Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри гідрогазових систем
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45864
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри гідрогазових систем by Subject "бакалавр"
Now showing 1 - 10 of 10
- Results Per Page
- Sort Options
Item Гідравлічна система важкого транспортного літака зі злітною масою 500 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Ланчук, Іван ІвановичРозвиток цивільної авіації, яка займає важливе місце в загальній транспортній системі, заважає постійному підвищенню її ефективності: кількості рейсів, економічності та регулярності. Що відіграє головну роль у цьому процесі, це технічний рівень виробництва літаків, особливо стан бортової гідравлічної системи. Γідравлічна система - це сукупність обладнання, призначеного для приводу механізмів і агрегатів за рахунок забезпечення робочої рідини під тиском. Оскільки інерція гідроагрегатів менша, ніж у електричних агрегатів, вони мають вищу швидкість збору та менший час затримки при обробці командних сигналів, що особливо важливо для високошвидкісних механізмів відстеження, особливо приводів управління літаками. Πеревагою гідравлічної системи є те, що вона може постійно регулювати вихідну швидкість і має високий ступінь виконання, її рух є плавним, рівномірним, стабільним, тривалим терміном служби та високою ефективністю. Крім того, ця система структурно простіша для запобігання перевантажень та забезпечення демпфування автоколивань. Однак їх легко виготовити. Цінною якістю гідравлічної системи є легкий контроль різних параметрів, частоти, тиску, швидкості, зміни обсягу рідини, реверсу та їх комбінацій. Крім того, гідравлічна система дозволяє встановлювати привод в будь-якому проміжному положенні в межах заданого діапазону.Item Гідравлічна система пасажирського літака місцевих повітряних ліній(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Астахов, Аристарх БорисовичГідравлічні системи є одними з визначальних аспектів літакобудування через те, що гідравлічна система являє собою невід’ємну частину сучасного, технологічного та оптимізованого літального апарату. Технологічність гідравлічної системи обумовлюється економічністю та масо-габаритними чинниками, за якими неймовірно пильно слідкують сучасні провідні літакобудівні компанії світу. Натомість, оптимізацією досягається надійність, швидкодія та ефективність системи . Гідравлічні системи на сучасних ЛА вирішують задачі протягом експлуатації ЛА, а саме: випуск та прибирання шасі, руління передньою стійкою шасі, керування механізацією крила (випуск закрилків, інтерцепторів, тощо.), бустинг рулів керування ЛА. Задачі, які вирішує гідравлічна система також можуть бути вирішені за допомогою електричних систем, але, інженери схильні саме до гідравлічних систем через те, що задачі, які були перелічені вище, потребують великих зусиль (випуск та прибирання шасі), або швидкодії та плавність роботи (бустинг рулів керування). Звісно, електричні можуть дати сприятливі показники необхідних зусиль та швидкодії з плавністю роботи, але, при таких умовах, електричні системи будуть програвати в масо-габаритних та економічних аспектах. Тим не менше компактність гідравлічних систем це одна з актуальних проблем сучасного літакобудування через те, що труби, по яким тече робоча рідина, досить складно зробити малими оскільки в системі присутній великий тиск, що ставить обмеження на діаметр та товщину труб згідно до умов міцності конструкції.Item Паливна система пасажирського літака зі злітною масою 130-140 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Вен, ШоПаливна система літака призначена для розміщення і зберігання необхідного для виконання польоту запасу палива та безперебійним його поданням в працюючі двигуни у необхідній кількості і під необхідним тиском на усіх режимах польоту, а також в широкому діапазоні температур та висотах польоту. Крім того паливо на деяких літаках може використовуватися для охолодження агрегатів, системи кондиціювання, радіоелектронної апаратури, балансування ПС, масла, привода постійної частоти обертання генератора та ін., а також може використовуватися як робоча рідина у різноманітних автоматичних пристроях, наприклад керування створками сопла та лопатками. Паливні системи всіх літаків можна умовно поділити на дві системи: зовнішню, або літакову, і внутрішню, або систему двигунів. До внутрішньої системи відносяться паливні агрегати і трубопроводи, що сполучають їх, встановлені на двигуні.Item Паливна система регіонального літака зі злітною масою 20-25 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Ковальов, Михайло ЮрійовичПаливна система – невід’ємна частина будь якого літака, що забезпечує його двигуни постійною подачею пального для безвідмовної роботи. В сучасних літаках паливні системи являють собою великі комплекси окремих