Матеріали конференцій кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/35008
Browse
Recent Submissions
Item Структура і трибологічні властивості композиційних плазмових покриттів(Національний авіаційний університет, 2021-04) Смірнов, Ігор Володимирович; Smirnov, Ihor Volodymyrovych; Мельник, Олексій Валерійович; Melnyk, Oleksii Valeriiovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr VasylovychВідновлення зношених деталей шляхом нанесення зносостійких покриттів найчастіше більш доцільно, ніж їх заміна на нові, оскільки їх нормативний ресурс ще не використаний повністю. Було досліджено склад і структуру композиційних плазмових покриттів та визначено їх триботехнічні характеристики у різноманітних умовах контактної взаємодії.Item Циліндричні зубчасті колеса з підвищеними характеристиками зачеплення(Національний університет «Львівська політехніка», 2021-05) Ткач, Павло Миколайович; Tkach, Pavlo Mykolaiovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Медведєв, Євген Павлович; Medvediev, Ievgen PavlovychДля підвищення ефективності зубчастих передач машин пропонується використовувати конхоідальне зачеплення, виконане зі зміщенням вихідного контуру та особливими умовами контакту. Особливістю запропонованого зачеплення є менша чутливість до помилок виготовлення та монтажу, ніж у звичайному конхоідальному зачепленні. У результаті теоретичних досліджень визначено показники працездатності такого зачеплення. Сфера застосування нової передачі - привід машин для передачі великої потужності.Item Diagnosis of bearing installation damage in gas turbine engines(Національний авіаційний університет, 2021-04) Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Бовма, Ярослава Валеріївна; Bovma, Yaroslava ValeriivnaThe work is devoted to solving the problem of constructing a measuring channel based on an analog interface for diagnosing damage to bearing assemblies in gas turbine engines at an early stage of their occurrence. The reliability of gas turbine engines (GTE) is due to the durability of elements and components, which during operation are under the influence of mechanical, acoustic, gas and temperature loads. One of the key components of the gas turbine engine is a bearing assembly, namely a rolling bearing. An important task of practical diagnostics is to improve methods and means of vibrodiagnostics of bearing assemblies in the gas turbine engine at an early stage of damage (defects) based on the construction of a measuring channel with improved metrological characteristics.Item Гідродинамічні втрати потужності в зубчастій передачі(Луцьк : ВежаДрук, 2020-11) Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo LeonidovychНе зважаючи на відносно чисельні експериментальні випробування, опублікованих робіт по розробці математичних моделей, які описують гідродинамічні процеси в зубчастих передачах небагато. Відсутня узагальнююча аналітична модель, яка об’єднає всі види втрат. Отримані відносно прості аналітичні залежності впливу геометричних і конструктивних параметрів зубчастого колеса на втраті потужності гідродинамічного опору обертанню. Проведені теоретичні дослідження дозволили встановити наявність двох режимів руху масла в западинах зубчастих коліс, які характеризуються співвідношенням відцентрових, гравітаційних, гідростатичних і сил в’язкості і Коріоліса.Item Losses of power in the gear systems(National Aviation University, 2019-04-23) Ставицький, Валерій Вікторович; Башта, Олександр Васильович; Носко, Павло Леонідович; Цибрій, Юрій ОлександровичThis paper provides a review of experimental investigations and available models of gear load-independent power losses for spur, helical, and bevel gears. The aim of the review is to provide a comprehensive compilation of published information on gear load-independent power losses to assist gearbox designers in identifying relevant experimental and modeling information.Item ВИЗНАЧЕННЯ ГІДРОДИНАМІЧНИХ ВТРАТ ПОТУЖНОСТІ У ВИСОКОШВИДКІСНИХ ЗУБЧАСТИХ ПЕРЕДАЧАХ("Гідроаеромеханіка в інженерній практиці", Київ, 2019-05-27) Башта, Олександр Васильович; Носко, Павло Леонідович; Цибрій, Юрій Олександрович; Грабовський, Георгій ГеннадійовичЗапропоновано аналітичну залежність впливу геометричних та конструктивних параметрів зубчастого колеса на втрати потужності гідродинамічного опору обертанню. Проведено аналіз теоретичних та експериментальних втрат потужності в наслідок гідродинамічного опору обертанню зубчастих коліс при занурюванні їх в масляну ванну. Похибка порівняння експериментального та теоретичного дослідження не перевищує 12%.Item Порівняння розподілу температур розплавленого титану при роботі різних алгоритмів керування електронно-променевими гарматами("Гідроаеромеханіка в інженерній практиці", Київ, 2019-05-27) Цибрій, Юрій Олександрович; Грабовський, Георгій геннадійовичПроведено математичне моделювання обігріву розплавленого титану в проміжній ємності електронно-променевої установки у випадку наявності нерозплавлених шматків шихти із використанням чисельних методів в програмному пакеті MATLAB. При моделюванні були використанні три алгоритми керування обігрівом: стандартний із зигзагоподібною траєкторією; зі зворотним зв’язком по температурі; комбінований. Порівняна зміна в часі рівномірності прогріву розплавленого титану, розподіл температур та відносний об’єм розплавленого титану в проміжній ємності для зазначених алгоритмів. Показано, що комбінований алгоритм забезпечує кращий прогрів розплавленого титану та раціональний розподіл потужності обігріву по всій поверхні проміжної ємності.Item ВИЗНАЧЕННЯ АЕРОДИНАМІЧНИХ ВТРАТ ПОТУЖНОСТІ В ЗУБЧАСТІЙ ПЕРЕДАЧІ(Львів : КІНПАТРІ ЛТД, 2019-05-23) Башта, Олександр Васильович; Носко, Павло Леонідович; Кіндрачук, Мирослав Васильович; Цибрій, Юрій ОлександровичThe simulation of oil-air mixture in the toothed gear space at high speeds by numerical methods using the software package FLUENT was carried out. The analysis of simulation results showed that the parameters of wheel influences on the density of oil-air mixture in the toothed gear spaces; the growth of gear width increases Coriolis resistance force and the degree of mixture vacuum in the gear spaces and as a result, reduces the resistance; increasing the helix angle of gear reduces the power loss. Practical recommendations for decreasing the aerodynamic power losses are developed.Item Dynamic analysis of the lever mechanism(НАУ, 2018-10) Башта, Олександр Васильович; Бойко, Григорій Олексійович; Носко, Павло Леонідович; Цибрій, Юрій ОлександровичThe iterative method of the law of movement of an initial link of the lever mechanism in time of settled regime definition, not connected with dynamic synthesis, is offered.