Методичні рекомендації до дісциплін кафедри підтримання льотної придатності повітряних суден
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 19
- ItemПідтримання льотної придатності повітряних суден (ICAO Doc. 9760)(Національний авіаційний університет, 2023) Дмитрієв, С.О.; Попов, О.В.; Євсюков, Є.Ю.Виконання курсового прокту (КП) с важливим етапом у вивченні профілюючої дисципліни «Підтримання льотної придатності повітряних суден (ІСАО Вос. 9760))) і передбачає вирішення інженерних задач при технічному обслуговуанні (ТО), спрямованих на підвищення експлуатаційної надійності повітряних суден (ПС) та зниження ймовірності виникнення особливих ситуацій в польоті (ОСП). Мета курсового проєкту - набуття здобувачами навичок розробки ефективного процесу ТО ПС, що включає вирішення наступних задач: розрахунок ймовірностей функціонатьних відмов (ФВ), визначення показників безвідмовності, функціональної значущості і експлуатаційної технологічності систем ПС; вибору раціональних стратегій ТО виробів функціональних систем (ФС), аналіз ефективності запропонованих заходів.
- ItemAviation maintenance technical handtools(Osvita Ukrainy, 2013) Tamargazin, O.A.; Zhuravlyova, L.A.; Rugayn, O.V.; Chamegh, P.; Eyo, A.Mechahical engineering is the most broadly based branch of engineering offering diverse and rewarding employment opportunities that involve designing, testing, building and maintaining machinery or equipment. Through the use of sophisticated design software, drawing equipment and hand tools, mechanical engineers determine how things work constantly seeking to improve both design and functionality of machinery. Mechanical engineers may specialize in certain fields including mechanical handling, manufacturing, building services or focus on consumer products and domestic appliances.
- ItemAircraft life cycle supporting technologies(Центр інформаційних технологій ІТС, 2012) Zhuravlyova, L.A.Product lifecycle management (PLM) originated front two roots. One is enterprise management which can be further subdivided into material resource planning (MRP) enterprise resource planning (ERP), customer relationship management (CRM), and supply chain management (SCM). Because otf the visibility across the complete lifeeyele of a product, the attendant risks can be estimated. In this sense, PLM serves as a decision support tool. The other root is the management of product information throughout the entire lifecycle of the product. In this context, system integration facilitates the collaboration among virtual enterprises.
- ItemAviation fundamentals(National aviational university: student guide on practical and laboratory activiti. -K.: NAU? 2011. - 81 p., 2011) Galstyan, A.; Zhuravlova, L.Aerospace Institute Aviation program prides itself on a core strong liberal arts education surrounded by a focused comprehensive professional education in aviation The Aerospace Institute has intcmships with many diffeient companies in the aviation industry, including airlines airpons corporate flight departments, fixed base operators, and aviation insurance companies and aircraft manufacturers. We are also one of the few institutes of National Aviation University that delivers full years of an English language as a requirement in all of our degree programs. We use the real aircraft in the training process and appropriate equipment for maintenance and diagnostics, and other tools like the information technologies of an aircraft life cyclelsupport. We are the only aviation institute with its own hangar and aviation technical base in the domestic airport. We are a large institute with a sizeable faculty who have a wide variety of professional background experiences including general aviation (aviation maintenance, FBO management, flight Instruction, charter operations, and bush flying operations), pilots training, airlines management, aviation law, aviation human factors, airport management.
- ItemContinuig aircraft airworthiness (ICAO Doc 9760)(National aviational university, 2018) Goncharenko, A.V.This method guide on the self-study (SS) is contemplated in response to the needs of our students in more detailed elaborations concerning problems stated, set or given for the students’ independent work, possibly used in their course projecting, further graduation papers or even Ph.D. studies. The whole material is split into portions. Each portion is intended to cover a fraction of probable applications aimed at continuing aircraft airworthiness or its retaining measures.