Browsing by Author "Nosko, Pavlo Leonidovych"
Now showing 1 - 20 of 25
Results Per Page
Sort Options
- ItemDevelopment of the measuring channel of the pressure distribution system on the surface model of the aircraft during the experiment in the aerodynamic tube(National aviation university, 2021-04) Марчук, Роман Миколайович; Marchuk, Roman Mykolaiovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr VasylovychThe development of modern aircraft construction is impossible without accurate aerodynamic tests (weight, drainage, strain gauge, flutter, bench, calibration), because they: allow to determine the aerodynamic properties of all aircraft and their parts; provide an opportunity to study the basic characteristics of the flow, especially when they are combined with methods of theoretical analysis. At the same time, the statistical analysis of the wind tunnel operation mode shows that the main disadvantages of drainage tests are the outdated and cumbersome system for determining the pressure at points with the help of liquid manometers. The expediency of using a strain-resistive semiconductor sensor HoneyWell Ultra Low Pressure Sensors, which has indisputable advantages among others, namely: compactness; the measurement range is 0.01% of the atmospheric pressure. To reduce the temperature error of strain-resistant transducers, the efficiency of using analog compensation devices based on the method of using temperature-dependent resistors is substantiated. The method of digital error compensation and the possibility of its use during modeling of the measuring channel are investigated. The structural scheme of the measuring channel is developed.
- ItemDiagnosis of bearing installation damage in gas turbine engines(Національний авіаційний університет, 2021-04) Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Бовма, Ярослава Валеріївна; Bovma, Yaroslava ValeriivnaThe work is devoted to solving the problem of constructing a measuring channel based on an analog interface for diagnosing damage to bearing assemblies in gas turbine engines at an early stage of their occurrence. The reliability of gas turbine engines (GTE) is due to the durability of elements and components, which during operation are under the influence of mechanical, acoustic, gas and temperature loads. One of the key components of the gas turbine engine is a bearing assembly, namely a rolling bearing. An important task of practical diagnostics is to improve methods and means of vibrodiagnostics of bearing assemblies in the gas turbine engine at an early stage of damage (defects) based on the construction of a measuring channel with improved metrological characteristics.
- ItemEvaluation of efficiency of heat exchanging devices built into the thermal cyclic machines(Національний авіаційний університет, 2019-10) Bashta, Oleksandr Vasylovych; Башта, Олександр Васильович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Носко, Павло Леонідович; Tarasiuk, Wojciech; Тарасюк, Войчек; Boiko, Hryhorii Oleksiiovych; Бойко, Григорій Олексійович; Tsybrii, Yurii Oleksandrovych; Цибрій, Юрій ОлександровичThe focus of this work is a method of exergy-economizing calculation for the recu- perative and regenerative heat-exchangers that are built-in the thermal cyclic ma- chines. The method is intended for the analysis of efficiency of a prospective design and material for the heat-exchanger that is incorporated into the closed thermody- namic cycle of thermal machines at the initial stage of designing.
- ItemImproved and extreme geometro-kinematic parameters of high-loaded hyperboloid gears(Національний авіаційний університет, 2019-10) Nosko, Pavlo Leonidovych; Носко, Павло Леонідович; Kashkarov, Sergii; Кашкаров, Сергій; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Башта, Олександр Васильович; Tsybrii, Yurii Oleksandrovych; Цибрій, Юрій Олександрович; Bashta, Alla Oleksiivna; Башта, Алла ОлексіївнаCreation high-loaded hyperboloid gears with improved and extreme geometrykinematic parameters on the basis of quasi hyperboloid gearings – a perspective and effective direction in increase of technical and economic characteristics of reducers. Use of any reserves in manufacture hyperboloid gears and reducers can give and already really gives considerable economic benefit at the expense of improvement of a design, increase of labor productivity, improvement of quality, decrease in the cost price, increase of competitiveness of production.
- ItemMechanics. Guide to Practical Classes.(Національний авіаційний університет, 2020-01) Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Корніенко, Анатолій Олександрович; Kornienko, Anatolii OleksandrovychThe Guide to Practical Classes includes tasks, recommendations for carrying out the homework assignments on the subject “Mechanics” and examples of analysis and design of single-stage speed reducers. It is intended for students of speciality 173 “Avionics”.
