Кафедра гідрогазових систем
Permanent URI for this communityhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45863
News
Відповідальний за розділ: асистент кафедри гідрогазових систем Єременко Роман Олександрович. E-mail: yeremenko_ro@nau.edu.ua
Browse
Browsing Кафедра гідрогазових систем by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 40
- Results Per Page
- Sort Options
Item Определение порога кавитации газонасіщенніх жидкостей в дросельніх устройствах(Vilnius Gediminas Technical University, 2017-05) Бадах, Валерій; Тарасенко, Тарас; Браженко, ВолодимирРассмотрены вопросы появления кавитации в разнотипных дроссельных устройствах, а также влияние свойств рабочей жидкости на величину порога кавитации при разных температурах рабочей жидкости с целью создания функциональных кавитационных устройств.Item Розробка моделі перфорованого циліндричного фільтроелемента ротаційного фільтра(Національний авіаційний університет, 2018-04) Браженко, Володимир Миколайович; Єременко, РоманItem Експериментальне дослідження перепадів тиску у гідродинамічному повнопотоковому фільтрі з обертовим перфорованим циліндром(Національний авіаційний університет, 2018-04) Браженко, Володимир Миколайович; Ходченко, ФедірРобота присвячена розгляду комплексної проблеми гідравлічних втрат, які виникають в повнопотоковому гідродинамічному фільтрі з обертовим перфорованим циліндром. Наведено результати експериментальних досліджень перепадів тиску отриманих за допомогою фізичного експерименту.Item Гідродинаміка рідини у поверхні та в отворах проникного фільтроелемента ротаційного фільтра(Чернігівський національний технологічний університет, 2018-05) Браженко, Володимир; Бадах, ВалерійЧисельне моделювання руху частинок домішки біля поверхні дискретно перфорованого обертового фільтроелемента в повнопотоковому гідродинамічному фільтріItem Перспективи використання гідродинамічних очисних установок з пульсаційним потоком у промисловості(Глобус-прес, Вінниця, 2018-09-26) Браженко, Володимир Миколайович; Браженко, Ольга ЮріївнаВ різних галузях промисловості відомі труднощі пов’язані з очищенням внутрішніх проточних і непроточних порожнин елементів гідросистем. В даний час їх очищення відбувається за допомогою використання високо напірних течій або в іншому випадку прокачуванням миючих засобів у місцях забруднення.Item Дослідження чистоти робочих рідин авіаційного гідропривода(Глобус-прес, Вінниця, 2018-09-26) Браженко, Володимир МиколайовичМашинобудування України в даний час має усі можливості для потужного поштовху у розвитку. Але що стосується авіаційної галузі, то більшість літаків, що вона випускає сьогодні, виробляються ще за радянських стандартів, які були визначено на основі застарілих досліджень. Це також стосується і дослідження чистоти робочих рідин, а саме її впливу на роботу авіаційного гідропривода.Item Розробка та дослідження паливної системи далекомагістрального літака з 4 ТРДД та злітною масою 275 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Хільченко, Аліна АндріївнаСучасна паливна система є складним комплексом великої кількості взаємопов’язаних підсистем: подачі палива до двигунів, управління порядком вироблення палива, перекачки палива, дренажу паливних баків, заправки і аварійного зливу тощо. Для створення раціональної паливної системи під час проектування необхідно проводити порівняльний аналіз різних схемних і конструктивних варіантів та приймати компромісні рішення. У процесі проектування потрібно знаходити межу доцільності покращення одних параметрів за рахунок допустимого погіршення інших. Для цього проводять інженерний пошук раціональних параметрів і характеристик, які б найкраще задовольняли критерій оцінювання – масу літального апарата.Item Розробка та дослідження системи аутригерів для транспортного літака зі злітною масою 123-132 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Дяченко, Дмитро ОлексійовичСпеціальні транспортні літаки, володіють високою вантажопідйомністю, більшим обсягом вантажної кабіни, оснащені спеціальними системами і устаткуванням, що дозволяють забезпечити виконання завантаження-розвантаження вантажів і техніки з мінімальними витратами часу. Особливість: дана категорія літаків є високопланами, у яких фюзеляж максимально наближений до поверхні аеродрому для полегшення вантажно-розвантажувальних робіт. Для завантаження у хвостовій частині фюзеляжу наявний люк, відхилена вниз частина якого є завантажувальною рампою. Поява даних літаків дозволила здійснювати перевезення у повітрі за короткий термін великогабаритних вантажів значної маси. Але зростання маси перевезених вантажів привело до виникнення небезпеки перекидання літака при здійсненні завантаження - розвантаження вантажів і техніки через вантажний люк, розташований у хвостовій частині літака. Таким чином, й виникла необхідність у створенні такої системи, яка б запобігала небезпеці перекидання літака. Це і є система аутригерів (т.