Browsing by Author "Лузік, Ельвіра Василівна"
Now showing 1 - 20 of 63
Results Per Page
Sort Options
- ItemDeveloping software engineering students’ readiness for professional mobility through blended learning(Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», 2019) Акмалдінова, Олександра Миколаївна; Лузік, Ельвіра Василівна; Теремінко, Лариса Григорівна; Akmaldinova, Oleksandra; Luzik, Elvira; Tereminko, LarysaСтаття присвячена актуальним питанням дослідження проблеми формування готовності майбутніх фахівців з інженерії програмного забезпечення до професійної мобільності в освітньо-інформаційному середовищі технічного університету. За результатами проведеного в Національному авіаційному університеті педагогічного експерименту із залученням 158 студентів І-V курсів навчання підтверджено гіпотезу дослідження щодо залежності готовності студентів до професійної мобільності від таких організаційних і педагогічних умов: 1) розвиток позитивного мотивування студентів до навчання та майбутньої професійної діяльності з використанням інтерактивних методів та інформаційних технологій; 2) інтеграція структури та змісту курсу іноземної мови з професійною підготовкою, моделюючи професійну діяльність за допомогою змішаного навчання; 3) синергія психолого-педагогічного процесу з урахуванням професійної компетентності викладача.
- ItemIntegration of humanities and scientific-natural knowledge in the course of professional training of future aviation industry specialists(The advanced science journal., 2015) Лузік, Ельвіра ВасилівнаAnnotation The article is devoted to the solution of the currently topical issue of higher professional education – integration of humanities and technical knowledge as the foundation of effective vocational training of future specialists for the aviation industry.
- ItemIntegrational professional space as a basis for forming professional competencies of the technical university students(The advanced science open access journal ISSUE 6. June 2013., 2013) Лузік, Ельвіра Василівна
- ItemSocial responsibility of higher professional education in Ukraine: current problems and prospects(The international Scientific Forum on Development of Education and Science. Rome, Italy., 2011) Лузік, Ельвіра Василівна
- ItemSynergistic mechanisms of forming integrated competences of future airman in the process of professional training(2015) Лузік, Ельвіра ВасилівнаThe research considers theoretical aspects of applying interdisciplinary integration as a goal-result of the synergetic mechanism of arranging the integral professional space in the educational process of future airmen.
- ItemSYSTEM MODELING CRITERIA OF THE OPTIMIZATION PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE PSYCHOLOGISTS AT HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS(2015) Лузік, Ельвіра ВасилівнаThe article is devoted to the problem of the optimization process of training future psychologists at higher educational institutions by means of system modeling criteria of the educational process: didactic invariant elements of learning activities
- ItemTHE ROLE OF SYNERGETIC KNOWLEDGE CONSTRUCT IN THE FORMATION OF NONLINEAR (PLANETARY) THINKING IN THE PROCESS OF FUTURE AVIATION SPECIALISTS TRAINING AT HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS(Problemy novoczesnej. The problems of modern education. Tom IV Co teraz i co później? Pod redakcją Edyty SADOWSKIEJ Wieslawa SZTUMSKIEGO. Częstochowa 2014., 2014) Лузік, Ельвіра ВасилівнаThe present article addresses the research of theoretical and methodological aspects of the synergetic knowledge construct influence on the formation of nonlinear thinking in the process of improving the professional training of the specialists in higher educational establishments.
- ItemUniversity education innovative models in Ukraine: foreign experience(Національний авіаційний університет, 2018) Luzik, Е.; Khomenko-Semenova, L.; Kokareva, A.; Hurska, O.; Лузік, Ельвіра Василівна; Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна; Кокарєва, Анжеліка Миколаївна; Гурська, Олена ОлександрівнаThis study presents innovative models of developing higher education in Europe and the Black Sea region. The impact of innovative models on the effectiveness of the educational and information environment of higher education institutions in the represented countries is analyzed. The main trends in the university education development in terms of the transition to an innovative model of the "knowledge economy", due to the substitution of the dominant position of labour to knowledge, are considered. The main components of high-quality higher education are given, allowing to focus attention on the need to change the vector of developing the higher education in Ukraine, conditioned by the requirements of an innovative economy model to the educational system. There was proved the dependence of higher education development on the existence of a close relationship in the system "higher education - the labour market - the needs of society - importance for the person"; successful implementation of an innovative model for the higher education development based on innovative methods and technologies (group work, project method, "brainstorming", communication training, "control text" method, case study method, moderation method; business simulation, Internet games (training ), etc.); the main external factors — the economic globalization, the formation of an innovative educational and information environment, and the improvement of the countries' integration all over the world, as well as internal factors — raising the status and quality of higher professional education with the obligatory forming a holistic primary education.
