Browsing by Author "Дудка, Тетяна Юріївна"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- ItemМетапредметний вектор перспективного розвитку сучасної вищої школи(Національний авіаційний університет, 2021-12) Дудка, Тетяна Юріївна; Dudka, Tetiana; Гребенюк, Вячеслав Олексійович; Hrebeniuk, ViacheslavЗміст статті окреслює проблему перспективного розвитку сучасної вищої школи на засадах метапредметності. Окреслено пріоритетність поглядів стейкхолдерів та роботодавців на проблему удосконалення процесу фахової підготовки, що співвідноситься із сучасними запитами наявного ринку праці. Метою дослідження є теоретичне окреслення питання перспективності залучення метапредметного підходу до удосконалення процесу підготовки фахівців в умовах сучасної вищої школи. Мета продукована необхідністю проведення комплексно-теоретичного аналізу заявленої проблематики з психолого-педагогічної точки зору, що віддзеркалює рівень взаємозв’язку досліджуваного із особливостями особистісного розвитку усіх учасників освітнього процесу. Деталізовано поліаспектність основоположних принципів, покладених в основу феноменологічної кристалізації, актуалізованої впливом як зовнішніх, так і внутрішніх детермінант. Узагальнено варіативність та поліфункціональність досліджуваного, віддзеркалену на рівні організації та реалізації освітнього процесу, шляхом повноцінної раціоналізації завдань навчального та виховного характеру. Процедура дослідження передбачала залучення порівняльного, бібліографічного, та проблемного методів з метою виявлення основоположних сутнісних характеристик досліджуваного феномена. На рівні такої методологічної системності підкреслено пряму дотичність титульного феномена до мисленнєво-діяльнісної дидактики, репрезентованої на змістовому рівні сукупністю основоположних ознак (зокрема, пріоритетність діяльнісної складової, дидактичних конструктів, рефлексивності). Акцентовано увагу на тривимірності феноменологічної екстраполяції на прикладні завдання сучасного освітнього процесу (метапредметна діяльність, високоструктуризованість змістового каркасу, екстраполяція алгоритмізованої системи знань на реальну область пізнання). Результатом дослідження стала побудова ієрархічної структури груп компетенцій – індикаторів результативності навчального процесу у закладі вищої світи із деталізацією їх прямої дотичності до ключових концентрів та конкретних психологічних складових. У висновках акцентовано увагу на високоінтегративному характері досліджуваного з точки зору його потенційної націленості на розв’язання цілого комплексу завдань прикладного характеру. Підсумовано феноменологічну значущість на рівні активізації дослідницької, інформаційної, організаційно-управлінської та комунікативної складових перспективного саморозвитку та особистісної самоорганізації усіх учасників навчального процесу.
- ItemНавчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Андрагогіка та інноваційні освітні технології вищої освіти»(Національний авіаційний університет, 2023) Дудка, Тетяна Юріївна; Dudka, TetianaНавчальна дисципліна «Андрагогіка та інноваційні освітні технології вищої освіти» забезпечує теоретичне та практичне підґрунтя для формування компетентностей, передбачених у профілі здобувача освітньо-наукового ступеня «доктор філософії»; її вивчення сприяє організації та здійсненню ефективного освітнього процесу в системі вищої й після вищої освіти; оволодінню інноваційними освітніми технологіями для діяльності із здобувачами вищої освіти різних рівнів і різного віку. Предметом навчання є освіта дорослих та інноваційні освітні технології у системі вищої освіти. Він реалізується для формування готовності в майбутніх докторів філософії до освітньої діяльності в системі вищої й післявищої освіти з використанням інноваційних технологій.
- ItemНавчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Проектування освітніх програм і технологій»(Національний авіаційний університет, 2023) Дудка, Тетяна Юріївна; Dudka, TetianaНавчальна дисципліна «Проектування освітніх програм і технологій» зорієнтована на: формування у майбутніх докторів філософії (PhD) системних уявлень про сучасні освітні програми і технології, що є найбільш ефективні в навчально-виховному процесі, а також базової готовності до їх проектування на рівні своєї професійної діяльності галузевого рівня (з урахуванням специфіки обраної спеціальності 015 «Професійна освіта»).