- ItemProgress on ICAO’s strategic objectives and Global Safety Plans. Pandemic safety challenges(National Aviation University, 2022-09) Bashta, Oleksandr Vasylovych; Башта, Олександр Васильович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Носко, Павло Леонідович; Bashta, Alla Oleksiivna; Башта, Алла Олексіївна; Povzun, Oleksandr Serhiiovych; Повзун, Олександр СергійовичAlleviations to the Standards of the Annexes and its associated system – CCRD, were established as interim measures to support continued operations during the initial stages of the COVID-19 pandemic. However the CCRD system for filing alleviations has been closed and replaced with planning tools, approaches and guidance for the recommencement of operations in line with the requirements of the SARPs.
- ItemSome features of aviation safety facilitation standards in relation to the COVID-19 pandemic(National Aviation University, 2022-09) Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Алла Олексіївна; Bashta, Alla Oleksiivna; Котляр, Олександр Віталійович; Kotliar, Oleksandr VitaliiovychIn the aftermath of the COVID-19 outbreak, States, including government regulators, airports, airlines and aircraft manufacturers developed, in coordination with public health authorities, a set of measures aimed at reducing health risks to air travelers, aviation workers and the general public. The implementation of these measures will facilitate and strengthen the global recovery from the COVID-19 pandemic.
- ItemStudy of the dynamics of spindle shaft on gas-static bearings(National Aviation University, 2024-03) Breshev, Oleksii Volodymyrovych; Nosko, Pavlo Leonidovych; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Bashta, Alla Oleksiivna; Radko, Maksym Olehovych; Брешев, Олексій Володимирович; Носко, Павло Леонідович; Башта, Олександр Васильович; Башта, Алла Олексіївна; Радько, Максим ОлеговичThis study delves into the complex dynamics of spindle shafts mounted on gas-static bearings, employing computational experiments and analysis to reveal crucial insights for optimizing high-precision machining processes. We identify natural frequencies and resonant tendencies of spindle vibrations through advanced Finite Element Method (FEM) simulations, highlighting their impact on operational stability and machining quality. Deliberately introduced imbalances further illuminate the dynamic behavior, displaying the detrimental effects of resonance on spindle performance. To mitigate these effects, we explore various technical solutions, including reducing rotor imbalances and intensifying acceleration through critical regions. Ultimately, this investigation provides a comprehensive understanding of spindle dynamics on gas-static bearings, guiding the development of robust and high-precision spindles for a range of industrial applications beyond just machining, such as precision robotics and microfabrication.
- ItemАвтоматична система керування температурою у складських приміщеннях(Національний авіаційний університет, 2021-04) Сарабєєв, Павло Ігорович; Sarabieiev, Pavlo Ihorovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo LeonidovychРозглянуто питання розроблення ефективної автоматичної системи керування температурою у складських приміщеннях мультитемпературного типу класу «А». Проведено аналіз сучасних автоматичних систем керування температурою. Наведено переваги та недоліки систем керування централізованого та децентралізованого типів. Показано, що децентралізований тип має цифрову шину, яка ліпше аналогової, але, у цьому випадку, для кожного датчика повинен існувати свій вимірювальний канал разом з цифровим інтерфейсом. Це значно підвищує вартість системи і робить її економічно нерентабельною для невеликих складських приміщень. Науково обґрунтована доцільність використання автоматичних систем керування централізованого типу у невеликих складських приміщень, які є більш економічно привабливими та дозволяють забезпечити високі технічні характеристики роботи.