- ItemВажливість професійної підготовки майбутніх магістрів психологів в технічному університеті у дискурсі педагогічної теорії(Національний авіаційний університет, 2023-04-04) Ларіонцева, Анна Олегівна; Лузік, Ельвіра ВасилівнаОдне з найбільш важливих рішень у житті кожної людини є вибір професії. Варто зазначити, що трудовий ринок сучасності вимагає від випускників магістрів закладів вищої освіти конкретні вимоги: наявність базових навичок і здібностей, базових професійних якостей. А також, - вміння майбутнього магістра психолога аналізувати свою професійну діяльність, покращувати професійні знання, вміння та навички, і розуміти як можна оволодіти новими професійними напрямками, які важливі та потребують розвитку професійної компетентності.
- ItemВимога сучасної освіти- результативність освітньо-інформаційного середовища ЗВО(Національний авіаційний університет, 2019-03-22) Лузік, Ельвіра ВасилівнаРозглядаючи освітню систему в цілісній єдності навчання, виховання і розвитку особистості в динамічно-синергетичному інформаційно-освітньому середовищі та результат загальної культури і освіченості, зростання інформаційних потоків; соціально-економічні та політичні перетворення на сучасному етапі розвитку країни вимагають сформованості кардинально нового бачення освіти, пов’язаного із впровадженням результативного підходу в освітню систему України, оскільки саме освіті належить провідна роль у формуванні наукового та інтелектуального потенціалу країни.
- ItemВплив академічної мобільності майбутніх фахівців авіаційної галузі на формування професійної суб’єктності в освітньому просторі закладу вищої технічної освіти(Національний авіаційний університет, 2019-11-21) Лузік, Ельвіра Василівна; Luzik, Elvira; Тепнадзе, Серго; Tepnadze, SergoДослідження присвячено науково-теоретичному обґрунтуванню та практичній перевірці моделі набуття професійної суб’єктності майбутніми фахівцями закладу вищої технічної освіти для пошуку нових перспектив модернізації навчального процесу формування академічної мобільності засобами рефлексивного підходу
- ItemКОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД – ЯК ОСНОВА ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ(Українська культура та ментальність: самобутність в умовах глобалізації /Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції 26–28 січня 2012 р. – Сімферополь: Кримський інститут бізнесу УЕУ, 2012., 2012) Лузік, Ельвіра ВасилівнаСтатья посвящена раскрытию сущности результативного подхода в организации образовательной деятельности в вузах Украины. Обосновано применение компетентностного подхода к идентификации результатов образования и квалификации, описанных в терминах компетентностей.
- ItemКонцепція дослідження синергії ролей викладача в умовах інформаційно-освітнього середовища закладу вищої освіти(Національний авіаційний університет, 2019-12) Лузік, Ельвіра Василівна; Luzik, Elvira; Лузик, Эльвира Васильевна; Мельник, Н.; Melnyk, N.У статті здійснено обґрунтування та перспективи дослідження синергії професійних ролей сучасного викладача в умовах інформаційного-освітнього середовища. Визначено, що синергія ролей викладача забезпечуватиме не лише ефективність та результативність навчальних досягнень студентів, але й й, насамперед, сприятиме забезпеченню якості вищої освіти у вітчизняному освітньому просторі. Пріоритетними завданнями дослідження синергії ролей викладача закладу вищої технічної освіти визначено: вивчити і проаналізувати досвід організації і діяльності служб психолого-методичної допомоги викладача у закладах вищої освіти; сформувати нормативну діагностичну базу для виявлення психологічних особливостей викладача, визначення спектру їхніх ролей і тенденцій професійного становлення під час професійної діяльності; провести пілотажні дослідження з метою визначення актуальної психолого-педагогічної проблематики в умовах технічного закладів вищої освіти тощо. Авторами запропоновано таку етапність реалізації завдань дослідження: створення банку методик для визначення соціально-психологічних особливостей та індивідуальних потреб викладача; проведення діагностики актуальних психолого-педагогічних проблем викладача, його ролей у процесі професійної діяльності; розробка та апробація системи засобів педагогічного (дидактико-методичного) та психологічного впливу на викладача, що передбачатиме методичне та психологічне просвітництво, психологічне консультування і методичну корекцію виявлених негативних тенденцій у професійній діяльності викладачів. Перспективними напрямками здійснення дослідження визначено діагностику та вироблення критеріїв та показників синергії професійних ролей викладача закладу вищої технічної освіти в умовах інформаційно-освітнього простору. Результати дослідження вбачаються у аналітичному огляді процесу професійної діяльності викладача в контексті інтегративного поєднання і взаємоузгодження системного; застосування діяльнісного й особистісного підходів щодо поглибленням наукових знань щодо психологічних факторів професійної діяльності; розширенні та вдосконаленні методичного інструментарію досліджень у галузі психології вищої школи; розроблення систем корекційних впливів, спрямованих на оптимізацію психологічного фактору професійної діяльності у вищій технічній школі тощо.
