Browsing by Author "Гарнусова, Вікторія Вікторівна"
Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
- ItemDifferent areas of study and training of students at the university. Beginner and sports levels of swimming training(Dragomanov Ukrainian State University, 2024) Zubko, V.; Cherevichko, O.; Smirnov, K.; Garnusova, V.; Зубко, Валентина; Черевичко, Олександр; Смірнов, Костянтин; Гарнусова, Вікторія ВікторівнаThe effectiveness of acquiring knowledge in universities depends on many factors’ conditions, including the level of functional state of the students' bodies, their attitude to a healthy lifestyle. A young specialist should not only be well-prepared in the chosen profession, but also comprehensively developed, able to solve the most difficult professional tasks, and have an optimal level of health. The problem of increasing working capacity and functional capabilities in the conditions of a significant increase in the educational load of students is currently a very urgent task. Physical culture is the most effective factor in preserving and strengthening health. With optimal physical activity, all organs and systems work economically, adaptive reserves are large, and the body's resistance to adverse conditions is high. The attention of scientists who study the processes of adaptation is mainly directed to the degree and nature of changes in the main physiological indicators in healthy people and people engaged in sports. Attention to student youth is explained by the fact that university students are the avant-garde direction of Ukraine's youth. Their ability to work as future engineers, managers, and marketers largely depends on their physical and mental health and social well-being. Due to well-known socio-economic and environmental reasons, the health of the population in general, and of students in particular, has significantly deteriorated. Studying at a university also does not contribute to improving the health of young people. Firstly, the university does not provide physical education throughout the entire period of student life. It lasts only the period allocated for the educational process.
- ItemАдаптивне фізичне виховання для людей з ослабленим здоров’ям(Національний авіаційний університет, 2021-06-17) Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Ракитіна, Тетяна Іванівна; Оргєєва, Світлана ВолодимирівнаФізичне виховання для людей з ослабленим здоров’ям, а саме адаптивна фізична культура (АФК) – це соціальний феномен, головною метою якого є не тільки їх лікування за допомогою фізичних вправ і фізіотерапевтичних процедур, а і соціалізація людей з обмеженими фізичними можливостями. АФК – новий напрям у вітчизняній системі освіти і науки, що вивчає аспекти фізичного виховання людей, які у результаті захворювань або травм, мають різні стійкі порушення життєвоважливих функцій організму і пов'язаних з ними обмежень фізичних можливостей. Цей напрям, за допомогою засобів й методів фізичної виховання допомагає адаптувати людей до фізичних і соціальних умов оточуючого середовища. Основна мета адаптивного фізичного виховання – формування і розвиток рухової активності, фізичних і психологічних здібностей, що забезпечують пристосовування особи які мають функціональні обмеження до свого стану здоров'я, навколишнього середовища, суспільства і різних видів діяльності.
- ItemАналіз елементів самооцінки психофізичних показників студентів і курсу НАУ(Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Вржесневський, Іван Іванович; Вржесневська, Ганна Іванівна; Гарнусова, Вікторія ВікторівнаТрадиційно, в сучасних практиках фізичного виховання студентів, оцінка фізичної підготовленості, виконання рухових тестів, вправ, динаміки фізичного розвитку та адоптації організму студентів до фізичних навантажень Є функцією педагога (викладача). В той же час, реалізація педагогічних принципів свідомого ставлення та активності передбачає творче співробітництво між викладачем та студентом, щодо досягнення певної мети. У цьому контексті одним з пріоритетів фізичного виховання стає формування свідомого позитивного ставлення індивіда щодо фізичного самовдосконалення та самовиконання, реалізація природної потреби у збалансованій руховій активності. Відповідно таке формування (таке ставлення) будується на засадах самоконтроля, самоаналізу та адекватної самооцінки.