- ItemВибір узагальненого критерію ефективності високошвидкісних зубчастих передач.(Проблеми тертя та зношування, 2020-12) Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Радько, Олег Віталійович; Radko, Oleh Vitaliiovych; Бойко, Григорій Олексійович; Boiko, Hryhorii Oleksiiovych; Герасимова, Ольга В’ячеславівна; Herasymova, Olha ViacheslavivnaПроведено аналіз сучасного стану застосування, режимів експлуатації високошвидкісних зубчастих передач в енергетичному машинобудуванні. Показана доцільність застосовування ККД передачі в якості узагальненого критерію ефективності високошвидкісних зубчастих передач, який поєднує енергетичні втрати, показники міцності, геометричні та конструктивні параметри режими і умови експлуатації, матеріали і технології виготовлення, навантаження і окружні швидкості зубчастих передач. ККД може розглядатися узагальненим критерієм ефективності високошвидкісних зубчастих передач з урахуванням умов та режимів їх експлуатації, матеріалів та технології виготовлення, навантаження що передається та колової швидкості. Втрати потужності можна умовно розділити на ті, що залежать від навантаження, що передається - механічне тертя в зачепленні та підшипниках, і ті, які не залежать від навантаження - аерогідродинамічний опір, періодичне стискання та розширення між зубцями. Основними способами подачі масла до деталей і вузлів зубчастої передачі, є змащування за допомогою занурення в масляну ванну, розбризкування із основної масляної ванни і циркуляційна подача масла їх застосовують в залежності від умов експлуатації. Співвідношення сил аеродинамічного і гідромеханічного опору визначається рівнем масла в масляній ванні. Для кожного зубчастого колеса, частково або повністю зануреного в масляну ванну потужність, затрачену на подолання гідромеханічного опору, можна представити у вигляді суми моменту сил в’язкістного тертя на торцях зубчастого колеса в масляній ванні, моменту сил в’язкістного тертя на периферії головок зубчастого колеса в масляній ванні та момент сили Коріоліса, яка виникає внаслідок радіального переміщення масла, в западині зубчастого колеса. На даний час відсутня узагальнююча аналітична модель, яка об’єднає всі види втрат. Проведені теоретичні дослідження дозволили встановити наявність двох режимів руху масла в западинах зубчастих коліс. Розрахунок дозволяє врахувати не тільки вплив геометричних параметрів зубчатих коліс, занурених в масляну ванну, але й конструктивні характеристики.
- ItemВизначення втрат потужності внаслідок періодичного стискання-розширення масляно-повітряної суміші між зубцями зубчастих коліс. Частина 1. Математична модель(Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут», 2023-12-18) Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Бойко, Григорій Олексійович; Boiko, Grygorii Oleksiiovych; Мельник, Володимир Борисович; Melnyk, Volodymyr Borysovych; Башта, Алла Олексіївна; Bashta, Alla OleksiivnaПри одночасному контакті двох пар зубців між їхніми активними профілями утворюється замкнений об'єм мастило–повітряної суміші. Процес зменшення цього об'єму призводить до виникнення такого негативного явища, як періодичне стиснення і розширення масляно-повітряної суміші в об'ємі. За високих швидкостей обертання зубчастих коліс спостерігається різке підвищення тиску масляно-повітряної суміші і, як наслідок, виникнення додаткової вібрації зубчастої передачі. Швидкість витікання мастило–повітряної суміші може досягати швидкості звуку, що спричиняє додатковий шум під час експлуатації зубчастої передачі, а за високих частот обертання в замкненому між зубцями шестерні та колеса просторі виникає гідравлічний удар, результатом якого є кавітація. Представляючи косозубе колесо як сукупність прямозубих коліс, зміщених одне відносно одного в тангенціальному напрямку, математична модель зводиться до опису термодинамічних процесів у послідовних ізольованих порожнинах. Представлено математичну модель періодичного стискання-розширення масляно- повітряної суміші в замкненому між зубцями просторі, яка враховує площі поперечних перерізів осьових і радіальних потоків мастило–повітряної суміші, тиск навколишнього середовища, замкненого в простір між зубцями, швидкість радіального потоку мастило–повітряної суміші, миттєвий об'єм замкненої між зубцями елементарної порожнини та поточний тиск в і й порожнині.