- ItemМатематичне моделювання в психологічних та соціологічних дослідженнях(2016) Лузік, Ельвіра ВасилівнаУ підручнику, який підготовлено відповідно до програм модульних курсів «Математичні методи в соціології та психології» та «Математичні методи в психології», різноманітність математико-статистичних методів представлено у вигляді впорядкованої, логічно та ієрархічно взаємозв’язаної системи з орієнтацією на читача, який не володіє ґрунтовною математичною підготовкою. Підручник містить основи використання цих методів, алгоритми їх вибору в залежності від досліджуваної ситуації. При викладенні методів особлива увага приділяється умовам та особливостям їхнього застосування, альтернативам інтерпретації результатів. Наведені в підручнику необхідні теоретичні відомості, формули дозволяють використовувати їх для розрахунків типових задач, що найбільш часто зустрічаються у психологічних та соціологічних дослідженнях. Підручник призначений для студентів та викладачів ВНЗ, дослідників у різних галузях науки, що використовують статистичні методи при вирішенні практичних задач.
- ItemМатематичне моделювання в психологічних та соціологічних дослідженнях(2011) Лузік, Ельвіра ВасилівнаУ підручнику, який підготовлено відповідно до програм модульних курсів «Математичні методи в соціології та психології» та «Математичні методи в психології», різноманітність математико-статистичних методів представлено у вигляді впорядкованої, логічно та ієрархічно взаємозв’язаної системи з орієнтацією на читача, який не володіє ґрунтовною математичною підготовкою. Підручник містить основи використання цих методів, алгоритми їх вибору в залежності від досліджуваної ситуації. При викладенні методів особлива увага приділяється умовам та особливостям їхнього застосування, альтернативам інтерпретації результатів. Наведені в підручнику необхідні теоретичні відомості, формули дозволяють використовувати їх для розрахунків типових задач, що найбільш часто зустрічаються у психологічних та соціологічних дослідженнях. Підручник призначений для студентів та викладачів ВНЗ, дослідників у різних галузях науки, що використовують статистичні методи при вирішенні практичних задач.
- ItemМОДЕРНІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ(Вісник Національного авіаційного університету, 2017-05) Лузік, Ельвіра Василівна; Хоменко-Семенова, Леся ОлексіївнаДане дослідження розглядає важливе питання реалізації національних інтересів України шляхом забезпечення освітної безпеки, яка є гарантом незалежності держави, умовою її сталого розвитку й зростання добробуту громадян. Розглянуто умови впливу епохи індустріального суспільства, яка сформувала класичну парадигму освіти. Визначено критерії без пекового аудиту такі, як: технології, математика, комп’ютерна грамотність; співробітництво та міжнародна конкуренція у вищій освіті; іноземні мови та глобальна обізнаність; національна ідентичність Особливу увагу приділено питанню модернізації освітньої політики в контексті національної безпеки України.
- ItemНавчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Світові моделі університетської освіти»(Національний авіаційний університет, 2020-10) Лузік, Ельвіра Василівна; Luzik, Elvira; Лузик, Эльвира ВасильевнаДана навчальна дисципліна відноситься до вибіркового компонента із фахового переліку, яка розкриває теоретико-методологічні основи розробки та впровадження сучасних світових університетських моделей на засадах нової освітньої парадигми. Метою викладання дисципліни є вивчення світового досвіду організації освітньої діяльності за університетською моделлю для використання інноваційних підходів закордонного досвіду в процесі професійної підготовки здобувачів вищої освіти в Україні.
