчального року було проведено опитування студентів, і аналіз відповідей студентів показав, що вони позитивно сприйняли впровадження «перевернутого классу». Як показали результати дослідження, використання «перевернутого классу» у викладанні фахової англійської мови є ефективним, оскільки економить аудиторний час на вирішення проблемних та комунікативних завдань, що сприяє розвитку навичок мислення вищого рівня, об'єднує аудиторне та позааудиторне навчання, контролює досягнення студентів не лише в аудиторії, але і поза нею, і робить навчальний процес більш цікавим та ефективним.
  • Item
    Конфлікт культур крізь призму індійської національної свідомості у оповіданні Порошурама «Сватання»
    (Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, 2021) Колісниченко, Анна Віталіївна; Kolisnychenko, Anna
    У статті проаналізована національна специфіка сприйняття культурних паттернів іншого народу, проілюстровано знакові для індійської літератури традиційні віхи формування ідентичності. Стаття розглядає актуальне запитання, чи є індійська література лише сукупністю регіональних мовних літератур, чи самостійною літературою. Оскільки в основу мультикультурності сучасного індійського суспільства було закладено багатовікову народну традицію культурної, побутової і релігійної взаємодії, література Індії розглядається як цілісне явище, як єдиний багатомовний комплекс з єдиним процесом становлення, розвитку і збагачення, єдиним фондом культурних традицій, єдиною естетичною системою та ідейно-тематичною основою. За всієї індивідуальної відмінності письменників, що жили в різних регіонах країни та писали різними мовами, було дещо спільне, що об’єднувало письменників одного покоління. Це спільне визначалося і матеріальними умовами життя, і духовною атмосферою, яка існувала в той час, і домінуючими соціально-політичними концепціями, і естетичними поглядами, і т. ін. Формування спільної національної ідентичності відбулося на базі громад, кожна з яких мала свою, віками й тисячоліттями сформовану і вельми відмінну від інших, групову ідентичність. Найважливіші аспекти національної ідентичності індійців розглядають в площині оповідання «Сватання» письменника Порошурама, який завдяки легкому гумору порушує болючі соціальні питання, адже трансформації, що відбувалися в соціумі, знайшли своє втілення в літературі. У статті продемонстровано знакові атрибути втраченої ідентичності та підміни ціннісних орієнтацій індійського народу завдяки довготривалому перебуванні Індії у складі Британської імперії; розглянуто поняття «англізації» населення Індії, окреслена бінарна ситуація як і взаємопроникнення культур, так і їх конфлікт; проаналізовано особливості світосприйняття членів соціуму крізь призму приналежності до певної касти.
  • Item
    Pragma-communicative aspect of the Queen Elizabeth II speech on the coronavirus problems, 05.04.2020
    (Херсонський державний університет, 2020) Гуменюк, Наталія Григорівна; Humeniuk, Natalia Hryhorivna
    The following work is devoted to problems of the Queen Elizabeth II coronavirus discourse pragmatic features. The Queen Elizabeth II coronavirus discourse is defined in the given work as a special address of Queen Elizabeth II to the nation – the UK and the Commonwealth realm citizens – on the urgent problems of the coronavirus pandemic. The given address is the fifth special address of Queen Elizabeth II to the nation during her 68-year reign. It is stressed that the given discourse is organized by Queen Elizabeth II with the purpose to support the people at the challenging time of coronavirus, to calm them down, to explain the situation and to direct them to be strong, patient and supportive to each other, to be united as a nation to overcome the problems of the coronavirus disease. It is pointed out that extra-linguistic factors of the addressor’s dress color, of the addressor’s manners, of the situation layout, of the video and photo materials usage, of the image plan are used to realize the purposes of the Queen Elizabeth II coronavirus discourse. It is stated that with the strategic argumentative purpose the Queen Elizabeth II coronavirus discourse is characterized by usage of the argumentative technique, the manipulative techniques of story-telling and of the deictic fields usage. It is stressed that a system of valid arguments of Her Majesty and Her strong belief in overcoming the coronavirus pandemic makes the people of the UK and Commonwealth realm believe the same idea. It is pointed out that the usage of the story-telling technique within the Queen Elizabeth II coronavirus discourse makes it possible to transform the individual story of Queen Elizabeth II into a national, global story with happy end at the final part of it in the form of overcoming the coronavirus disease and returning back to the norms of every-day life. It is underlined that the usage of the mechanisms of layering, stratification of the deictic field as well as the usage of the universal deictic fields makes it possible to realize the aims of Her Majesty coronavirus discourse. It is pointed out that the manipulative techniques are used by Queen Elizabeth II not to receive her own benefits of their usage but to influence people in their special state: state of shock and despair, state of panic.