- ItemВизначення втрат потужності на тертя кочення в опорних вузлах обертових агрегатів неперервної дії(Національний авіаційний університет, 2021-02) Кузьо, Ігор Володимирович; Kuzio, Ihor Volodymyrovych; Гурський, Володимир Миколайович; Gursky, Volodymyr Mykolaiovych; Сорокіна, Тетяна Миколаївна; Sorokina, Tetiana Mykolaivna; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr VasylovychУ загальному випадку втрати на тертя кочення і ковзання в опорних вузлах можуть досягати 30% сумарної потужності приводу, яка може становити і більше. Також мають місце інші механічні втрати на тертя кочення та ковзання, зокрема в зубчастому зачепленні приводу обертання агрегату. В статті представлено результати експериментальних досліджень процесу тертя кочення двох циліндричних роликів на дослідному стенді, що моделює роботу опорного вузла обертового агрегату. В основі розроблення експериментального стенду закладено три критерії подібності (геометричної, кінематичної і динамічної) до діючого обладнання. Стенд виконано із геометричним масштабом пари кочення M. Навантаження в контакті визначали за умови рівності контактних тисків, що виникають між бандажем і роликом на натурному обладнанні і досліджуваними роликами на експериментальному стенді. Отримано визначальні силові і кінематичні характеристики дослідної моделі. Визначено момент тертя кочення залежно від колової швидкості кочення та радіального навантаження на пару кочення. На основі експериментально отриманих результатів значення коефіцієнту тертя кочення сталевих роликів рекомендовано значення його меж. Визначено, що значення коефіцієнту тертя кочення може коливатися внаслідок зміни швидкості кочення в певних межах, а далі зростати з подальшим збільшенням швидкості. Встановлено закономірності зміни коефіцієнтів тертя кочення від швидкості кочення та радіального навантаження за різних значень контактних тисків, що відповідають реальним значенням в опорних вузлах промислових обертових печей. На підставі цього визначено втрати потужності на тертя кочення в опорних вузлах великогабаритних обертових агрегатів, неперервної дії, зокрема барабанних сушарок, грохотів, тощо виходячи із рекомендованих за результатами експериментальних досліджень значень коефіцієнту тертя кочення.
- ItemВизначення втрат тертя ковзання в зубчастій парі(Національний авіаційний університет, 2023-06) Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Бойко, Григорій Олексійович; Boiko, Grygorii Oleksiiovych; Башта, Алла Олексіївна; Bashta, Alla OleksiivnaПідвищення показників працездатності зубчастих приводів машин є актуальним завданням, тому для оцінки загальних втрат в зачепленні варто розглянути всі складові втрат. Для вирішення зазначеного завдання у статті запропоновано спосіб визначення втрат на тертя ковзання в зубчастій парі. На цей час вплив ковзання в напрямку лінії контакту зубців на коефіцієнт тертя та умови змазування вивчені недостатньо. В опублікованих роботах наявні дві групи напіваналітичних моделей. Перша група авторів досліджувала ефективність прямозубих передач, припускаючи, що коефіцієнт тертя постійний уздовж всієї поверхні контакту поверхонь тертя в будь-яких положеннях зубчастих коліс при їх обертанні. Друга група напіваналітичних моделей може розглядатися, як поліпшення моделей першої групи з постійним коефіцієнтом тертя. Точність опису за допомогою цих моделей обмежена точністю використовуваних в них емпіричних формул. Ці емпіричні формули не носять загальний характер і часто є функцією певних типів мастила, наявних температур, швидкісних і навантажувальних меж, чистоти поверхонь випробовуваних зразків. Коефіцієнт тертя ковзання залежить від швидкості руху сполучених зубців і властивостей мастильного матеріалу, також він може враховувати такі чинники, як величини нормального навантаження, шорсткість поверхонь зубців та радіуси кривизни профілів зубців. Отримано залежності, за якими можна визначити роботу, витрачену на тертя вздовж усієї лінії зачеплення, враховуючи при цьому коефіцієнти тертя в зубчастій парі при однопарному і двохпарному зачепленні. При цьому коефіцієнт тертя в зубчастій передачі може бути змінний по швидкості спряжених поверхонь, але однаковий при двохпарному та однопарному зачепленні. Отримано аналітичні залежності, що дають змогу розраховувати втрати потужності внаслідок тертя ковзання залежно від кінематичних, силових і міцнісних чинників, властивостей матеріалів мастильних матеріалів і матеріалів коліс.