з. висувних опор), що забезпечує фіксацію заднього порогу вантажної кабіни літака і виключає небезпеку перекидання літака при здійсненні різних варіантів завантаження - вивантаження вантажів і самохідної техніки.Item Розробка та дослідження системи прибирання та випускання основних опор шасі пасажирського літака зі злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Кацан, Олег МихайловичШасі – це система опор літака, яка служить для забезпечення злету і посадки літака, маневрування по аеродрому і стоянки при зберіганні. Шасі являє собою суттєву частину конструкції літака, і чим важчим і більш швидкісними стають літаки, тим більше проблем виникає в області шасі. Сучасний літак проводить на землі 60 – 65% свого ресурсу. Великі злітні маси, швидке збільшення швидкості при відриві літака від землі і зменшення швидкості при посадці – всі ці моменти повинні враховуватися в конструкції з одночасним врахуванням безпеки. Колеса, гальма та гідравлічні системи повинні працювати при високих температурах, виникаючих при гальмуванні, при мінусових температурах в польоті, при високих температурах в надзвукових польотах і при зміні тиску від землі до стратосфери. Основне керування випуском шасі на більшості літаків ЦА здійснюється за допомогою електроенергії бортових джерел живлення та гідравлічної енергії основної гідравлічної системи (ГС). У якості виконавчих механізмів у системі застосовуються гідроциліндри, так як найбільш розповсюдженими енергетичними системами, що використовуються для вбирання та випуску шасі - є гідравлічні системи.Item Розробка та дослідження протикригової системи пасажирського літака зі злітною масою 40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Гаман, Володимир МихайловичДипломна робота присвячена дослідженню принципу проектування протикригової системи літальних апаратів. У роботі проведено аналіз проткригових систем літаків, злітною масою 40 тонн. Розроблено методику проектування протикригової системи. Застосування розробленої методики для проектування протикривих систем та застосування на сучасних літаках. Розроблено протикригову систему циклічної дії. Метод дослідження – цифрове математичне моделювання. Матеріали дипломного проекту рекомендується використовувати може бути застосоване, як у практичних цілях, так і у навчальному процесі підготовки молодих спеціалістів в галузі авіаційної та ракетно-космічної техніки Визначені найбільш оптимальні значення основних параметрів системи, що підтверджено льотними випробовуваннями. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – подальше проведення оптимізації більш широкого списку параметрів системи, накопичення теоретичних а статистичних напрацювань у даній сфері, що повинні лягти у покращену методику проектування протикригової системи літальних апаратів із залученням засобів комп’ютерного моделювання.Item Розробка та дослідження системи гальмування регіонального пасажирського літака з двома ТРДД та злітною масою 50 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Обложок, Дмитро ОлеговичСистема гальмування літака є комбінація різноманітних функціональних агрегатів - пристроїв (гідравлічних, пневматичних, електричних і механічних), з’єднаних між собою відповідними зв'язками (трубопроводами, електропроводкою, механічними зв'язками) в складну систему. Система гальмування літака гарантує після посадкове гальмування, екстремальну зупинку літака у випадку відмов, підгальмовування під час маневрування, гальмування під час стоянки та післязлітне підгальмовування коліс. Жорсткі правила, що поставлені до гальмівних коліс і систем в цілому, надиктовані в першу чергу швидким ростом, як злітних, так і посадкових мас літаків а також жагою розширювати сферу застосування, збудувавши більшу кількість аеродромів на котрі може здійснити