  • Item
    Storytelling technique within the Queen Elizabeth II coronavirus discourse, 04.05.20
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Дрогобич, 2020) Гуменюк, Наталія Григорівна; Humeniuk, Natalia Hryhorivna
    The following work is devoted to the problem of storytelling technique within the Queen Elizabeth II coronavirus discourse. The Queen Elizabeth II coronavirus discourse is defined as Her Majesty fifth special speech to the nation devoted to the problems of the coronavirus outbreak, which was recorded at Windsor Castle and broadcasted by radio, TV, internet on Sunday, the fifth of April, 2020, with the purpose to support the people of the UK and the Commonwealth realm at the challenging time of coronavirus, to calm them down, to explain the situation and to direct them to be strong, patient and supportive to each other, to be united as a nation to overcome the problems of the coronavirus disease. The storytelling technique is defined as a process of introducing information as a certain story with emphasis on the pragmatic purposes of its creator. It is pointed out that Queen Elizabeth II uses argumentative tactics and storytelling technique to achieve Her pragma-communicative purposes of the coronavirus discourse. It is stressed that the Queen Elizabeth II coronavirus speech has the features of narrative, of a story with happy end. It is underlined that the Queen Elizabeth II coronavirus message has narrative structure: introduction, main body and end. It is stated that the theme of the Queen Elizabeth II coronavirus speech is the challenging time of the coronavirus pandemic and the idea of it is strong belief in overcoming the problems of the coronavirus disease. It is pointed out that the main body of the Queen Elizabeth II coronavirus story is focused on the problem of coronavirus overcoming and contains several informative blocks. It is stressed that the Queen Elizabeth II coronavirus story is given in dramatic key but its end is optimistic. It is stated that the usage of the storytelling technique, which is a part of manipulative one, within the Queen Elizabeth II coronavirus discourse makes it possible to transform the individual story of Her Majesty into family, local, regional, national and even global story with strong belief in coronavirus disease overcoming with the help of science advances, with the mutual nations’ desire to overcome it, with the inner instinctive personal desire to heal, to recover and be healthy.
  • Item
    Pragma-communicative aspects of the Boris Johnsons` first speech as a Prime Minister (July 24, 2019)
    (Видавничий дім "Гельветика", Ужгородський національний університет, 2019) Гуменюк, Наталія Григорівна; Humeniuk, Natalia Hryhorivna
    The following work is devoted to the problem of the using techniques within the Boris Johnsons’ first speech as a Prime Minister of the UK, 07.24.19 to realize his speaker’s purposes. The given investigation is fulfilled with the help of several methods: method of simple calculation, discourse analysis method, method of immediate constituents, pure sampling and comparative method. The Boris Johnsons’ first speech as a Prime Minister of the UK is defined in the investigation as the political institutional discourse. It is assumed that Boris Johnsons uses different techniques of addressee influence with the orientation to the diverse audience. It is stressed that the technique choice greatly depends on the type of addressee: immediate communicator or potential communicator. The results of given research state that Boris Johnsons uses manipulative, argumentative, confronting, cooperative, storytelling as part of manipulative and calling to act techniques. It is pointed out that argumentative technique is realized in Boris Johnsons’ speech through the usage of the argumentative blocks of information appealing to real facts, universal and national values, as well as the usage of parallel constructions and emphatic sentences. The manipulative technique is stated to be realized with the help of deictic field manipulative mechanisms. The storytelling is defined as part of manipulative technique with its separation into heroes and enemies. The confronting technique within the first Boris Johnsons’ speech as a Prime Minister of the UK is assumed to be slight confrontation with some warning to the opponents of Brexit. The calling to act technique is realized through the series of appeals to act determined within the given investigation as the inner whole nation appeal to act, to change the life for better. It is stated that Boris Johnsons’ speech is also oriented to the people living and working in the UK, so it is normal he uses cooperative technique to influence them All the techniques within the first Boris Johnsons’ speech as a Prime Minister of the UK are known to be tactic acts of the strategic plans to influence audience. The results of given investigation presupposes perspective researches of the given techniques in details, as well as stylistic approach to the given material.