- ItemВизначення гідродинамічних втрат потужності в зубчастій передачі. Теорія.(Проблеми тертя та зношування, 2020-03) Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Бойко, Григорій Олексійович; Boiko, Hryhorii Oleksiiovych; Герасимова, Ольга Вячеславівна; Herasymova, Olha Viacheslavivna; Башта, Алла Олексіївна; Bashta, Alla OleksiivnaУзагальненим критерієм ефективності високошвидкісних зубчастих передач може розглядатися ККД передачі з урахуванням умов та режимів її експлуатації, матеріалів та технології виготовлення, навантаження що передається та колової швидкості. Втрати потужності можна умовно розділити на ті, які залежать від навантаження, що передається - механічне тертя в зачепленні та підшипниках, і ті , які не залежать від навантаження - аерогідродинамічний опір, періодичне стискання та розширення між зубцями. В залежності від умов експлуатації застосовують різні способи подачі масла до деталей і вузлів зубчастої передачі, основними з яких є змащування за допомогою занурення в масляну ванну, розбризкування із основної масляної ванни і циркуляційна подача масла. Співвідношення сил аеродинамічного і гідромеханічного опору визначається рівнем масла в масляній ванні. Для кожного і-го зубчастого колеса, частково або повністю зануреного в масляну ванну потужність, затрачену на подолання гідромеханічного опору, можна представити у вигляді суми моменту сил в’язкістного тертя на торцях зубчастого колеса в масляній ванні, моменту сил в’язкістного тертя на периферії головок зубчастого колеса в масляній ванні та момент сили Коріоліса, яка виникає внаслідок радіального переміщення масла, в западині зубчастого колеса. На даний час відсутня узагальнююча аналітична модель, яка об’єднає всі види втрат. В результаті математичного моделювання отримані аналітичні залежності впливу геометричних і конструктивних параметрів зубчастого колеса на втраті потужності гідродинамічного опору обертанню. Проведені теоретичні дослідження дозволили встановити наявність двох режимів руху масла в западинах зубчастих коліс, які характеризуються співвідношенням відцентрових, гравітаційних, гідростатичних і сил в’язкості і Коріоліса. Розрахунок дозволяє врахувати не тільки вплив геометричних параметрів зубчатих коліс, занурених в масляну ванну, але й конструктивні характеристики, такі як глибина занурення зубчатого колеса і торцеві зазори між стінками картера та колесом, яке обертається.
- ItemГідродинамічні втрати потужності в зубчастій передачі(Луцьк : ВежаДрук, 2020-11) Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo LeonidovychНе зважаючи на відносно чисельні експериментальні випробування, опублікованих робіт по розробці математичних моделей, які описують гідродинамічні процеси в зубчастих передачах небагато. Відсутня узагальнююча аналітична модель, яка об’єднає всі види втрат. Отримані відносно прості аналітичні залежності впливу геометричних і конструктивних параметрів зубчастого колеса на втраті потужності гідродинамічного опору обертанню. Проведені теоретичні дослідження дозволили встановити наявність двох режимів руху масла в западинах зубчастих коліс, які характеризуються співвідношенням відцентрових, гравітаційних, гідростатичних і сил в’язкості і Коріоліса.