посадку літак. Гальмівний процес це набір як конструктивних так і природних факторів. Тому проблемою поліпшення системи гальмування коліс методом використання оновлених ПП моделювання процесу гальмування є актуальною.Item Розробка та дослідження системи джерел тиску гідравлічної системи середньомагістрального пасажирського літака(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Городиський, Роман ВладиславовичДипломна робота присвячена дослідженню гідравлічноі системи середньомагістрального пасажирського літака АН-148, предметом дослідження є конструктивне виконання та особливості роботи гідравлічної системи АН-148, її принципова та функціональна схеми. Мета дипломного роботи – розробка проекту по заміні гідробаків літака АН-148 баками закритого типу, з метою економії маси літака за рахунок відсутності необхідності встановлення системи наддуву гідробаків. Дослідження та аналіз кавітаційних процесів у гідравлічній системі літального апарата. Метод дослідження – аналіз процесу кавітації у гідравлічній системі літального апарата. Установлено можливість заміни використовуваного гідробака на гідробак закритого типу зі збереженням необхідних характеристик та внесено необхідні зміни у принципову та функціональну схему гідросистеми. Проведено дослідження процесу кавітації в гідравлічній системі літального апарату. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати в навчальному процесі та практичній діяльності працівників конструкторського бюро. Прогнозовані припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розробка проектної та конструкторської документації по внесенню змін в гідравлічну систему літака АН-148.Item Розробка та дослідження системи керування закрилками середньомагістрального пасажирського літака зі злітною масою 40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Столяренко, Дмитро ОлександровичДипломна робота присвячена розгляду принципів побудови системи керування закрилками сучасних середньомагістральних пасажирських літаків. Розглянуті можливі варіанти конфігурації даної системи. Викладено фундаментальні положення про систему керування закрилками і літаком вцілому. Обрано літак прототип для проектування системи керування закрилками. Для цього розглянуто чотири варіанти літаків, порівняна конструкція їх систем керування закрилками, виявлені переваги системи літака Ан-148 відносно інших прототипів. Наведена інформація про розробку літака-прототипу, відомості про особливості його конструкції. Описано склад системи керування закрилками, її конструкція, робота у штатних і нештатних ситуаціях. Наведені вимоги, що висуваються нормативними документами до різних аспектів роботи системи керування закрилками. Показано можливості уведення новітніх рішень у склад системи керування закрилками, що проектується, з метою покращення її експлуатаційних характеристик, характеристик живучості, зменшення вірогідності відмов, маси. Описані конструктивні рішення, що наводяться у статтях сучасних науковців, проаналізована можливість введення змін у конструкцію системи керування закрилками. Обґрунтована необхідність залишення конструктивної схеми системи, як вона є, вводячи зміни у конструкцію трансмісійних валів зі зміною їх матеріалу, а також зміну матеріалу для вилок та хрестовин карданів. Проведено міцнісний розрахунок за допомогою системи автоматичного проектування SolidWorks, що показує відповідність спроектованих валів вимогам міцності, а також зменшення маси конструкції. Викладені теоретичні аспекти підбору матеріалу, а також запропонована сучасна технологія виготовлення валів з композитного матеріалу.Item Розробка та дослідження системи керування розворотом передньої опори шасі регіонального літака зі злітною масою 20-25 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Николин, Олеся БогданівнаШасі – сукупність опор ЛА (літаків, планерів, гелікоптерів), необхідних для розбігу при зльоті та пробігу і гальмування при посадці, а також для стоянки і пересування на землі, палубі корабля чи воді. Зазвичай являє собою кілька стійок, обладнаних колесами, іноді використовуються лижі або поплавці. Для керування рухом літака використовується система керування поворотом носової стійки, котра повертає по команді льотчика поворотну частину передньої опори разом з колесами. На сучасних пасажирських та транспортних літаках з трьохопорною схемою шасі