- ItemПедагогічне моделювання процесу формування професійної компетентності магістрів гуманітарних спеціальностей(Національний авіаційний університет, 2022) Дудка, Тетяна Юріївна; Dudka, Tetiana; Гребенюк, Вячеслав Олексійович; Hrebeniuk, ViacheslavЗміст статті окреслює теоретичну та практичну значущість педагогічного моделювання як ефективного інструменту на шляху до формування професійної компетентності магістрів гуманітарних спеціальностей. Окреслено необхідність імплементації у вітчизняну освітню підготовку Західних стандартів з метою євроінтеграційних перспектив проукраїнського розвитку. Метою дослідження є окреслення значущості впливу інструментарію педагогічного моделювання на підвищення ефективності процесу формування професійної компетентності магістрів гуманітарних спеціальностей. Дослідницьку мету націлено на необхідність теоретичної репрезентації значущості впливу на досліджуване цілої низки зовнішніх та внутрішніх факторів, що досить ефективно можна дослідити з допомогою залучення методу педагогічного моделювання. Унаочнено основні характеристики педагогічного моделювання, що посприяло розкриттю значущості впливу інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) на полегшення сприйняття суб’єктами пізнання навчального матеріалу. Окреслено алгоритм феноменологічного формування крізь призму дворівневих елементів, репрезентованх у розрізі імплементованої моделі. Процедура дослідження засновувалася на поєднанні наукових методів аналізу та синтезу, індукції і дедукції, систематизації та узагальнення. З допомогою залучення такого методологічного інструментарію вдалося здійснити теоретичну репродукцію досліджуваного крізь призму обґрунтування значущості основних етапів реалізації педагогічного моделювання. Результатом дослідження стало розмежування когнітивного, рефлексивного, діяльнісного та мотиваційного структурного компонентів професійної компетентності, шляхом обґрунтування значущості кожного з них на рівні феноменологічного формування. У висновках проблематизовано значущість педагогічного моделювання, актуалізуючого розкриття теоретичного та прикладного аспектів дослідження, що сприяє відтворенню феноменологічної цілісності крізь призму єдності взаємозв’язків кожного елементу заявленої дослідженням системи. Підсумовано, що на ефективність педагогічного моделювання суттєвим чином впливає продуктивність предметної рефлексії, націленої на досягнення вихідних результатів дослідження.
- ItemСтруктуротворчий характер крос-культурної компетентності крізь призму професійної підготовки викладачів вищої школи(Національний авіаційний університет, 2021-04) Дудка, Тетяна Юріївна; Dudka, TetianaУ системі координат неперервного глобального розвитку, педагогічна спільнота прийшла до усвідомлення необхідності практичного моделювання інноваційних підходів, зорієнтованих на розвиток загальнокультурного та інтелектуального потенціалу суб’єктів пізнання. У зв’язку з цим, актуалізувалася проблема розробки дієвих підходів до формування крос-культурної компетентності, націлених на реалізацію прикладних завдань освіти. Проте, на сьогодні проблемним залишається питання повільного впровадження вищеназваних підходів в освітній процес підготовки майбутніх викладачів вищої школи. А в цей час, на політичній карті світу спостерігається стрімка конкуренція країн у боротьбі за найбільш кваліфікованих фахівців, що актуалізує дослідження заданою темою проблематики. У відповідь на такі соціокультурні запити, вищі школи відреагували створенням нових навчальних курсів і програм, центрованих на подолання міжкультурних бар’єрів, розв’язання міжнародних протирічь та примноження напрямів транснаціонального співробітництва на усіх управлінських рівнях.
- ItemТеоретична проекція професійно-педагогічного становлення викладача вищої школи(Національний авіаційний університет, 2021-05) Дудка, Тетяна Юріївна; Dudka, Tetiana; Чумак, Микола Євгенійович; Chumak, MykolaУ змістовому наповненні статті спроектовані теоретичні засади професійно-педагогічного становлення викладача. Окреслено необхідність корелювання змісту професійної підготовки у відповідності із сучасними умовами суспільно-технологічного прогресу, що спровоковане циклічним «старінням» знань. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування значущості системи професійно-педагогічного становлення викладача в умовах вищої школи. Мету екстрапольовано на необхідність теоретичного обґрунтування значущості системи професійно-педагогічного становлення викладача в умовах вищої школи. Унаочнено високоструктурованість феномена «розвиток» з метою окреслення на рівні його структури одного із основоположних концептів – «становлення». Узагальнено, що феноменологічне становлення актуалізоване мінливістю ситуаційного впливу та процесуальних взаємодій, які самі по-собі є складовими цілісного освітнього процесу. Процедура дослідження передбачала залучення бібліографічного, поетапно-проблемного та порівняльного методів з метою окреслення поетапності особистісно-професійного становлення викладача. На рівні такої поетапності підкреслено істотну значущість таких основоположних детермінант, як самоідентифікація, фахова підготовка, професіоналізація та педагогічна майстерність. Проблематизовано, що досліджуваний феноменологічний «конструкт» вирізняється ознаками цілісності та структурованості, що уможливлює продуктивність його функціонування на рівні професійно-щоденних реалій. Підкреслено, що особистісно-професійне становлення актуалізує прояви самостійності, ініціативності та творчості. Результатом дослідження стало констатування значущості у досліджуваному становленні феномена професійної ідентифікації, який актуалізує вибудову реально-дієвих перспектив, у змісті яких окреслюється послідовність виконання тактичних та стратегічних способів дій, націлених на конкретну освітню результативність.
