Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66095
Назва: | Програма психокорекції емоційних станів дорослих в умовах воєнного конфлікту |
Інші назви: | A program for the psychological correction of emotional states in adults during armed conflict |
Автори: | Проскурка, Наталія Миколаївна Proskurka, Nataliia Кузняк, Анастасія Сергіївна Kuzniak, Anastasiia |
Ключові слова: | емоційні стани когнітивно-поведінкова терапія психокорекція стрес тілесно-орієнтована терапія тривога emotional states cognitive-behavioral therapy psychological correction stress body-oriented therapy anxiety |
Дата публікації: | жов-2024 |
Видавництво: | Національний авіаційний університет |
Бібліографічний опис: | Кузняк А. С., Проскурка Н. М. Програма психокорекції емоційних станів дорослих в умовах воєнного конфлікту / А. Кузняк, Н. Проскурка // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К.: НАУ, – 2024. – Вип. 2(25). – С. 45-53 |
Короткий огляд (реферат): | У статті представлено результати емпіричного дослідження емоційних станів дорослих в умовах воєнного конфлікту та описана програма психокорекції негативних емоційних станів дорослих.
Мета дослідження полягає в розробці та впровадженні програми психологічної корекції негативних емоційних станів дорослих.
Процедура дослідження. Емпіричне дослідження проводилося упродовж вересня-жовтня 2024 р., під час воєнного стану в Україні. В дослідженні приймали участь 60 осіб, з них 38 жіночої статі та 22 особи чоловічої. Впродовж констатувального та формувального етапів експерименту були використані стандартизовані психодіагностичні методики: «Самооцінка психічних станів» (Г. Айзенк), «Шкала самооцінки тривожності Ч. Д. Спілбергера» (у модифікації Л. Ханіна), «Тест агресивності» (опитувальник Л. Г. Почебут), «Шкала сприйнятого стресу PSS-10» (Ш. Коен), «Шкала депресії, тривоги та стресу» (DASS-21).
Результати. Під час проведення констатувального етапу дослідження було виявлено, високий рівень ситуативної тривожності у 61,7 % респондентів, високий рівень фрустрації у 18,3 % досліджуваних, високий рівень ригідності у 23,3 % досліджуваних, високий рівень агресивності у 15,0 % респондентів, при цьому у 55,0 % дорослих було виявлено високий рівень самоагресії. Опираючись на отримані результати була розроблена програма психокорекції емоційних станів дорослих, яка складалася із 6 занять по 3 години кожне, 1 раз на тиждень та включала: техніки релаксації та емоційної саморегуляції, техніки самодопомоги в стресових ситуаціях, тощо. Дієвість психокорекційної програми було перевірено за допомогою методів математичної статистики.
Отже, зроблено висновок, що дана програма психокорекції емоційних станів дорослих допомагає в зниженні ситуативної тривожності, стресу, самоагресії, фрустрації та ригідності, що було підтверджено за допомогою методів статистичної обробки даних за парним t-тестом та критерієм Вілкоксона. The article presents the results of an empirical study on adults’ emotional states during an armed conflict and describes a program for psychological correction of negative emotional states in adults. Purpose of the study. The research aims to develop and implement a program for the psychological correction of negative emotional states in adults. Research procedure. The empirical study was conducted from September to October 2024 during martial law in Ukraine. The study involved 60 participants, including 38 women and 22 men. Standardized psychodiagnostic methods were used during the ascertaining and formative stages of the experiment: «Self-Assessment of Mental State» (G. Eysenck), «The State-Trait Anxiety Inventory» (C. D. Spielberger, adapted by Y. Khanin), «The Aggressiveness Test» (L. G. Pochebut questionnaire), «The Perceived Stress Scale PSS-10» (S. Cohen), and «The Depression, Anxiety, and Stress Scales» (DASS-21). Results. At the ascertaining stage of the study, a high level of situational anxiety was found in 61.7% of respondents, a high level of frustration in 18.3%, a high level of rigidity in 23.3%, a high level of aggressiveness in 15.0%, and a high level of self-aggressiveness in 55.0% of adults. Based on these findings, a psychological correction program for adults’ emotional states was developed. It consisted of six weekly sessions, each lasting three hours, and included relaxation and emotional self-regulation techniques, stress management strategies, and more. The effectiveness of the program was tested using methods of mathematical statistics. Conclusion. The psychological correction program for adults’ emotional states has been proven effective in reducing situational anxiety, stress, self-aggressiveness, frustration, and rigidity. The conclusion was confirmed through statistical data analysis using the paired t-test and the Wilcoxon test. |
Опис: | Дацун, О. В., & Черногод, Р. С. (2022). Особливості застосування техніки мандала в психокорекції емоційних станів у жінок-переселенок. Вісник НАУ. Серія: Педагогіка. Психологія, (22), 94-100. Джеджера, О. & Юрчук, О. (2023). Психологічна корекція емоційних переживань здобувачів вищої освіти в умовах стресу засобами фізичної культури. Психологія: реальність і перспективи. 20, 39 – 47. Кузняк, А.С. (2024). Психокорекція емоційних станів дорослих. Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр спеціальності 053 «Психологія». ДУ «Київський авіаційний інститут». Патруль, М.В, & Кузняк А.С. (2023). Психокорекція тривожності дорослих методами тілесно-орієнтованої терапії. Вісник НАУ. Серія: Педагогіка. Психологія. 1 (22), 135 – 144. Півень, М. (2014). Структурні особливості емоційної сфери особистості з різним рівнем емоційної зрілості. Психологічне консультування і психотерапія. Збірник наукових праць, 1-2, 249 – 256. Berkowitz, L. (1993). Aggression (1st ed.). University of Wisconsin, Madison. 512. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66095 |
ISSN: | 2411-264X |
DOI: | 10.18372/2411-264X.25.19356 |
Розташовується у зібраннях: | Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Кузняк, Проскурка_стаття.pdf | Стаття | 402.28 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.