систем та механізмів. До них застосовують вимоги надійності, витривалості, пожежної безпеки, вибухобезпеки, герметичності, розмірів і маси, простоти конструкції та придатності до ремонту, підконтрольності. Саме тому на стадії проектування приділяють багато уваги вибору найбільш доцільних для проектованого ЛА агрегатів паливної системи. На сучасних літаках запаси палива можуть досягати багатьох десятків тон. При польотах на значні відстані паливо розміщують у великій кількості баків, що встановлюються в крилі і рідше в фюзеляжі. В даний час застосовуються три типи паливних баків: жорсткі, м'які і герметичні баки-відсіки. Жорсткі баки виконуються з легких алюмінієво-марганцевистих сплавів, які допускають глибоку штамповку і вибивку, добре зварюються, мають гарну еластичність і стійкість проти корозії. Для надання бакам необхідної міцності і жорсткості їх каркас виготовляють з повздовжніх і поперечних перегородок і профілів. Поперечні перегородки також служать для зменшення ударів, що виникають в результаті переміщення палива всередині бака при польоті з прискоренням. Баки малих розмірів можуть не мати внутрішніх перегородок.Item Паливна система середньомагістрального пасажирського літака зі злітною масою 75 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Шатило, Сергій ВолодимировичЗа роки свого існування паливна система літака із засобу подачі пального до двигунів перетворилася на складний комплекс агрегатів та магістралей. До першочергового призначення, безперебійної подачі пального із баків до камер згорання двигунів за всіх можливих умов польоту літака і режимів роботи двигунів, додалися й інші, такі як дренаж пального, охолодження агрегатів за допомогою пального та інші. З плином часу росли і вимоги до паливної системи. Сьогодні до таких систем пред'являються жорсткі умови з надійності, технологічності, вагових і габаритних характеристик. Створення подобної системи потребує аналізу, порівняння різних варіантів виконання вже існуючих таких систем, пошук важливих аспектів і технічних рішень, що призведуть до створення оптимальної та раціональної системи. Основною ціллю всіх цих заходів є одержання в результаті надійної та ефективної системи, що в даному випадку проектується для літака-прототипа. Головною метою розробки є створення такої паливної системи, яка за своїми характеристиками, такими як надійність, ефективність, живучість, масової та габаритної характеристик, ремонтопридатності, технологічності, вибухо- та пожежонебезпеки зможе задовольнити сучасні строгі вимоги. У процесі розробки здійснюються обґрунтування, вибір конструктивної та принципової схем паливної системи, який виходить з порівняльного аналізу недоліків і переваг подібних схем і конструктивних рішень. Мета даної розробки є обґрунтування спроектованої схеми і її реалізації, дано повний опис роботи. Через різні фактори, які мають суттєвий вплив на економічну ефективність експлуатації літака при технічному обслуговуванні, була зроблена спроба вдосконалення системи.Item Система гальмування пасажирського літака місцевих повітряних ліній(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Куценко, Юрій ВолодимировичГальмівна система сучасного літака є сукупністю різних функціональних пристроїв - агрегатів (гідравлічних, пневматичних, електричних і механічних), з’єднаних необхідними зв'язками (трубопроводами, електропроводкою, механічними зв'язками) в складну систему. Гальмівна система літака забезпечує після посадкове гальмування, екстрену зупинку літака при випадках відмов, маневрувальне підгальмовування, стояночне та післязлітне загальмовування коліс. Жорсткі вимоги, що пред’являються до гальмівних коліс і системи в цілому диктуються в першу чергу стрімким ростом, як злітних, так і посадкових мас літаків, а також бажанням розширити сферу застосування, збільшивши кількість аеродромів на котрі може сісти літак. Процес гальмування це сукупність як конструктивних так і природних факторів. Темою даної дипломної роботи являється дослідження системи гальмування коліс пасажирського літака місцевих повітряних ліній.Item Система керування висотою вантажної підлоги за допомогою амортизаційних стійок шасі вантажного літака зі злітною масою 20-23 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Рубанович, Андрій ЮрійовичШасі - це система підтримки літака, яка використовується для забезпечення зльоту та посадки літака, маневру навколо аеропорту та паркування під час зберігання. Шасі є важливою частиною конструкції літака. Чим важче і швидше літак, тим більше проблем з'явиться в області шасі. Сучасні літаки витрачають 60-65% своїх ресурсів на землі. Чим більша злітна маса, швидке збільшення швидкості літака, коли він виходить із землі, так і зменшення швидкості посадки - всі ці точки повинні бути розроблені з урахуванням безпеки. Κолеса, гальма та гідравлічні системи