- ItemДослідження втрат потужності внаслідок тертя ковзання і кочення в зубчастому зачепленні. Огляд.(Проблеми тертя та зношування, 2020-12) Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Радько, Олег Віталійович; Radko, Oleh Vitaliiovych; Герасимова, Ольга В’ячеславівна; Herasymova, Olha Viacheslavivna; Башта, Алла Олексіївна; Bashta, Alla OleksiivnaПроведено аналіз досліджень щодо втрат потужності внаслідок тертя в зубчастих парах. Встановлено, що визначення ККД зубчастих передач застосовують три різних підходи: безпосереднє вимірювання втрат потужності реальної зубчастої передачі;контактно-динамічне моделювання на основі реальних фізичних процесів;аналітичне моделювання процесів тертя в зубчастій передачі на підставі емпіричної інформації про тертя, отриманої на спеціальних машинах тертя. Встановлено, що величини сил тертя між сполученими зубцями значною мірою визначаються гідродинамічними (еластогідродінамічними) явищами в зоні контакту. Аналіз робіт показав, що контакт між поверхнями сполучених зубців характеризується великими деформаціями, високими контактними напруженнями і наявністю плівки мастильного матеріалу, яка в свою чергу характеризується його в'язкісними якостями. На сьогоднішній день вплив ковзання в напрямку лінії контакту зубців на коефіцієнт тертя і умови змазування недостатньо вивчені. В опублікованих роботах наявні дві групи напіваналітичних моделей. Перша група авторів досліджувала ефективність прямозубих передач, припускаючи, що коефіцієнт тертя постійний уздовж всієї поверхні контакту поверхонь тертя в будь-яких положеннях зубчастих коліс при їх обертанні. Проте вони мають ряд суттєвих недоліків. Прийнято, що коефіцієнт тертя постійний і заздалегідь відомий для кожної точки дотику пари зубців. Однак експериментальні дані для двох фрикційних дисків показують, що в умовах комбінованого контакту ковзання / кочення коефіцієнт тертя не постійний і на нього впливають безліч параметрів. Також ці моделі обмежувалися тільки прямозубими зубчастими колесами і не враховували багато факторів, які вносять значне ускладнення моделей. Друга група напіваналітичних моделей може розглядатися, як поліпшення моделей першої групи з постійним коефіцієнтом тертя. На сьогоднішній день моделі другої групи потенційно більш точні, ніж моделі першої групи. Точність опису за допомогою цих моделей обмежена точністю використовуваних в них емпіричних формул. Ці емпіричні формули не носять загальний характер і часто є функцією певних типів мастила, діючих температур, швидкісних і навантажувальних меж, чистоти поверхонь випробовуваних зразків, які, можливо, відрізняються від аналогічних параметрів реальних зубчастих коліс.
- ItemДослідження людського фактору в авіації(Sergeieva&Co Karlsruhe, Germany, 2021-03) Вишневська, Олена Павловна; Vyshnevska, Olena Pavlovna; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Башта, Алла Олексіївна; Bashta, Alla Oleksiivnaрозглядаються об’єктивні закономірності розвитку авіаційної техніки та безпеки перельотів з врахуванням людського фактору як найважливішої технічної та соціальної проблеми сучасності. Проведено аналіз якості безпеки польотів із урахуванням психологічних особливостей технічного персоналу та показана важливість ролі інженерно-авіаційної служби в питаннях удосконалення методів технічної експлуатації, забезпеченні надійності систем повітряних суден. Визачено, що в основі нових підходів має бути закладений принцип пріоритету інтересів людини поряд з економічною вигодою авіакомпанії, що є запорукою її стабільного функціонування.
- ItemКінематичний синтез механізму регулювання форми стрічки конвеєра(Національний авіаційний університет, 2018-12) Пасіка, В’ячеслав Романович; Pasika, Viacheslav Romanovych; Коруняк, Петро Степанович; Koruniak, Petro Stepanovych; Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Бойко, Григорій Олексійович; Boiko, Hryhorii Oleksiiovych; Гловін, Андрій Леонідович; Hlovin, Andrii Leonidovych; Герасимова, Ольга Вячеславівна; Herasymova, Olha ViacheslavivnaЗ метою підвищення ефективності роботи та розширення функціональних можливостей стрічкових конвеєрів під час транспортування як сипких так і поштучних вантажів розроблена конструкція конвеєра, що містить пристрій для швидкого регулювання форми поперечного перерізу стрічки. Проведено кінематичний синтез механізму. Для кожної структурної групи механізму проведено силовий аналіз. Щоб спроектувати механізм регулювання форми стрічки конвеєра з найменшими габаритними розмірами і найменшою рушійною силою необхідно надати куту розмаху коромисла і куту його нахилу у нижньому положенні максимально можливі значення.