керованою є передня опора, а на літаках з багатоопорною схемою разом з передніми опорами керованими можуть бути частина, або всі основні стійки. На сьогоднішній день розповсюджено два види систем керування носовою опорою: гідромеханічна та електродистанційна.Item Розробка та дослідження системи керування механізацією крила ближньомагістрального вантажного літака зі злітною масою 51-56 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Родюк, Вадим КостянтиновичМеханізація крила являє собою систему пристроїв (закрилків, щитків, предкрилків і ін.), Призначених для управління підйомної силою і опором літака головним чином з метою поліпшення його ЗПХ. Однак ці ж пристрої можуть застосовуватися для підвищення маневрених можливостей легких швидкісних літаків, а частина з них, наприклад предкрилки, - для збільшення значень Cymax і αкр для поліпшення маневреності при польоті на великих кутах атаки. Роль засобів механізації крила в міру розвитку авіації весь час зростала. Це пояснюється тим, що поліпшення льотно-тактичних характеристик літаків, і зокрема збільшення швидкостей польоту, з одного боку, визначалося розвитком силових установок (переходом на газотурбінні двигуни, зростанням тягоозброєності) і застосуванням стріловидних крил, а з іншого боку, супроводжувалося збільшенням питомої навантаження на крило внаслідок того, що частіше злітна маса літака росла швидше, ніж площа крила, і зменшенням відносної товщини крила, коли зменшувалася і несуча здатність крила (зменшувалися значення коефіцієнта підйомної сили Сya ). Перед тим, як приступити до проектування, необхідно вивчити та проаналізувати існуючі типові конструкції, виявити їх особливості та недоліки, які зустрічаються в експлуатації. Для цього можуть бути використані вітчизняні та зарубіжні конструкції аналогічного призначення, що були опубліковані у літературі.Item Розробка та дослідження системи джерел тиску гідравлічної системи важкого транспортного літака(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Борисенко, Юлія АндріївнаДипломна робота присвячена дослідженню гідравлічної системи важкого транспортного літака АН-124-100, конструктивного виконання та особливості роботи гідравлічної системи АН-124-100, її принципова та функціональна схеми. Метої дипломної роботи є розробка проекту по заміні гідротрансформатора в ГС5 літака АН-124-100 турбонасосною установкою, з метою забезпечення можливості аварійного випуску закрилків для посадки літака в умовах відмови чотирьох гідросистем та відсутності електропостачання на борту. Проведення досліджень та аналізу процесів пульсацій у гідравлічних системах. Перевірка характеристик різних типів гасителів пульсацій, та проектування оптимального варіанту гасителя. Методом дослідження є дослідження пульсацій тиску в авіаційних ГС. Установлено можливість заміни використовуваного гідротрансформатора на турбонасосну установку зі збереженням необхідних характеристик та внесено необхідні зміни у принципову та функціональну схему гідросистеми. Матеріали дипломного проекту рекомендується використовувати в навчальному процесі та практичній діяльності працівників конструкторського бюро.Item Розробка та дослідження паливної системи пасажирського літака з 2 ТРДД та злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Кун, ВейлянПаливні системи сучасних літаків – це складний комплекс великої кількості взаємозалежних підсистем. До паливних систем пред’являються загальні вимоги у відношенні надійності, живучості, пожежо- і вибухобезпеки, вагових і габаритних характеристик, простоти конструкції, ремонто- та контролепридатності й експлуатаційної технологічності. Велика кількість функціональних та конструктивних зв’язків у паливній системі вимагають при проектуванні дослідження й порівняльного аналізу різних системних і конструктивних варіантів, і застосування комплексних рішень, що забезпечують створення раціональної системи. Це спрямовано на одержання надійної, високоефективної системи, а в цілому літака, для якого вона проектується. Ціллю даної розробки є створення паливної системи, яка за своїми характеристиками надійності та живучості, пожежо- і вибухобезпеки, масової та габаритної характеристик, ремонто- та контролепридатності, експлуатаційної технологічності задовольняла б сучасні перспективні вимоги. У процесі розробки робиться обґрунтування і варіантна розробка принципової