повинні працювати, коли висока температура, що утворюється під час гальмування, температура нижче нуля в польоті, висока температура в надзвуковому польоті та зміна тиску від землі до стратосфери.Item Система керування закрилками вантажного літака зі злітною масою 130-135 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Пелехатий, Олександр ОлександровичВ цій дипломній роботі розглянуто особливості конструкції вантажного літака-прототипу АН-70, його льотно-експлуатаційні характеристики та призначення. Наведено параметри та особливості конструкції для різних модифікацій літака АН-70. В роботі також наведений загальний вид літака з його характерними габаритними розмірами. Описана система керування закрилками літака-прототипу, як елемент загальної системи керування механізацією крила. Детально описані різні конфігурації закрилків та вимоги, яким має відповідати система керування закрилками, щоб працювати та добре виконувати покладені на неї задачі. Описано роботу системи керування закрилками в різних режимах, та при різних експлуатаційних випадках. Описані експлуатаційні особливості роботи системи. Розглянуто енергетичні характеристики приводу системи керування закрилками. Детально описано про взаємодію системи керування механізацією та її підсистем з електродистанційною системою керування та системою сповіщення пілотів. В спеціальній частині даної роботи були розраховані сили, шо діють як на робочі поверхні так і на елементи конструкції та трансмісії. Розроблена конфігурація системи керування закрилками для літака-прототипу АН-70. Розраховані та проаналізовані аеродинамічні сили, які діють на закрилки та їхні опори. Побудовані епюри згинальних моментів та поперечних сил, які діють опори закрилків. Розраховано на міцність підкіс закрилку за допомогою аналітичного методу, та за допомогою APM FEM (метод кінцевих елементів). Підведені підсумки, та розглянуті основні результати виконаної роботи.Item Система керування закрилками далекомагістрального пасажирського літака(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Годіно, Ілля МихайловичРозмір та несуча здатність сучасного крила при проєктуванні літака обирається як компроміс між різними вимогами. Наприклад, більше крило дасть більше підйомної сили та зменшить швидкість і розбіг при зльоті, але збільшить аеродинамічний опір, що, в свою чергу, приведе до погіршення ефективності літака під час крейсерського польоту. Конструкції крил сучасних реактивних літаків оптимізують для швидкості та ефективності саме під час крейсерського польоту, тому що він займає найбільшу частину від часу польоту. Механізація крила компенсує цей компроміс в дизайні, додаючи підйомної сили при зльоті та посадці, зменшуючи швидкість та дистанцію, необхідну для безпечного зльоту і посадки і, відповідно, дозволяє використовувати в польоті більш ефективне крило. В той же час, при проектуванні механізації необхідно враховувати навантаження на її складові частини і саме моделювання та розрахунок такої системи відіграє важливу роль в цьому.Item Система керування закрилками середньомагістрального пасажирського літака зі злітною масою 38-43 тонн(Національний авіаційний університет, 2021-06-16) Бутинкевич, Олександр ВалерійовичВ даній дипломній роботі розглянуто основні відомості про закрилки середньомагістральних пасажирських літаків та проаналізовано фундаментальні особливості різних конфігурацій закрилків. Описано основні льотно-експлуатаційні характеристики літака-прототипа АН-148 та наведено порівняння параметрів модифікацій літака. В роботі зображено зовнішній вигляд літака та загальний вигляд разом з основними габаритними параметрами. Наведена інформація та схеми конструкційних особливостей закрилків літака. Проведено опис будови системи керування закрилками, роботу в різних експлуатаційних конфігурації системи. випадках та наведено своєрідність Проаналізовано основні особливості гідравлічної системи літака-прототипа. Показані вимоги, яким повинна відповідати система керування закрилками для запобігання виникнення небезпечних для життя й здоров’я пасажирів та екіпажу ситуацій, що можуть виникнути через неправильний догляд та ремонт системи й тим самим гарантування довговічності роботи системи. В спеціальній частині дипломного проєкту проведено аналіз гідравлічних втрат в гідроприводі системи керування випуску-прибирання закрилків, визначено джерело максимальних втрат, створено залежність гідравлічних втрат від температури робочої рідини та запропоновано варіанти мінімізації втрат енергії рідини в трубопроводі. В ході аналізу визначено величини основних параметрів гідравлічної системи. Проведено розрахунок максимальних згинальних моментів вздовж ділянки закрилка та визначено запас міцності конструкції закрилка під дією максимальних згинальних моментів в умовах найбільшого навантаження механізації – посадці літака.