Політ. Соціальні комунікації в умовах глобалізації. 2021
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/49965
Browse
Recent Submissions
Item Застосування PR-технологій в управлінні сучасною організацією(Національний авіаційний університет, 2021) Михайловська, М.О.; Myhailovska, M.O.В умовах постійних соціально-економічних змін, які відбуваються на фоні глобальних світових процесів, при появі великих корпорацій, в інформаційному суспільстві та гнучкому соціумі, спостерігається значні перетворення в економіці, політиці та соціокультурних відносинах. Ці зміни змушують компанії адаптуватися до сучасного ритму життя. До цього держава виступала посередником між суспільством та організаціями, але сьогодні компаніям необхідно перш за все орієнтуватися на лояльних споживачів.Item Співпраця ЗМІ та органів державної влади. Оперативне опрацювання інформації(Національний авіаційний університет, 2021) Підлубна, Віталіна Сергіївна; Pidlubna, Vitalina SerhiivnaУ статті розглядаються особливості використання оперативної інтернет-інформації при створенні інформаційно-аналітичної продукції під час співпраці ЗМІ та органів державної влади. Удосконалення інфраструктури формування й аналітикосинтетичне опрацювання державних потоків інформації для забезпечення суспільства стало однією із причин розвитку інформаційно-аналітичної діяльності.Item Marketing component of video projects on the YouTube platform(National aviation university, 2021) Steshenko, D.; Стешенко, Д.Today, humanity has a unique opportunity to have instant access to a large amount of information from around the world. It is difficult to imagine the life of modern society without computer technology and the Internet. The advantage of the Internet is that it provides users with ample opportunities for self-realization. Everyone has the opportunity to start an author’s blog, in which he will be free to spread his own thoughts on a topic of interest to him.Item Сlasification of news in modern journalism(National aviation university, 2021) Makaliuk, Bohdana Serhiivna; Макалюк, Богдана СергіївнаThe media have a great responsibility for providing information. All information provided by any media should be in an easily accessible form, the information should be filled with content worthy of the current attention of the day. This means that a journalist should summarize, synthesize and analyze information, and not just receive it from government officials, pass it word for word on the front pages of newspapers or “throw it out” on the air.Item Photo illustration as an importent element of the design of newspapers and magazines(National aviation university, 2021) Sokalska, А.; Сокальська, А.In the article about student of a medical university a photo of the main heroine was taken. Actually this picture shows attentive, tender young girl, student who wants to help people, that’s how the journalist presents us Olya. “Depicting a specific person, the photojournalist reveals the typical, presents a generalized portrait of a young contemporary” - author says.Item Поведінка споживачів як рушій креативів у просуванні(Національний авіаційний університет, 2021) Хоменко, Єлизавета Олександрівна; Homenko, Elizaveta OlexandrivnaВідправною точкою формування та просування бренду є маркетингові дослідження споживчої поведінки. Під цим поняттям розуміють дії, пов’язані з купівлею, користуванням і розпорядженням товарами і послугами, включаючи емоційні, розумові і поведінкові реакції споживача, які передують або йдуть за цими діями. Споживач – це центральна фігура на ринку. Без розуміння купівельної поведінки неможливо правильно вирішувати основні питання в маркетинговій діяльності.Item Реклама в сфері індустрії краси : особливості просування(Національний авіаційний університет, 2021) Комар, Д.Ю.; Komar, D.Y.Індустрія краси останнім часом дуже популярна в суспільстві. Вона працює на стиках різних сфер: послуг салонів краси, медицини, освіти, екології тощо. Високий рівень конкуренції в індустрії краси призводить до боротьби за кожного потенційного відвідувача. Потужною зброєю в цій боротьбі виступає реклама, оскільки для салону краси важливим є не просто створення креативного простору та пошуку фахівців, але і розповсюдження інформації та залучення клієнтів.Item The phenomenon of social networks in modern media(National aviation university, 2021) Ткаліч, Мар'яна Сергіївна; Tkalich, Mariana SerhiivnaToday it is difficult to imagine the life of modern society without the Internet, social networks. Thanks to this, we can fulfill all our desires: search and share useful information, make purchases, view video files and photos, meet, chat with friends and so on. We are always online. Despite the transformations that are taking place with social networks, we can say that this type of new media has become a relevant object of study for almost all fields of knowledge.Item Спортивна преса як структурний елемент журналістики(Національний авіаційний університет, 2021) Волкова, Катерина Сергіївна; Volkova, Kateryna SergiyivnaСпортивна журналістика відносно нова галузь інформаційної діяльності. Перша програма, яка має відношення до спорту, вийшла у світ 2 січня 1929 в Росії. Поступово, з розвитком інфографіки та конкретно спорту, цей тематичний вид журналістики стрімко набирає обертів. Проте в Україні спортивна журналістика й досі залишається явищем в занедбаному стані. У сучасних умовах спортивна журналістика одночасно є підсистемою і журналістики загалом, і системи спортивної діяльності.Item Problems with the Internet media regulation in the modern media market in Ukraine(National aviation university, 2021) Pushkina, Vladyslava OleksandrivnaUntil recently, the Internet could not be considered as widely available mass media, as well as traditional radio, television or printed media. However, the Internet news has become an integral part of Ukrainian modern media landscapes and the Internet Media of Ukrainian users is an important source of information today. Due to the high speed with which new information is published and accessed, the Internet has a great advantage over the other media sources. The purpose of our research is to analyze the problems of legal and regulatory frameworks of the Internet Media.Item Youtube video hosting as a method of cultural globalization(National aviation university, 2021) Lebezko, Anastasia