- ItemАспекти "тілесності" у формуванні ставлення студентів до фізичного виховання у дистанційному форматі(Національний авіаційний університет, 2022-06-16) Вржесневська, Г.І.; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Семененко, В.П.Загальновідомо, що фізичне виховання є основною організаційною формою викладання базових параметрів фізичної культури у навчальних закладах. Під час процесу фізичного виховання, окрім розвитку рухових якостей та функціональних систем організму, формується характер людини, відбуваються зміни у інтелектуальній та емоційній сферах. У контексті негативних тенденцій глобальної гіподинамії фізичне виховання набуває також компенсаторного характеру.
- ItemВизначення функціональних можливостей організму та біологічного віку серед студентів І курсу Національного авіаційного університету(Київський Університет імені Бориса Грінченка, 2021-12-10) Орленко, Наталія Анатоліївна; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Гейченко, Світлана ПетрівнаВідомо, що вік у паспорті може не відповідати реальному біологічному віку. І річ не тільки у зовнішньому вигляді, а в роботі різних систем організму. У деяких людей у 40 років організм функціонує як у 60, у інших у 50 – як у 35. Загалом фізичний стан молоді в Україні не лише проблемний, а й критичний. Сучасні дослідження показують, частка молоді, що займається фізкультурою, з віком зменшується. Але фізична активність, активний спосіб життя та достатній час сну – все це відіграє важливу роль у підтримці здоров'я молодої людини. Поняття біологічного віку виникло внаслідок усвідомлення нерівномірності розвитку, зрілості та старіння. Одна з найважливіших закономірностей онтогенезу – нерівномірність вікових змін. Це явище зумовлює різницю між хронологічним та біологічним віком організму. Біологічний вік може випереджати або відставати від хронологічного віку. Біологічний вік – це досягнутий організмом рівень морфофункціональної зрілості, який ми отримуємо, порівнюючи розвиток за різними критеріями. Серед них такі, як: ступінь соматичної та скелетної зрілості, зубної системи, показники репродуктивної системи, фізіологічні та біологічні ознаки тощо. Причому, коли розглядається якнайбільше критеріїв, більш точним стає інтегральна оцінка морфофункціонального статусу.
- ItemВпровадження передового досвіду організації освітнього процесу з фізичного виховання в умовах локдауну(Національний авіаційний університет, 2022, 2022-06-16) Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Бобр, Володимир ІвановичПроаналізувавши досвід інших ВНЗ та деяких середньо освітніх шкіл, ми звернули увагу на невисоку і навіть низьку продуктивність практичних онлайн занять з нашої дисципліни. Можливо, теоретичні заняття, у тому числі лекції, можуть бути досить ефективними у дистанційному форматі. Водночас, практичні заняття, коли викладач виступає перед екраном, а студенти займаються своїми справами (лежать на дивані, снідають, п'ють каву тощо) не приносять такої користі й наше завдання зацікавити їх у користі активних рухових дій.
- ItemДослідження щодо визначення функціональних можливостей організму та біологічного віку серед студентів І курсу НАУ(Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління, 2022) Орленко, Наталія Анатоліївна; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Шип, Лілія Олександрівна; Orlenko, Natalia Anatoliyivna; Garnusova, Victoria Viktorivna; Ship, Lilia OleksandrivnaПочаток 21 століття ставить перед біологічним виглядом Homo Sapiens складні завдання. Ці завдання є результатом певних тенденцій та характерних рис розвитку суспільства, в якому в основному загальна тенденція характеризується прискоренням темпів у суспільному розвиткові та пов'язаних з ним глобальних змін. Біологічний вік дозволяє оцінити ступінь відповідності біологічного стану організму календарному віку людини, що відображає темпи розвитку та біологічного старіння, від яких залежить функціонування основних систем життєзабезпечення та тривалість життя. Розбіжності між календарним та біологічним віком дозволяють оцінити інтенсивність старіння та функціональні можливості особистості. В статті розглянуто проблему передчасного старіння й біологічного віку людей різних вікових груп. Розбіжності між календарним та біологічним віком дозволили оцінити інтенсивність старіння та функціональні можливості досліджуваних піддослідних. В результаті розрахунків було встановлено, що переважна більшість піддослідних, незалежно від ігнорування здорового способу життя та прояву невеликої зміни активності, мали показник фактичного біологічного віку, що перевищує значення правильного біологічного віку, через яке вони пройшли. прискорене старіння та погіршення здоров'я. Було проведено тестування на визначення функціональних можливостей організму та «біологічного віку» серед студентів в кількості 115 осіб, таких спеціальностей як: «Дизайн», «Архітектура та містобудування», «Будівництво та цивільна інженерія», «Електроніка» та «Менеджмент». З них 63 – жінок та 52 – чоловіків І курсу НАУ (17-18 років). Проведено розрахунок їх біологічного віку. У тестуванні брали участь усі студенти, незалежно від якої групи вони належать: основної, підготовчої чи спеціальної. Оцінено темпи старіння організму студентів, де суттєву роль грають засоби фізичного виховання завдяки яким можна суттєво вплинути на швидкість старіння (зношення організму), гальмуючи вікові процеси. Визначено показники, які мають найміцніший зв'язок біологічного та психологічного віку. А також, зв’язок емоційного і біологічного розвитку не викликає сумнівів, адже не дарма з’явилася приказка, що людині стільки років, на скільки вона себе відчуває. Коригуючи психологічний стан, людина значною мірою впливає на стан здоров’я.
