Browsing by Author "Стежко, Юрій Григорович"
Now showing 1 - 17 of 17
Results Per Page
Sort Options
- ItemProfessional English. Air Cargo Handling. Guide to Practical Classes(National Aviation University, 2024) Akmaldinova, Oleksandra; Акмалдінова, Олександра Миколаївна; Akmaldinova, Viktoriia; Акмалдінова, Вікторія Євгенівна; Budko, Liudmyla; Будко, Людмила Василівна; Stezhko, Yuriy; Стежко, Юрій ГригоровичThe guide to practical classes "Air Cargo Handling” consists of three units, supplementary reading and glossary, dedicated to studying professionary oriented issues and contains various types of communicative-lexical and grammar exercises. The guide to practical classes is based on authentic original non-adapted texts from contemporary periodicals in the field of air cargo handling. Designed for higher education seekers.
- ItemTRANSLATION LANGUAGE CULTURE IN THE TRADITION OF POSTMODERNISM(2018) Стежко, Юрій Григорович
- ItemДО ПИТАННЯ УДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИМ МОВАМ У ВИМІРАХ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ СТАНДАРТІВ(2018) Стежко, Юрій Григорович
- ItemДО ПИТАННЯ ІНСТИТУАЛІЗАЦІЇ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА(2018) Стежко, Юрій ГригоровичЗдійснюється аналіз суспільно-політичних тенденцій в демократичних трансформаціях -- інституалізації функцій громадянського суспільства. Окреслені найбільш поширені уявлення про громадянське суспільство, висвітлюються особливості представницької демократії та прямої демократії учасницького типу в забезпеченні громадянських свобод, обмеження владних повноважень політичних еліт на користь самоврядування. Констатується, що представницька демократія не забезпечує можливість реалізації громадянами свого конституційного права суб’єкта влади. Стверджується, що за учасницької демократії більш ефективно розв’язується конфлікт інтересів у системі “держава – громадянин”, “необхідність – свобода”, забезпечується свобода волевиявлення через самоврядні інституції, що більш пасує ментальності українців. Безпосередня участь у владі дає реальну політичну свободу, розкриває екзистенційні мотивації громадянства, вивільняє суб’єкта від утиску суспільної необхідності, обумовленої представництвом партійної більшості у владі.
- ItemЛІНГВОКУЛЬТУРНІ ІННОВАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРНОЇ МОВИ(2018) Стежко, Юрій Григорович
- ItemЛінгвістичні та екстралінгвістичні фактори неологізації мови(Аграр Медіа Груп, 2013-04-06) Стежко, Юрій Григорович
- ItemМетафора в художніх текстах: особливості перекладу(2018) Стежко, Юрій Григорович
- ItemМЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ(2018) Стежко, Юрій ГригоровичНаводяться міркування щодо синергетики як методології наукової творчості у процесі самостійної роботи, створення психолого-педагогічних умов вмотивованості на вивчення іноземної мови. Розкривається лінгводидактичний потенціал інтернет-технологій
- ItemМОВА ТА МИСЛЕННЯ: ВЗАЄМООБУМОВЛЕНІСТЬ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ(2018) Стежко, Юрій Григорович
- ItemМовна та концептуальна картини світу в інтеркультурній репрезентації художнього перекладу(Видавничий центр Київського національного лінгвістичного університету, 2019) Акмалдінова, Олександра Миколаївна; Стежко, Юрій Григорович; Akmaldinova, Oleksandra Mykolaivna; Stezhko, Yurii HryhorovychУ статті розглянуто актуальну для практики художніх перекладів проблему взаємозумовленості мовної та концептуальної картин світу, висвітлено інваріантні чинники формування мисленнєвого способу концептуалізації дійсності та її мовної експлікації. Визначено, що логічність суджень в осягненні дійсності є ключем до формування поля семантичних універсалій, на якому спільна для всіх культур концептуалізація може бути відображена засобами різних мов. Доведено, що сутнісний рівень перекладу полягає у відтворенні перекладачем референційності концептів мовної картини світу першотвору. Проаналізовано трансцендентність понять як лінгвістичних концептів. Досліджено об’єктивний і суб’єктивний компоненти в картинах світу, закономірності їхнього формування. Уточнено особливості перекладацької культури в імперативах постмодернізму.
