Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66098
Название: | Методичний інструментарій для дослідження образу «Я-професійного» у студентів авіаційних спеціальностей |
Другие названия: | Methodological tools for studying the image of “Self-professional” in aviation students |
Авторы: | Патруль, Марія Вікторівна Patrul, Mariia |
Ключевые слова: | компоненти методичний інструментарій образ «Я-професійний» психодіагностичні методики студенти авіаційних спеціальностей components methodological tools image of “I am professional” psychodiagnostic methods students of aviation specialities |
Дата публикации: | окт-2024 |
Издательство: | Національний авіаційний університет |
Библиографическое описание: | Патруль М.В. Методичний інструментарій для дослідження образу «Я-професійного» у студентів авіаційних спеціальностей / М.В. Патруль // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К.: НАУ, – 2024. – Вип. 1(24). – С.73-79 |
Краткий осмотр (реферат): | У змістовому наповненні статті узагальнено наукові підходи до дослідження образу «Я-професійного» та враховуючи специфічні особливості професійної діяльності фахівців в авіаційній галузі, підібрано психологічний інструментарій для подальшого емпіричного дослідження.
Мета дослідження полягає у теоретичному аналізі специфічних особливостей формування образу «Я-професійного» у студентів авіаційних спеціальностей, зокрема, його компонентів та підборі діагностичного інструментарію для подальшого емпіричного дослідження. Мета продукована важливістю дослідженням образу «Я-професійного» оскільки він суттєво впливає на процес навчання та професійну самореалізацію майбутнього фахівця. Позитивний образ «Я-професійний» сприяє відкритості до нових знань і розвитку, підвищуючи ефективність навчання, тоді як негативний образ може створювати психологічні бар’єри та гальмувати професійне становлення. Тому вивчення цього аспекту є критичним для успішної підготовки конкурентоспроможних фахівців у сфері авіації.
Процедура дослідження передбачала залучення аналізу наукових робіт, індивідуалізацію специфіки професійної діяльності, узагальнення провідних ідей, моделювання структури компонентів образу «Я-професійний» у студентів авіаційних спеціальностей. На рівні такої методологічної системності виокремлено складові компоненти образу «Я-професійного» у студентів авіаційних спеціальностей. Акцентовано на тому, що формування феномену образу «Я-професійного» напряму пов’язано із змістом та вимогами майбутньої професії. За результатами дослідження було відібрано психодіагностичний інструментарій для вивчення образу «Я-професійного» у студентів авіаційних спеціальностей, який дозволить ґрунтовно дослідити специфіку та динаміку його структурних компонентів (когнітивного, емоційно-оцінного та поведінкового).
У висновках підсумовано важливість проведення емпіричного дослідження із застосуванням комплексу психодіагностичних методик для дослідження образу «Я-професійного» у студентів авіаційних спеціальностей, зокрема виявлення його когнітивного, емоційно-оцінного та поведінкового компонентів. Отримані результати дозволять виявити особливості сформованості, динаміку та прогалини в розвитку образу та за необхідності дасть змогу запропонувати шляхи, методи та засоби, що сприятимуть рівномірному становленню образу «Я-професійного» впродовж професійної підготовки студентів авіаційних спеціальностей. The article summarises the scientific approaches to the study of the ‘professional self’ image and, taking into account the specific features of the professional activity of specialists in the aviation industry, selects psychological tools for further empirical research. The purpose of the study is to theoretically analyse the specific features of the formation of the ‘professional self’ image in aviation students, in particular, its components and to select diagnostic tools for further empirical research. The aim is driven by the importance of studying the ‘professional self’ image, since it significantly affects the learning process and professional self-realisation of a future specialist. A positive self-professional image promotes openness to new knowledge and development, increasing the effectiveness of learning, while a negative image can create psychological barriers and inhibit professional development. Therefore, studying this aspect is critical for the successful training of competitive aviation professionals. The research procedure involved the analysis of scientific papers, individualisation of the specifics of professional activity, generalisation of leading ideas, modelling the structure of the components of the ‘self-professional’ image of aviation students. At the level of such methodological systematicity, the components of the ‘professional self’ image of aviation students are allocated. It is emphasised that the formation of the phenomenon of the ‘professional self’ image is directly related to the content and requirements of the future profession. Based on the results of the study, psychodiagnostic tools for studying the ‘professional self’ image of aviation students were selected, which will allow a thorough study of the specifics and dynamics of its structural components (cognitive, emotional, evaluative and behavioural). The conclusions summarise the importance of conducting an empirical study using a set of psychodiagnostic techniques to investigate the ‘professional self’ image of aviation students, in particular, to identify its cognitive, emotional and behavioural components. The results obtained will allow to identify the peculiarities of formation, dynamics and gaps in the development of the image and, if necessary, will allow to propose ways, methods and means that will contribute to the uniform formation of the ‘professional self’ image during the professional training of aviation students. |
Описание: | Булах, І. С., & Алєксєєва, Ю. А. (2010). Моральне зростання підлітків: сучасні технології консультативної діяльності: навч. посіб. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. 223 Войтко, В. В. (2015). Діагностика особистості: путівник практичного психолога. Кіровоград: КЗ “КОІППО імені Василя Сухомлинського”. 76. Данильченко, Н. О., & Вертель, А. В. (2010). Психодіагностика: практикум. Суми: Вид-во ДПУ ім. А. С. Макаренка. 140. Немаш, Л., & Комар, Т. (2020). Дослідження рефлексивності психологів закладів загальної середньої освіти. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ, 143-145. Петровська, І. Р. (2021). Психологія прийняття рішень: Навчально-методичні рекомендації до самостійної роботи здобувачів вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія, 42 с. Пилипенко, К. В. (2009). Емоційна стійкість як професійно важлива якість майбутнього психолога-практика. Н. І. Повʼякель (ред.), Практична психологія в системі вищої освіти: теорія, результати досліджень, технології (с. 137–147). К.: НПУ імені М.П. Драгоманова. Семиченко, В. А. (2009). "Я" в структурі професійно надійної особистості. Наука і освіта, 3, 30–33. Шерешкова, І. І. (2024). Особливості психологічного самозахисту військовослужбовців Збройних Сил України від негативного впливу медіаперцептивної комунікації. Дис. на здобуття наук. ступ. доктора філософії за спец. 053 «Психологія». Національний університет оборони України, Київ. Щербак, Т. І. (2015). Психологічні особливості професійного аспекту образу «Я» майбутніх психологів. Вісник ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. Психологія, 51, 306–315. Avianews. (2022). Avianews. https://www.avianews.com/en/ Federal Aviation Administration. (2020). Aviation instructor's handbook (FAA-H-8083-9). https://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/aviation/aviation_instructors_handbook Silvia, P. J., & Eichstaedt, J. (2004). A self-novelty manipulation of selffocused attention for internet and laboratory experiments. Behavior Research Methods, Instruments, and Computers, 36(2), 325–330. Silvia, P. J. (2002). Self-awareness and the regulation of emotional intensity. Self and Identity, 1, 3–10. 246. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66098 |
ISSN: | 2411-264X |
DOI: | 10.18372/2411-264X.25.19359 |
Располагается в коллекциях: | Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Патруль_стаття.pdf | Стаття | 412.96 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.