Варіативність концепту національної ідентичності у сучасному мультикультурному середовищі
Permanent URI for this collection
Варіативність національної ідентичності - одна з найхарактерніших рис сучасного наукового дискурсу. Це поняття постає в центрі дискусійних розмірковувань авторів даної монографії. Плинність постмодерного інформаційного суспільства спонукає дослідників до осмислення національно-екзистенціальних констант сучасного суспільства.
Browse
Recent Submissions
- ItemСвітова міфологія як головна складова міфотворення ранньої лірики Гарта Крейна(Талком, Київ, 2020) Колісниченко, Анна ВіталіївнаПроголошуючи себе міфотворцем нової епохи, нової Америки, Гарт Крейн спрямував вектор своєї уваги на розробку величезного пласта міфів різних народів, по-своєму видозмінюючи їх та інкорпоруючи в їхнє полотно свою ідею, яка б дала імпульс американському читачеві звернутися до свого національного коріння у розбудові нового суспільства, нової країни. Вірш «Легенда» (Legend) побудований як діалог між поетом, людиною, що творить, та людиною, що живе звичним життям. Удивляючись у дзеркало, ліричний герой бачить себе з різних боків: по один бік дзеркала він бачить реальність, «занурену в мовчання» (plunge in silence), а з іншого – шал творчості, котрий постає в образі кривавого сувеніру. Але ліричний герой усвідомлює, що саме кров – це достатня плата за натхнення, і він «не готовий до каяття» (I am not ready for repentance).
- ItemФункціонування лінгвокультурного концепту "Argentine tango" у фільмі-мюзиклі "Moulin rouge"(Талком, Київ, 2020) Рибалко, Мирослава-МаріяУпродовж останніх трьох десятиліть аргентинське танго (далі – АТ) набуло світового поширення, розвинувшись із монокультурного, закоріненого у південноамериканську дійсність танцю в міжкультурний феномен сучасності. Надзвичайно висока ефективність передачі інформації оцінного, емотивного й навіть фактичного характеру і під час танцювальної взаємодії безпосередньо, і в загальнішому, опосередковано-танцювальному контексті дає підстави вважати АТ автономною комунікативною системою з власними особливостями дискурсивної реалізації та когнітивного наповнення. За В.Масловою, дискурс може розглядатися водночас як сукупність апеляцій до концептів і як обширний концепт, який існує у свідомості носіїв мови. У термінах когнітивної лінгвістики лексема tango, або ж ширше – словосполучення Argentine Tango, репрезентує у дискурсі певну ментальну сутність, яка охоплює значний фрагмент англомовної картини світу. Особливий інтерес АТ становить для лінгвістики – як комунікативна система, потенціал якої реалізується в максимально концентрованому вигляді, та для суміжної з нею семіотики – як потужний міжкультурний код початку ХХІ століття.
- ItemТворчість Дж.Фаулза як погляд на самоствердження особистості в контексті національної ідентичності(Талком, Київ, 2020) Мельникова, КатеринаРоботу присвячено розгляду теоретичних і художніх творів Джона Фаулза та їх взаємозв’язку крізь призму національної самоідентифікації самого письменника та його героїв. Автор суворо розмежовує поняття «англійськість» і «британськість». Персонажі, які знаходяться під впливом національного характеру, своєї «англійскості» та історичних подій, переживають глибокий внутрішній конфлікт. Дійові особи в певних обставинах проходять особистісну трансформацію, що приводить до переосмислення моральних цінностей і зміни погляду на свою національну ідентичність.
- ItemФормування культурної ідентичності корінних народів Північної Америки(Талком, Київ, 2020) Побережна, Вікторія Олександрівна; Яковенко, Надія Леонідівна; Кашпіровська, Валентина Вікторівна; Коваль, Світлана ВолодимирівнаАналізуючи історичні підходи до розгляду поняття культурної ідентичності, можна стверджувати, що у минулому усталилися два шляхи до вирішення цієї проблеми. З одного боку, панував картезіанський підхід, згідно з яким людина зводилася до дихотомії свідомості і розуму. Інший підхід був в опозиції до першого; згідно з ним, не існує людини взагалі, але натомість кожна особистість є культурно і національно закоріненою. Станом на початок ХХІ ст. вважається, що обидві ці позиції не відповідають повною мірою людській природі. Сучасний стан філософської думки вимагає пошуку такої нтерпретативної схеми, у якій людина, свобода і культурна ідентичність постали б як взаємодоповнення, а не взаємовиключення. Персональне розгортання ідентичності відбувається у певному комунікативному середовищі і взаємопов’язане з наявними мовленнєво-дискурсними практиками.
- ItemКітчізація творчості Шермана Alexie(Талком, Київ, 2020) Березнікова, Наталія ІванівнаАктуальне життєве питання для корінного населення Північноамериканського континенту є збереження історії розвитку культур, та міфів як унікальних маркерів міфотворчості й історії континентів. Стрімкий розвиток технологій двадцятого сторіччя суттєво вплинув на національну ідентичність корінних народів Північної Америки. Дослідники національної ідентичності вказують, що «криза національної ідентичності має глобальний характер, спричинений глобалізацією економіки, урбанізацією, різким витком розвитку транспорту і комунікацій, міграцією населення тощо». Швидкоплинний рух людства несе, крім сучасних «корисних» досягнень для «покращення» життя, ще й загрозу національній ідентичності, оскільки сприяє втратам «володіння» й недоторканості земель корінних цивілізацій, а також знищення назавжди унікальної флори та фауни, притаманних цим землям. А корінні американці, «настільки не відривали себе від неї, що вважали себе ії частиною» так . Втрата коренів та зв’язків із землею прямо пов’язана з глобальною тенденцією втрати свою історію та культуру. В США, згідно з переписом, залишилось лише півтора відсотка представників корінного населення континенту.