- ItemНавчально-методичний комплекс навчальної дисципліни "Іноземна мова професійного спрямування": 07 «Управління та адміністрування»(Національний авіаційний університет, 2019) Стежко, Юрій Григорович; Стежко, Юрий Григорьевич; Stezhko, Yurii; Давиденко, Тетяна Анатоліївна; Давыденко, Татьяна Анатолиевна; Davydenko, TetianaЗавданнями вивчення навчальної дисципліни є удосконалення та подальший розвиток набутих у школі знань, навичок та вмінь з іноземної мови в різних видах мовної діяльності. Вивчення іноземної мови передбачає володіння термінологічною та загальномовною лексикою, набуття навичок читання та усного і письмового перекладу оригінальних науково-технічних текстів за фахом, вміння розуміти іноземну мову як при безпосередньому спілкуванні, так і у фонозапису, вести бесіду та робити повідомлення з фаху та з суспільно-політичної тематики в межах тем, зазначених програмою.
- Itemособливості утворення обігу та перекладу англійських скорочень(2014) Стежко, Юрій Григорович
- ItemПЕРЕКЛАДАЦЬКА СТРАТЕГІЯ ДОМЕСТИКАЦІЇ ЯК ЧИННИК НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИФІКАЦІЇ(2018-03) Стежко, Юрій ГригоровичУ статті йдеться про постмодерністські новації у царині художнього перекладу, які дають підставу для дискусій щодо доцільності глибокої доместикації першотвору на догоду сучасним культурним запитам читача. Наводяться міркування щодо бачення співмірності автора та перекладача у творенні смислу твору. Постмодернізм у заломленні на художній переклад позиціонується як новочасний гуманізм, як лібералізація засобів вираження самобутності, мовної культури українства. Добором прикладів із сучасних перекладів українських постмодерністів ілюструється ефективність доместикації у формуванні національної самосвідомості читача.
- ItemПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦЙНОГО РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПОСТІДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА(2018) Стежко, Юрій ГригоровичУ статті висвітлюються багатофакторність інноваційного розвитку вищої освіти, взаємообумовленість економічних, соціальних, педагогічних чинників піднесення рівня освіти. Обгрунтовується нагальна потреба вдосконгалення професійної підготовки випусників, приведення її у відповідність запитам постіндустріального суспільства та вимогам євроінтеграції. Йдеться про вдосконалення економічного механізму функціонування системи вищої освіти, моделі управління інноваційним розвитком. Наразі з усією готротою постає питання переорієнтації університетської освіти із традиційного навчання як кількісного накопичення знань на формування компетенцій, з процесу на результат у діяльнісному вимірі. Йдеться про формування низки компетнцій, зокрема, професійної, лінгвокультурної, громадянської. Обгрунтовується значимість демократичної громадянської освіти, запровадження у програму вищої освіти предмета “соціальні технології”за зразками східних країн -- членів Ради Європи -- у формування громадянського суспільства
- ItemХУДОЖНІЙ ПЕРЕКЛАД У ПОСТМОДЕРНІСТСЬКОМУ ДИСКУРСІ(2018-03) Стежко, Юрій ГригоровичУ статті виказуються міркування щодо постмодерністського повороту у лінгвістиці, який відбився на художньому перекладі зреченням імперативів неперекладності твору, недоторканності авторських інтенцій на користь інтерпретації, лібералізації вибору мовних засобів, формування нової реальності. За нової методології знімається низка вимог щодо фіксованої значущості тексту, визнається, що актом творення смислу є переклад, а бачення співмірної ролі перекладача та автора елімінує неперекладність у неперекладний залишок, обумовлений мовно-культурними відмінностями.
- ItemХудожній переклад як форма творчості(Київ 2015, 2015-04) Стежко, Юрій Григорович
- ItemІННОВАЦІЙНЕ ПРОЕКТУВАННЯ СУЧАСНОЇ ОСОБИСТОСТІ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ(2018) Стежко, Юрій ГригоровичУ статті наводяться міркування щодо переосмислення теоретико-методологічних засад педагогіки виховання та визначення чинників виховного впливу на формування особистісних якостей, адекватних соціокультурним викликам лібералізованого суспільства. Наразі маємо на меті визначитися з теоретико-методологічними засадами та детермінуючими формування особистості чинниками. Основними методами дослідження є зіставний аналіз, методи аналогії, єдності історичного та логічного, сходження від абстрактного до конкретного.