- ItemОрганізація освітнього процесу з фізичного виховання у проблемному полі дистанційного формату навчання(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2023-04) Вржесневський, Іван Іванович; Бобр, Володимир Іванович; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Янішевський, Ю.В.; Vrzhesnevskyi, Ivan; Bobr, Volodimir; Garnusova, Victoriya; Yanishevskyi, YuriyУ роботі представлено авторське бачення проблемного поля організації та методики практичних занять з фізичного виховання, в умовах обмежень пов’язаних з військовим станом в Україні. Метою нашого дослідження було розглянути ефективність процесу фізичного виховання та надати вибірковий аналіз відповідного досвіду в умовах дистанційного формату навчання. Відповідно до реалій освіти з елементами дистанційного навчання концептуально визначенні певні дефініції зазначеного процесу. Проведений порівняльний аналіз результатів фізичної підготовленості студентів під час роботи у різних форматах навчального процесу. Узагальнення результатів дослідження надає нам можливість зробити наступні висновки – дистанційний формат викладання практичних занять з навчальної дисципліни «Фізичне виховання» не обов’язково має бути в он-лайн режимі; показники гнучкості, вибухової сили, силової витривалості та стану серцево-судинної системи не суттєво знизилися у контексті зміни режиму навчального процесу. Наголошено що, зміна формату викладання нашої дисципліни, у сучасних реаліях освіти, певним чином змінює методологію процесу викладання та потребує додаткових досліджень.
- ItemПедагогічний підхід до навчання волейболу студентів ЗВО на заняттях з фізичного виховання(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2022-05-27) Хоміцька, В.М.; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Гулігас, А.Г.; Garnusova, Viktoriia; Guligas, Alla; Khomitskaya, V.N.Волейбол займає одне з провідних місць на заняттях з фізичної культури у закладах вищої освіти. Систематичні заняття волейболом сприяють формуванню здорового способу життя, мають різнобічний вплив на організм тих, що займаються та сприяють розвитку основних фізичних якостей - швидкості, спритності, витривалості, координації та сили. Навчання здійснюється за допомогою сприйняття та переробки відповідної інформації, а для якісного вивчення техніки потрібна точна інформація та її зрозуміле пояснення. Процес оволодіння технічними прийомами гри у волейбол підпорядковується закономірностям формування рухових навичок, тому при формуванні рухової навички розрізняють фази, що йдуть у певному порядку одна за одною відповідно, їх треба розглядати з фізіологічної, психологічної та методичної точок зору. Мета: розглянути засоби та методи підвищення ефективності навчання студентів ЗВО волейболу в процесі фізичного виховання. Матеріал і методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, узагальнення. Результати: У статті розглядається початковий етап навчання техніки гри у волейбол у вищих навчальних закладах. На кожному навчальному занятті студенти не лише вивчають нову рухову дію, а й закріплюють раніше вивчений матеріал, удосконалюють здобуті рухові навички. Крім вивчення техніко-тактичних дій та вдосконалення навичок, приділяється увага фізичній підготовці, як загальній, так і спеціальній. Ця оздоровча спрямованість простежується на кожному навчальному занятті, та поєднується з формування рухових навичок та навчанням техніко-тактичних дій у волейболі.