  • Item
    The discrediting opponent tactics in the UK Prime Minister question time discourse, 09.04.19
    (Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2020) Humeniuk, Natalia Hryhorivna; Гуменюк, Наталія Григорівна
    The following work deals with the discrediting tactics within the Question Time of the UK Prime Minister, discourse, 09.04.19 investigation. The Question Time of the UK Prime Minister discourse is defined in the given work as subtype of a parliamentary debates discourse with the global strategic purpose to gain and retain power in the country, which is realized through the immediate strategic purposes and by the certain tactics and techniques usage. The discrediting opponent tactics within the Question Time of the UK Prime Minister discourse is determined by the opposition "the UK Prime Minister Boris Johnsons and Opposition MPs with Jeremy Corbyn at the head" and is defined in our work as a communicator actions set to diminish the valuable essence of the leader / member of the opposite, competitive party or of the party as a whole. It is proposed to differentiate the individual and collective opponent. The discrediting tactics within the given discourse are proposed to be grouped and classified into: discrediting tactics dealing with the opponent negative features based on the opponent system of values; discrediting tactics referring also to the self-presenting tactics; insulting technique. The tactics number used by the UK Prime Minister and Opposition MPs to discredit each other differs. It is stated that the UK Prime Minister Boris Johnsons uses a tactics set to discredit the opposite Labour Party with Jeremy Corbyn at the head: "Opponent is a coward" tactics, "Opponent is a criminal" tactics; the discrediting insulting tactics, comparison technique, benefits tactics. It is stressed that the Opposition MPs with Jeremy Corbyn at the head uses a set of discrediting tactics to discredit the UK Prime Minister Boris Johnsons and his Conservative Party: "Opponent is a liar" tactics; "Opponent is non-professional, “incompetent one" tactics; comparison technique.
  • Item
    Stylistic aspect of the Queen Elizabeth II coronavirus discourse (04.05.2020)
    (Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, 2020) Humeniuk, Natalia Hryhorivna; Гуменюк, Наталія Григорівна
    The following work deals with the investigation of the Expressive means and Stylistic devices used by Queen Elizabeth II within Her coronavirus discourse on Sunday, the fifth of April, 2020. It is pointed out that Her Majesty coronavirus discourse, as Queen Elizabeth II special speech, is created with the purpose to support the people at the challenging time of coronavirus, to calm them down, to explain the situation and to direct them to be strong, patient and supportive to each other, to be united as a nation to overcome the problems of the coronavirus disease. It is stated that Her Majesty coronavirus discourse is an argumentative discourse with the main pragmatic purpose to convince the interlocutor (the inhabitants of the UK and Commonwealth realm) in the correctness of the addressor’s view point and actions, in the necessity to act in the way proposed by the addressor of information (Queen Elizabeth II). It is underlined that achievement of the pragmatic purposes of the Queen Elizabeth II coronavirus discourse is possible with the help of the Expressive means and Stylistic devices usage. It is stressed that a certain system of the interrelated Expressive means and Stylistic devices in the form of epithets, parcellation, parallel constructions, detachments, enumerations, climax, anticli max, repetitions, intensifiers, degrees of comparison of Adjectives, inversion is used to provoke address ee’s attention to the ideas given in Her Majesty coronavirus discourse by appealing to the feelings and emotions of addressee, by foregrounding of the information important for addressor – Queen Eliz abeth II. It is pointed out that the system of the interrelated Expressive means and Stylistic devices used by Queen Elisabeth II forms Her Majesty individual style of their usage. It is underlined that it is perspective to investigate Queen Elisabeth II individual style of the Expressive means and Stylistic devices usage, dealing with a certain number of Her speeches, with a certain number of Her discourses, as well as to make Her Majesty discourse portrait with regard to Her thesaurus, pragmaticon, lexicon.