- ItemНавчально-методичний комплекс з дисципліни "Наукові та інноваційні завдання і проблеми прикладної механіки"(Національний авіаційний університет, 2024) Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo LeonidovychМісце даної дисципліни в системи професійної підготовки аспіранта полягає в тому,що вона є теоретичною основою сукупності знань, що вдосконалюють і поглиблюють інженерну підготовку у здобувача вищої освіти галузі знань «Механічна інженерія», надають теоретичну підготовку докторів філософії з питань наукових та інноваційних проблем прикладної механіки та формування світоглядного рівня здобувача, забезпечують зміст і стратегію фахової діяльності доктора філософії відповідно до світових трендів, інноваційних та наукових засад підтримки національної економіки. Метою навчальної дисципліни є формування систематичних знань, умінь і навичок для здійснення професійно-наукової діяльності за спеціальністю, достатніх для самостійного вико-нання службових обов’язків фахівця по підготовці, організації і впровадженню теоретичних і експериментальних наукових досліджень інноваційного характеру для забезпечення процесів розвитку виробництва. Головним завданням вивчення навчальної дисципліни є здобуття теоретичних і практич-них знань, умінь, навичок та формування компетентностей, необхідних для продукування но-вих ідей, розв’язання комплексних проблем професійної, науково-дослідницької діяльності у процесі оволодіння методологією наукової діяльності, проведення власного дослідження.
- ItemПоказники працездатності конхоїдальних циліндричних прямозубих передач з підвищеною вантажопідйомністю. Експеримент(Національний авіаційний університет, 2021-12) Носко, Павло Леонідович; Nosko, Pavlo Leonidovych; Башта, Олександр Васильович; Bashta, Oleksandr Vasylovych; Семак, Інна Вікторівна; Semak, Inna Viktorivna; Герасимова, Ольга В'ячеславівна; Herasymova, Olha Viacheslavivna; Башта, Алла Олексіївна; Bashta, Alla OleksiivnaСтаття присвячена актуальному завданню підвищення показників працездатності зубчастих приводів машин. Для вирішення зазначеного завдання у статті запропоновано застосувати конхоїдальне зачеплення, виготовлене зі зміщенням вихідного контуру та особливими умовами контакту. Особливістю запропонованого зачеплення є менша у порівнянні зі звичайним конхоїдальним зачепленням чутливість до похибок виготовлення та монтажу. Випробування передач на контактну міцність здійснювалося на стенді розімкнутого типу, як гальмівний пристрій використовувалося електромагнітне порошкове гальмо. Випробування проводилися при ступінчастому навантаженні експериментальних передач відповідно до вибраних режимів, під час випробувань через кожні півгодини фіксувалися активна потужність, яка споживається приводним електродвигуном та навантажуючий момент гальмівного пристрою. Кожні 8 годин візуально контролювався стан контактуючих поверхонь зубців, фіксувалися площі вкриті раковинами викришування по п’яти зубцям шестірні, рівномірно розташованим по периметру. У ході випробувань також контролювалося значення температури масла, яка встановилася на кожному етапі навантаження. У ході експериментальних досліджень було проведено випробування двох варіантів передач: евольвентної зі зміщенням та конхоїдальної зі зміщенням. Підтверджено теоретичні висновки про більш високу (на 20%) контактну міцність конхоїдальних циліндричних передач. Значне зниження ККД редуктора при значенні крутного моменту Нм, пов'язане з втомним руйнуванням більш ніж 50% активних поверхонь зубців; також мало місце різке збільшення температури масла, що теж можна пов'язати з руйнуванням активних поверхонь зубців. Для порівняння експериментальних даних з теоретичними було визначено відношення ККД редукторів з випробуваними передачами. Отримані співвідношення різняться на 5,5%. Це свідчить про задовільний збіг теоретичних та експериментальних даних за показником втрат у зачепленні. Робота конхоїдальної передачі супроводжувалася меншим тепловиділенням, що також свідчить про менші втрати у зачепленні. Областю застосування нового зачеплення є приводи машин для передачі великих потужностей.