- ItemСпортивні танці як засіб підготовки студентів НАУ(Perfect Publishing, 2021-11-06) Орленко, Наталія Анатоліївна; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Шип, Лілія Олександрівна; Старостіна, Катерина ВолодимирівнаВ статті розглянуто вплив спортивних танців на фізичний розвиток студентів НАУ. З’ясовано, що достатня фізична підготовленість забезпечує цілісність, послідовність та безпеку тренувального процесу, також є критерієм сумісності партнерів для занять спортивними танцями. Однією з актуальних проблем спортивних танців, на нашу думку, є розробка простих і доступних комплексів або блоків вправ, які дозволять грамотне підвищувати фізичну підготовку спортсменів. Доведено, що протягом усього періоду багаторічної підготовки постійно змінюються завдання навчально- тренувального процесу, та і засоби та методи тренування у співвідношенні до засобів різної інтенсивності та обсягу.
- ItemСравнительний анализ физической подготовлености студентов в период пандемии(Національний авіаційний університет, 2021-06-17) Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Ракитіна, Тетяна Іванівна; Оргєєва, Світлана ВолодимирівнаВ условиях современного информационного общества гиподинамия становиться одним из наиболее негативных факторов жизнедеятельности студентов. Этот фактор является ключевым в динамике состояния физического здоровья учащийся молодежи. В этом контексте физическое воспитание, как учебная дисциплина в ВУЗе, выполняет основную оздоровительно-профилактическую функцию, благотворно влияя на состояние и развитие всех функциональных систем организма. Ограничения, связанные с пандемией короно-вируса и введение дистанционной формы обучения внесли коррективы, как в программное содержание физического воспитания, так и в методы реализации физической подготовки студентов.
- ItemСтавлення студентів до певних аспектів фізичного виховання у контексті свідомого та несвідомого(Національний авіаційний університет, 2023-04-20) Вржесневський, Іван Іванович; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Старостіна, Катерина ВолодимирівнаУ роботі надані результати дослідження щодо наявності аспектів «свідомого» та «несвідомого» у проблемному полі формування ставлення студентів до занять фізичними вправами. Автори припустили, що сприйняття організмом інформації у певних символах і сигналах щодо фізичних навантажень та інших аспектів рухової активності від рухового, больового, тактильного вестибулярного та інших аналізаторів впливає на ставлення людини до фізичних вправ на несвідомому рівні. За даними анкетного опитування майже 60% студентів орієнтується на «несвідоме» у відношенні до фізичного виховання.
- ItemФормування психофізичних здібностей студентів під час навчально-тренувального процесу з футзалу(Achievements and prospects of modern scientific research, 2021-03-07) Орленко, Наталія Анатоліївна; Дейнеко, Ігор Володимирович; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Черний, Артем АнатолійовичЯк відомо формування психомоторних і пізнавальних здібностей будуються на індивідуальних можливостей підлітків і багато в чому залежать від якості психологічних інтересів педагогічного процесу, соціального виховання і підтримки в подальших діях. Знання етапів вікового розвитку, розвитку різних функціональних систем і систем індивідуальних психічних якостей та фізичних відмінностей, допомагає уникнути помилки у відношеннях зі студентами перших курсів.
- ItemФормування у студентів усвідомленого ставлення до фізичного вдосконалення (на прикладі врахування показників індивідуального стану на період проходження студентами НАУ тест-індексу «Комфорт»)(Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Дейнеко, Ігор Володимирович; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Турчина, Наталія ІгорівнаРозширений інформаційний простір у молоді, заважає формувати базу знань, яку ми звикли називати досвідом. З цього частіше випливає зневіра у себе, роздратованість, показова агресія, відторгнення загальних правил. Сучасне студентське життя доповнилось ще і військовим положенням у країні, психофізичним станом та епідеміологічними заборонами.