Kostiantynivna; Лебезко, Анастасія КостянтинівнаYouTube is an integral part of the digital communication space because with the help of this platform we can distribute the content of various topics and purposes. As evidence, we have absolutely different types of content targeted at different social groups, from videos for kids to global economical situation news. The relevance of the study lies in the fact that YouTube video hosting is becoming more and more popular for users and the number of different kinds of content continues to grow. The aim of the study is to determine how YouTube contributes to cultural globalization in the world.Item Inclusivines in Ukrainian digital media(National aviation university, 2021) Garanzha, Alyona Oleksandivna; Гаранжа, Альона ОлександрівнаThe development of modern digital media not only contributes to the expansion of human capabilities, but also deepens social inequality. The Ukrainian media community has no positive experience in covering the problems of vulnerable social groups. As the media actively shapes public opinion and ideas, exacerbating the problem of tolerant public perception of ‘special’ people, the introduction of an inclusive approach in the media should be a priority.Item The relevance of music journalism in Ukraine(National aviation university, 2021) Solodenko, Dariia Mykhaylivna; Солоденко, Дар'я МихайлівнаToday there are still many music periodicals that do not allow this genre to disappear and which continue to publish news about new releases by artists who are not yet world-famous. But if we take Ukraine into consideration, we can immediately notice that music journalism here is just beginning to evolve.Item Impact of social media on journalism(National aviation university, 2021) Semenchuk, Anastasia Kostiantynisvna; Семенчук, Анастасія КостянтинівнаIn recent years, the news industry has undergone radical and irreversible changes. The reason for these metamorphoses was the expansion of social media, which forever changed the journalistic norms of the XXI century. The level of interest in social platforms and their efficiency has increased, mainly due to the Internet, which helps people around the world to stay connected.Item Russianisms (surzhyk) as one of the main problems of media texts(National aviation university, 2021) Shevchuk, Alina Olexandrivna; Шевчук, Аліна ОлександрівнаRussianisms are words, expressions or individual meanings of words, grammatical forms, which are borrowed from the Russian language without changes or formed with a partial adaptation to the peculiarities of the Ukrainian language. The use of Russianisms is unjustified, because there are no worse words in the Ukrainian language and they are often more melodious and informative than RussianItem Blog as a means of developing professional competence(National aviation university, 2021) Onyshchuk, Katrin Petrivna; Онищук, Катрін ПетрівнаThe modern world is fulling of new technologies and inventions. People can tell about something in the different ways, for example in their own blogs. Blogs can include also pictures, videos and different interactive files. In blogs people can discuss some questions, talk about different main topics and etc. It`s a comfortable space for everyone who want to be ahead of the curve. A person can analyze everything with strangers or his colleagues.Item Фахові українські видання для журналістів : історія виникнення, особливості та проблематика(Національний авіаційний університет, 2021) Григоренко, Марина Сергіївна; Grygorenko, Maryna SerhiivnaУ широкому спектрі потреб, які необхідні для якісної роботи працівників ЗМІ, дуже важливе місце займає потреба в інформації. Це обмовлено тим, що різносторонньо обізнаним особистостям, якими мають бути журналісти, потрібен постійний професійний розвиток. Книги можуть дати фундаментальні знання, але не здатні оперативно відобразити зміни, що відбуваються в професійній сфері. Саме для цього було створено періодичні фахові журнали - необхідні для орієнтації в професійній діяльності, вирішення проблемних ситуацій та формування нового знання в обраній галузі.Item Методи просування нових брендів одягу в соціальних мережах(Національний авіаційний університет, 2021) Волошина, Анастасія Олексіївна; Voloshyna, Anastasiya OleksiyivnaСоціальні мережі в 21 столітті виступають як повноцінна платформа для будування комунікації компанії (особистості) з аудиторією. Останні 10 років можна спостерігати стрімккі зміни в прийнятті їх оточуючими. Крім особистих сторінок все частіше можна зустріти різноманітні корпоративні пабліки, які всебічно розвиваються з кожним днем. Під брендом прийнято вважати торгову марку, яка за часи свого існувння побудувала свій імідж та репутацію. Часто можна зустріти коли брендом вважають таку сукупність як логотип та назва, але ні, потрібно ще враховувати те, як приймається компанія та її товар/послуги клієнтами.Item Data journalism as a factor of sustainable city development(National aviation university, 2021) Kachura, Maryna Serhiivna; Качура, Марина СергіївнаThe relevance of the study of the impact of journalistic investigations based on information from open data portals is due to e-government reforms in Ukraine, which oblige the authorities at the national and local levels to publish data on their activities in the open. The aim of the work is to outline the importance of the media, which collect and analyze published data and thus become a tool for interaction between society and local authorities.Item Cultural, educational and entertainment television programs in the ukrainian media space(National aviation university, 2021) Nazarchuk, Аnna Pavlyvna; Назарчук, Анна ПавлівнаMany people turn to television to relax. The easiest way is to sit in front of the TV and immerse yourself in a two-dimensional world. Television, unlike other media, is the easiest to perceive. Reading newspapers and magazines or listening to the radio requires more concentration. When watching TV programs, a person makes less mental effort, which negatively affects the development of society. Therefore, it is extremely necessary to saturate the media space with cultural, educational and artistic programs. The aim of this research is to analyze and investigate the existence of cultural, educational and entertainment programs in the Ukrainian media space.