- ItemФеномен навчання дорослих крізь призму сучасних соціокультурних реалій(Національний авіаційний університет, 2023-12) Дудка, Тетяна Юріївна; Dudka, TetianaЗмістовий сегмент тематики статті торкається однієї із найбільш значущих андрагогічних проблем – особливостей феномену навчання дорослих. Підкреслено пріоритетність впливу соціокультурних реалій на траєкторію організації та реалізації завдань навчання дорослої цільової аудиторії. Останню тенденційність співвіднесено із сучасними запитами ринку праці та існуючими викликами науково-технічного прогресу. Метою дослідження є теоретичне відрефлексування проблеми впливу сучасних соціокультурних реалій на особливості організації та реалізації завдань навчання дорослих. Мета наукового пошуку проблематизована необхідністю реалізації комплексного теоретичного аналізу заявленої тематики під андрагогічним кутом, що уможливлює співвіднесення досліджуваного із цілим спектром ендогенних та екзогенних чинників, визначаючих особливості феноменологічної природи. Деталізовано значущість впливу на особистісному рівні мотиваційної складової, яка може набувати ролі вирішальної складової на рівні ефективної реалізації завдань навчальної діяльності. У ході проблемного викладу акцентовано увагу на ключових відмінностях дорослих суб’єктів пізнання, що враховується на етапі організації та реалізації для них навчального процесу. Процедура дослідження передбачала поєднання відповідного методологічного інструментарію представленого на рівні методів індукції, дедукції, порівняльного аналізу та проблемного викладу. Завдяки залученню такого широкого спектру методів дослідження, вдалося спроектувати особливості навчання дорослих під андрагогічно-психологічних кутом дослідження, що вчергове підтвердило міждисциплінарний характер окресленої тематики. Акцентовано увагу на значущості компетентнісного підходу у фокусі реалізації завдань навчання дорослих, що уможливлює підсилення практичної складової, сприяє розвитку ціннісних орієнтирів та особистісних якостей суб’єктів пізнання. Результатом дослідження стало проектування моделі навчання дорослих, репрезентованої наступною компонентною структурою: самосвідомість, мотивація, мета (навчальна, розвиваюча та виховна), навчальні цілі (знання, уміння та навички), самонавчання, досвід навчальної та професійної діяльності. У висновках підсумовано, що сьогоденні соціокультурні реалії актуалізували сприйняття феномену навчання дорослих не лише з позиції перспективності отримання професії, а передусім важливої умови забезпечення свого функціонування у ринкових умовах конкурентної боротьби. Означена ситуативність на феноменологічному рівні нерозривно була співвіднесена з неперервним навчанням – рушійною силою соціокультурного поступу.
- ItemІнформаційно-комунікативні технології як дієвий інструмент реалізації навчальних завдань в умовах воєнного часу(Національний авіаційний університет, 2024-03) Чумак, Микола Євгенійович; Chumak, Mykola; Дудка, Тетяна Юріївна; Dudka, TatianaРеальним викликом сьогодення для кожного ЗВО є необхідність урахування на загальнорегіональному рівні особливих умов воєнного часу. Останнє завдання проблематизувало питання формування у майбутніх фахівців проективних умінь. Актуальність останнього сфокусована на перспективності подальшого функціонування фахівця в умовах невизначеності, що породжує гостру необхідність розвитку на особистісному рівні здатності до оперативного прийняття найоптимальніших рішень, виходячи з умов, що склалися. Фокусування дослідницької уваги саме на проектній діяльності, яка найбільш повнопланово розкривається на рівні побудови складних комунікативних зв’язків між різними учасниками групи, має надзвичайно важливе значення для правильного розв’язання типових та нетипових задач у найкоротші терміни.