- ItemНевизначеність в методологічному і методичному ракурсах аналізу: суб’єктивний і об’єктивний виміри(Національний авіаційний університет, 2024-06) Лузік, Ельвіра Василівна; Luzik, Elvira; Семиченко, Валентина Анатоліївна; Semychenko, Valentyna; Артюшина, Катерина Георгіївна; Artiushyna, KaterynaСтаття присвячена проблемі визначення стратегій поведінки особистості в ситуаціях невизначеності. Метою дослідження були аналіз і окреслення перспектив подальшого поглиблення методологічних основ та методичної бази вирішення в психології проблеми невизначеності, розкриття особливостей їх проекції на діяльність закладів вищої освіти як специфічних систем. Дослідження ґрунтується на використанні методі: теоретичного аналізу, порівняння та узагальнення, теоретичного моделювання, спостереження, опитування. В ході дослідження було обґрунтовано доцільність розгляду поведінки людини в складних життєвих умовах за двома стратегіями: системної, яка відображує схильність людини діяти в умовах стабільності, упорядкованості, наявності чітких орієнтирів, і синергетичної стратегію, яка базується на готовності приймати оптимальні рішення і здійснювати ефективні дії в умовах невизначеності. На підставі проведеного теоретичного аналізу визначено основні характеристики цих стратегій, доведено їх органічну пов’язаність з такими психологічними характеристиками особистості, як інтолерантність (при зорієнтованості на системну стратегію) і толерантність (при синергетичній стратегії) до невизначеності. Проаналізовано діагностичну базу виявлення показників толерантності/інтолерантності, яка на сьогодні склалась в психології. Результати дослідження підтвердили доцільність використання двох видів стратегій для виявлення особливостей поведінки людини в ситуаціях невизначеності. На основі вихідної теоретичної моделі, що базується на принципі полярності, індивідуальні показники толерантності і інтолерантності розглядаються не як якісно відокремлені і відносно незалежні психологічні характеристики людини, а як певне їх співвідношення на континуумі потенційно можливих значень. Розширено набір конструктів, які можуть бути залучені для діагностики схильності людини до певної стратегії, здійснено їх диференціацію за шкалами. На конкретному прикладі показано, які емпіричні показники можуть бути отримані в прикладному дослідженні, яким чином може здійснюватись їх інтерпретації. За результатами дослідження сформульовано висновки про сутність і особливості системної і синергетичної стратегій поведінки в ситуаціях невизначеності, доцільність введення цих понять в науковий тезаурус, потенційні можливості використання відповідної тематики наукових досліджень і запропонованої діагностичної методики при вивченні психологічних проблем вищої школи, інших соціальних систем.
- ItemОсвіта України в 21 столітті: зарубіжний досвід(Національний авіаційний університет, 2024-03) Лузік, Ельвіра Василівна; Luzik, ElviraСвітова тенденція розвитку і особливо вищої професійної освіти наразі поставила людство перед фактом невідповідності між навчанням у школах, закладах вищої освіти та успішністю особистості в професійній діяльності, що зумовлює необхідність суттєвих змін у існуючій системі освіти, яка ставить під загрозу не лише життєві перспективи окремої людини, а й увесь суспільний устрій.
- ItemОсвітньо-професійна програма «Інноваційні педагогічні технології в закладах вищої технічної освіти»(Національний авіаційний університет, 2019) Лузік, Ельвіра Василівна; Барановська, Лілія Володимирівна; Семиченко, Валентина Анатоліївна; Кокарєва, Анжеліка Миколаївна; Гончаренко, А.В.Програма зорієнтована на опанування інноваційних педагогічних технологій, які забезпечать формування системи компетентностей, необхідних здобувачам другого освітнього рівня для кваліфікованої науково-педагогічної, педагогічної та управлінської діяльності. Програма спрямована на підготовку до роботи за такими видами професійної діяльності: освітня (науково- педагогічний і педагогічний працівник закладів вищої освіти, підготовки і перепідготовки кадрів); науково-дослідницька (науковий співробітник у різних типах науково-дослідних та освітніх установ), організаційно-управлінська (менеджер у сфері освіти).