і конструктивної схем паливної системи, що передбачає порівняльний аналіз переваг та недоліків різних схемних і конструктивних рішень паливної системи.Item Розробка та дослідження паливної системи пасажирського літака з 2 ТРДД та злітною масою 75-80 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Камдем-Кам, Шіслен ЖоресПаливні системи літальних апаратів (ЛА) призначенні для розміщення на борту необхідного запасу палива і безперебійної подачі палива в камери згорання двигунів за всіх можливих умов польоту для певного ЛА і режимів роботи двигунів. Крім того, паливна система забезпечує охолодження масла, агрегатів радіоелектронної апаратури, виконує регулювання положення центру ваги ЛА в заданому діапазоні. Паливо іноді використовується також як робоча рідина у різних автоматичних пристроях (керування стулками реактивного сопла і лопатками вхідного напрямного апарата). До паливних систем висуваються вимоги надійності, живучості пожежної безпеки, масових і габаритних характеристик , простоти конструкції, контролепридатності, експлуатаційної технологічності, забезпечення міцності та вібростійкості їх елементів. Паливні системи сучасних ЛА – це складний комплекс великої кількості взаємопов’язаних підсистем: подачі палива до двигунів, перекачування палива, управління порядком вироблення палива з баків, наддуву і дренажу паливних баків, заправки і зливання палива на землі та в польоті, охолодження і контролю тощо. Для забезпечення створення раціональної паливної системи під час проектування, враховуючи велику кількість функціональних і конструктивних зв’язків у паливній системі та зв’язок її з іншими системами ЛА, необхідно проводити порівнювальний аналіз різних схемних і конструктивних варіантів та приймати компромісні рішення.Item Розробка та дослідження протикригової системи транспортного літака зі злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Кушнарьов, Владислав МаксимовичДля сучасної авіації задача зведення до мінімуму впливу метеорологічних умов на регулярність польотів є дуже актуальною. У її рішенні одне з основних місць займає захист літаків і вертольотів від льодоутворення. Одним із провідних напрямків у цій сфері є створення найбільш ефективної системи протикригового захисту, яка б за своїми параметрами безпеки польоту, економічності, експлуатаційної технологічності, ремонтопридатності, ефективній роботі при різних умовах експлуатації відповідала б сучасним потребам світового ринку. Льодоутворення, тобто відкладання льоду на поверхні літака а бо на окремих частинах конструкцій, на вхідних отворах деяких приладів, відбувається найчастіше під час польоту у хмарах чи при дощі, коли переохолоджені краплі рідини, що містяться в хмарах, зіштовхуються з літаком і замерзають.Item Розробка та дослідження системи керування передкрилками середньомагістрального літака зі злітною масою 35-40 тонн(Національний авіаційний університет, 2020-12-21) Худик, Тарас ІгоровичСистема керування лiтальним апаратом являється однією з найважливіших функціональних систем, яка багато в чому визначає експлуатаційні можливості літального апарату і безпеку його польоту. Система є складним комплексом електронних, електричних, гідравлічних і механічних пристроїв, які в сукупності забезпечують ручне управління літальним апаратом з необхідними характеристиками стійкості і керованості, стабілізацію встановлених пілотом режимів польоту, автоматичне керування літальним апаратом на всіх режимах польоту від зльоту до посадки. Проектування систем управління є невід'ємною складовою частиною процесу проектування літального апарату в цілому, оскільки характеристики системи управління визначають вигляд літального апарату. При проектуванні систем управління в першу чергу визначають її функціональний зміст, на підставі якого формується структура системи і її вихідні характеристики з урахуванням масових, габаритних, енергетичних і експлуатаційних обмежень, вимог безпеки польотів. Особливістю проектування систем керування літальним апаратом є те, що крім досягнення високих технічних показників, таких як швидкість, точність, надійність, і т.д., повинні враховуватися характеристики пілота, як важливого елемента в контурі управління та інші енергетичні показники (психофізичні навантаження, ступінь навантаження пілота завданнями управління, ймовірність помилкових дій пілота і екіпажу).