Політ. Психологічний вимір професійної освіти

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 44
  • Item
    Визначення поняття тривожності, аналіз прояву, причин та механізмів її виникнення
    (Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Гриневич, Олександра Павлівна
    Часто поняття «тривожність» може асоціюватись зі словом «страх» та використовуватись як синонім для позначення цього слова. Також цей термін використовують для відображення емоційного стану, що характеризується такими неприємними почуттями, як: негативні думки, відчуття напруги та неспокою. Також тривожністю часто називають переживання людиною негативних емоцій, які пов’язані з передчуттям.
  • Item
    Гендерні відмінності розвитку памʼяті та мислення у молодших школярів
    (Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Джима, Анна Андріївна; Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
    Гендерні відмінності розвитку уваги та пам'яті у молодших школярів є важливим аспектом у сучасній психології дитинства. Враховуючи глобальні зміни в суспільстві, де розуміння ролі гендеру та статевих різниць набуває нового значення, важливо проводити дослідження щодо впливу гендерних чинників на когнітивний розвиток дітей [3]. Відомо, що увага та пам'ять відіграють ключову роль у процесі навчання та соціальної адаптації, тому розуміння того, як саме гендер впливає на ці когнітивні функції, має велике значення для педагогів, батьків та інших фахівців, що працюють з дітьми [1].
  • Item
    Булінг як актуальна соціально-педагогічна проблема
    (Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Затишна, Марія Володимирівна; Михеєва, Тамара Олександрівна
    Булінг, або систематичне та навмисне притискання та агресія, стає надзвичайно актуальною соціально-педагогічною проблемою у сучасних закладах освіти та суспільстві в цілому. Це явище може проявлятися в різних формах, таких як фізичне, вербальне, соціальне цькування та кібербулінг, завдаючи серйозних негативних наслідків для жертв булінгу, знижуючи їхню самооцінку та впливаючи на соціальну адаптацію. Водночас, це викликає необхідність активного втручання педагогічних установ, щоб виробити ефективні стратегії протидії булінгу, створюючи безпечне та підтримуюче середовище для учнів.
  • Item
    Особливості здатності до саморозвитку практичних психологів
    (Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Діденко, Юлія Сергіївна; Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
    Здатність до саморозвитку є однією з ключових характеристик успішного практичного психолога. Ця особливість визначає його адаптивність, готовність до вдосконалення та розвитку як фахівця в сфері психології. У розвиненій професійній практиці психолога особливий акцент робиться на постійному вдосконаленні навичок, знань та особистісного розвитку, оскільки саме ці фактори дозволяють психологу ефективно працювати з клієнтами та вирішувати різноманітні проблеми [2]. Однією з важливих аспектів здатності до саморозвитку є глибоке розуміння власної професійної ідентичності психолога.
  • Item
    Особливості психосоціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб літнього віку
    (Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Горлова, Олена Вікторівна; Алпатова, Олександра Валентинівна
    В умовах глобальних соціально-політичних змін та конфліктів зростає кількість внутрішньо переміщених осіб, серед яких значну частину складають люди літнього віку. Літні люди в цій групі особливо вразливі через свій фізичний, емоційний та соціальний стан, оскільки необхідність адаптації до змін, що відбуваються в організмі з віком, до нової соціальної ролі ускладнюється необхідністю пристосування до вимушених змін, що обумовлені зовнішніми, незалежними від людини, обставинами. За прогнозами ООН, вже до 2050 року чисельність жителів планети, які відзначили 60-річчя, перевищить кількість дітей і підлітків молодше 15 років.