Політ. Соціальні комунікації в умовах глобалізації. 2021
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/49965
Browse
Browsing Політ. Соціальні комунікації в умовах глобалізації. 2021 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 35
- Results Per Page
- Sort Options
Item Співпраця ЗМІ та органів державної влади. Оперативне опрацювання інформації(Національний авіаційний університет, 2021) Підлубна, Віталіна Сергіївна; Pidlubna, Vitalina SerhiivnaУ статті розглядаються особливості використання оперативної інтернет-інформації при створенні інформаційно-аналітичної продукції під час співпраці ЗМІ та органів державної влади. Удосконалення інфраструктури формування й аналітикосинтетичне опрацювання державних потоків інформації для забезпечення суспільства стало однією із причин розвитку інформаційно-аналітичної діяльності.Item Методи просування нових брендів одягу в соціальних мережах(Національний авіаційний університет, 2021) Волошина, Анастасія Олексіївна; Voloshyna, Anastasiya OleksiyivnaСоціальні мережі в 21 столітті виступають як повноцінна платформа для будування комунікації компанії (особистості) з аудиторією. Останні 10 років можна спостерігати стрімккі зміни в прийнятті їх оточуючими. Крім особистих сторінок все частіше можна зустріти різноманітні корпоративні пабліки, які всебічно розвиваються з кожним днем. Під брендом прийнято вважати торгову марку, яка за часи свого існувння побудувала свій імідж та репутацію. Часто можна зустріти коли брендом вважають таку сукупність як логотип та назва, але ні, потрібно ще враховувати те, як приймається компанія та її товар/послуги клієнтами.Item The principles of comunication of artistic formats in digital media(National aviation university, 2021) Sushkova, Valeriia Volodymyrivna; Сушкова, Валерія ВолодимирівнаCommunication between artistic, literary formats and the viewer has been problematic since the last century. At that time, viewers were given a limited amount of active action. They could look, listen, and react to art in physical space. Now it’s already possible to broadcast what you hear or see to social media, or vice versa. At first, museums, galleries, theatres and other creative formats refused to integrate the latest digital media into their spaces, but that has changed over time. So much research has shown that it brings the viewer and art closer together.Item Cross-media as new type of communacation : features and problems(National aviation university, 2021) Feschuk, Eugenia Olexandrivna; Фещук, Євгенія ОлександрівнаOur modern world is updated hourly and technology constantly moving forward. This applies to journalism in general. Cross-media journalism comes to the aid of full digitalization. Because this is exactly the genre in which both analog and digital media are supposed to be used. Content can be fully streamed anywhere and on anything: from a mobile phone to a personal computer.Item Inclusivines in Ukrainian digital media(National aviation university, 2021) Garanzha, Alyona Oleksandivna; Гаранжа, Альона ОлександрівнаThe development of modern digital media not only contributes to the expansion of human capabilities, but also deepens social inequality. The Ukrainian media community has no positive experience in covering the problems of vulnerable social groups. As the media actively shapes public opinion and ideas, exacerbating the problem of tolerant public perception of ‘special’ people, the introduction of an inclusive approach in the media should be a priority.Item Перспективи розвитку спортивної журналістики: нові технології(National aviation university, 2021) Белезюк, Сергій Іванович; Belezyuk, Sergiy IvanovychСпортивна індустрія і ЗМІ, які її оточують, розвиваються неймовірними темпами. Доступно більше робочих місць і можливостей, ніж будь-коли раніше. Медіа-ландшафт змінився майже до невпізнання за останні роки після цифрової революції, яка проклала шлях для цілодобової, безперервної роботи програм. За цей час спортивна журналістика також стала самим швидкозростаючим сектором ЗМІ.Item Cultural, educational and entertainment television programs in the ukrainian media space(National aviation university, 2021) Nazarchuk, Аnna Pavlyvna; Назарчук, Анна ПавлівнаMany people turn to television to relax. The easiest way is to sit in front of the TV and immerse yourself in a two-dimensional world. Television, unlike other media, is the easiest to perceive. Reading newspapers and magazines or listening to the radio requires more concentration. When watching TV programs, a person makes less mental effort, which negatively affects the development of society. Therefore, it is extremely necessary to saturate the media space with cultural, educational and artistic programs. The aim of this research is to analyze and investigate the existence of cultural, educational and entertainment programs in the Ukrainian media space.Item The phenomenon of social networks in modern media(National aviation university, 2021) Ткаліч, Мар'яна Сергіївна; Tkalich, Mariana SerhiivnaToday it is difficult to imagine the life of modern society without the Internet, social networks. Thanks to this, we can fulfill all our desires: search and share useful information, make purchases, view video files and photos, meet, chat with friends and so on. We are always online. Despite the transformations that are taking place with social networks, we can say that this type of new media has become a relevant object of study for almost all fields of knowledge.Item Blog as a means of developing professional competence(National aviation university, 2021) Onyshchuk, Katrin Petrivna; Онищук, Катрін ПетрівнаThe modern world is fulling of new technologies and inventions. People can tell about something in the different ways, for example in their own blogs. Blogs can include also pictures, videos and different interactive files. In blogs people can discuss some questions, talk about different main topics and etc. It`s a comfortable space for everyone who want to be ahead of the curve. A person can analyze everything with strangers or his colleagues.Item The relevance of music journalism in Ukraine(National aviation university, 2021) Solodenko, Dariia Mykhaylivna; Солоденко, Дар'я МихайлівнаToday there are still many music periodicals that do not allow this genre to disappear and which continue