  • Item
    Stylistic aspect of the Boris Johnsons' ideological discourse of his first speech as a Prime Minister, 07.24.19
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Дрогобич, 2019-12) Гуменюк, Наталія Григорівна; Humeniuk, Natalia Hryhorivna
    The following work is focused on the problem of the Stylistic devices and Expressive means usage within the Boris Johnsons’ first speech as a Prime Minister of the UK, 07.24.19, to realize his pragmatic purposes. The first speech of Boris Johnsons is defined as political, institutional, ideological discourse to promote the idea of Brexit among the population of the UK as the most relevant idea for the given community. It is stated that all the language inventory in the form of Stylistic devices and Expressive means used within the Boris Johnsons’ first speech as a Prime Minister of the UK serves to influence the addressee to accept the idea of Brexit as the only one way for the better life in the UK. It is stressed that the author of message uses a great number of epithets to show the benefits of Brexit. Metaphors used in the message are considered not only to appeal to the feelings, emotions of the addressee, but to provoke thinking about the described objects, subjects and phenomena. It is underlined that parallel constructions in the form of anaphora and epiphora within the speech of Boris Johnsons are able to make the information more stressed and valuable. Parenthetic sentences and detachments used in the message are determined as means to give some additional information, some arguments for Brexit, as well as means to express Boris Johnsons’ attitude to the described events and facts. It is pointed out that polysyndeton, asyndeton within the Boris Johnsons speech are used to arrest addressee’s attention to the enumerated items. The usage of polysyndetons and asyndetons within the limited space of speech is defined as specific feature of Boris Johnsons’ first speech as a Prime Minister of the UK, as the means to strike addressee, to etch the given information in the addressee’s memory. It is stated that all used Stylistic devices and Expressive means within the Boris Johnsons’ first speech as a Prime Minister of the UK serve not only to realize speaker’ s pragmatic purposes, but they represent the idiolect and form the idiostyle of Boris Johnsons, as well as create the textual ornament of the given message.
  • Item
    Дослідження функціонування професіоналізмів і лінгвістичних технік інкорпорації фахової мови в текстову структуру словника
    (2020) Харицька, Світлана Василівна; Колісниченко, Анна Віталіївна
    Метою статті є дослідження професійної лексики представників авіаційної галузі на матеріалі словників і фільмів; визначення статусу і місця її в системі національної української мови; з’ясування значень професійних назв предметів та явищ, вилучених з усної розмовної мови представників авіаційної галузі часів Великої Вітчизняної війни та другої половини ХХ століття, а також сучасних авіапрофесіоналізмів; уточнення схожостей та відмінностей професіоналізмів із термінологічними лексичними одиницями, що обслуговують авіаційну галузь; довести, що професійна лексика, будучи неодмінним атрибутом неофіційного професійного спілкування, володіє специфічними характеристиками, що дозволяють виділяти її в самостійну структуру національної мовної системи. Методи. Три концепції, які стали підґрунтям у нашому дослідженні фахових мов: системно-лінгвістична, прагма-лінгвістична, когнітивно-лінгвістична. Системно-лінгвістична розглядає фахову мову як систему мовних знаків, які використовуються в межах фахової комунікації. Прагма-лінгвістична спрямована на фаховий текст, його контекстуальні зв’язки. Когнітивно-лінгвістична спирається на інтелектуальні та емоційні умови продуцента та реципієнта при вживанні спеціальних мовних знаків у фахових текстах. Виходячи з вищесказаного у нашому дослідженні ми використовували усі три концепції, але, беручи до уваги художні твори, з якими ми працювали, перевагу отримала когнітивно-лінгвістична концепція, оскільки саме вона дала змогу правильно оцінити лексичні одиниці (професіоналізми) художніх фільмів. Результати. Здійснений комплексний аналіз мовного матеріалу, який збирався на основі перегляду художніх фільмів про авіацію «В бой идут одни «старики» («У бій ідуть лише «старі») Леоніда Бикова, «Екіпаж» Олександра Мітти, «Міміно» Георгія Данелії. А також лексичних професіоналізмів, якими послуговуються представники льотного складу Спеціального авіаційного загону оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України. Висновки. Детальний аналіз професійної лексики авіаційної галузі шляхом перегляду художніх фільмів середини та кінця ХХ століття у порівнянні із сучасними професіоналізмами дав змогу структурувати дані лексичні одиниці; указати на їх функції у мовленні; визначити семантичні зв’язки як з офіційними термінами, так і з загальновживаною лексикою; виокремити професіоналізми до професійного дискурсу.