to publish news about new releases by artists who are not yet world-famous. But if we take Ukraine into consideration, we can immediately notice that music journalism here is just beginning to evolve.Item Impact of social media on journalism(National aviation university, 2021) Semenchuk, Anastasia Kostiantynisvna; Семенчук, Анастасія КостянтинівнаIn recent years, the news industry has undergone radical and irreversible changes. The reason for these metamorphoses was the expansion of social media, which forever changed the journalistic norms of the XXI century. The level of interest in social platforms and their efficiency has increased, mainly due to the Internet, which helps people around the world to stay connected.Item Data journalism as a factor of sustainable city development(National aviation university, 2021) Kachura, Maryna Serhiivna; Качура, Марина СергіївнаThe relevance of the study of the impact of journalistic investigations based on information from open data portals is due to e-government reforms in Ukraine, which oblige the authorities at the national and local levels to publish data on their activities in the open. The aim of the work is to outline the importance of the media, which collect and analyze published data and thus become a tool for interaction between society and local authorities.Item Тематична своєрідність повідомлень про коронавірусну інфекцію в телеграм-каналі видання "Новое время"(Національний авіаційний університет, 2021) Баніт, О.Р.; Banit, O.R.Повідомляючи новини про коронавірус, онлайнмедіа Дніпропетровщини найчастіше використовують офіційні джерела, а саме: загальноукраїнські ЗМІ – 19%; повідомлення прес-служби теж 19%; офіційних осіб – 17%. При цьому у 12% новин медіа покликалися на соцмережі; у 3% було посилання на телеграм-канали МОЗ. Інформаційні повідомлення у Telegram-каналі видання «Новое время» можна умовно поділити на такі групи: Оперативні зведення: «За минулу добу коронавірус в Україні виявили…», «У Бельгії виявили новий штам коронавірсу», «ВООЗ повідомляє про зростання числа заражень коронавірусом і смертей по всьому світу».Item Реклама в сфері індустрії краси : особливості просування(Національний авіаційний університет, 2021) Комар, Д.Ю.; Komar, D.Y.Індустрія краси останнім часом дуже популярна в суспільстві. Вона працює на стиках різних сфер: послуг салонів краси, медицини, освіти, екології тощо. Високий рівень конкуренції в індустрії краси призводить до боротьби за кожного потенційного відвідувача. Потужною зброєю в цій боротьбі виступає реклама, оскільки для салону краси важливим є не просто створення креативного простору та пошуку фахівців, але і розповсюдження інформації та залучення клієнтів.Item Problems with the Internet media regulation in the modern media market in Ukraine(National aviation university, 2021) Pushkina, Vladyslava OleksandrivnaUntil recently, the Internet could not be considered as widely available mass media, as well as traditional radio, television or printed media. However, the Internet news has become an integral part of Ukrainian modern media landscapes and the Internet Media of Ukrainian users is an important source of information today. Due to the high speed with which new information is published and accessed, the Internet has a great advantage over the other media sources. The purpose of our research is to analyze the problems of legal and regulatory frameworks of the Internet Media.Item Медійна складова успіху майбутнього політичного лідера(Національний авіаційний університет, 2021) Темчур, К.О.; Temchur, К.О.Світовий досвід свідчить, що перш ніж стати політичним актором, майбутній політичний діяч стає відомим у своїй країні та навіть всьому світі як актор, телеведучий або музикант. Впізнаваність медійної особи забезпечує підсвідому довіру або щонайменше інтерес в аудиторії, яка в період виборів перетворюється на електорат.Item Marketing component of video projects on the YouTube platform(National aviation university, 2021) Steshenko, D.; Стешенко, Д.Today, humanity has a unique opportunity to have instant access to a large amount of information from around the world. It is difficult to imagine the life of modern society without computer technology and the Internet. The advantage of the Internet is that it provides users with ample opportunities for self-realization. Everyone has the opportunity to start an author’s blog, in which he will be free to spread his own thoughts on a topic of interest to him.Item Photo illustration as an importent element of the design of newspapers and magazines(National aviation university, 2021) Sokalska, А.; Сокальська, А.In the article about student of a medical university a photo of the main heroine was taken. Actually this picture shows attentive, tender young girl, student who wants to help people, that’s how the journalist presents us Olya. “Depicting a specific person, the photojournalist reveals the typical, presents a generalized portrait of a young contemporary” - author says.Item Promotion of journalism blogs in social networks(National aviation university, 2021) Holosko, Svitlana Oleksandrivna; Голоско, Світлана ОлександрівнаNow the journalism – developed branch of human activity, is transformed into the digital world and is competitive in the labor market. To «survive», the media are improving not only technology, but also methods of collecting, processing and disseminating information. Blogging journalism is a universal way of disseminating information, the advantage of which is speed, convenience and mobility.Item Гендерні стереотипи в рекламі : вплив і наслідки(Національний авіаційний університет, 2021) Катарович, Аміна Олександрівна; Katarovych, Amina OlexandrivnaІсторично у людей склалися стереотипи, що жінка — це берегиня вогнища, яка зобов’язана готувати їжу, дивитися за дітьми, прибирати і прати. Чоловік – це здобувач, який заробляє гроші і захищає свою сім’ю. Розвиток рекламних технологій дуже тісно пов`язаний із бажанням вплинути на споживача та змусити його купити товар. Сьогодні реклама не тільки надає інформацію про товар чи послугу, а й моделює систему громадських відносин у суспільстві, зокрема між чоловіком і жінкою. Такі відносини часто подаються через призму гендерних стереотипів, щостворює певні соціальні настрої та визначає диференціацію соціальних ролей у суспільстві.