Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66084
Название: Формування часової компетентності здобувачів освіти в умовах суспільних змін
Другие названия: Formation of temporary competence of education acquisitions in the conditions of social changes
Авторы: Заєць, Наталія Юхимівна
Zaiets, Nataliia
Ключевые слова: компетентність
часова компетентність
часова компетентність здобувачів освіти
тайм-менеджмент
самоорганізація
competence
temporal competence
temporary competence of education seekers
time-management
self-organization
Дата публикации: июн-2024
Издательство: Національний авіаційний університет
Библиографическое описание: Заєць Н.Ю. Формування часової компетентності здобувачів освіти в умовах суспільних змін / Н. Заєць // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К.: НАУ,– 2024. – Вип. 1(24). – С.19-26
Краткий осмотр (реферат): У статті презентовано дослідження особливостей формування часової компетентності здобувачів освіти, що обумовлена пошуком нових підходів до якості підготовки майбутніх фахівців в системі вищої освіти з врахуванням суспільних вимог та індивідуальних потреб. Мета дослідження полягає в дослідженні теоретичних засад та практичних аспектів формування часової компетентності здобувачів освіти в умовах закладів вищої освіти та виокремленні основних положень успішного професійного тайм-менеджменту майбутніх фахівців. Завдання дослідження: визначити вихідні теоретичні положення щодо формування часової компетентності особистості; проаналізувати досвід та особливості формування часової компетентності здобувачів освіти; визначити структурні складові та роль формування часової компетентності здобувачів освіти умовах закладів вищої освіти. Для вирішення окреслених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; теоретичні (аналіз, синтез), педагогічні спостереження. В результаті дослідження доведено, що планування та сприйняття часу в умовах суспільних змін вимагає від здобувачів освіти навичок швидкого та ефективного визначення часових пріоритетів, оперативного коригування власної діяльності, регулювання власних часових меж під час вирішення освітніх чи професійних ситуацій. Позитивний ефект формування часової компетентності як сучасної метакомпетентності (Soft Skills) полягає в вмінні раціонально та ефективно організовувати професійну діяльність та особисте життя в часовому вимірі.
The article presents a study of the peculiarities of the formation of temporal competence of education seekers, which is due to the search for new approaches to the quality of training future specialists in the higher education system, taking into account social requirements and individual needs. The purpose of the study is to investigate the peculiarities of the formation of time competence of education seekers in the conditions of higher education institutions and to highlight the main provisions of successful professional time management of future specialists. The task of the research: to determine the original theoretical provisions regarding the formation of the temporal competence of the individual; to analyze the experience and peculiarities of the formation of temporal competence of education seekers; to determine the structural components and the role of the formation of temporal competence of education seekers in the conditions of higher education institutions. The following research methods were used to solve the outlined tasks: analysis of scientific literature; theoretical (analysis, synthesis), pedagogical observations. As a result of the study, it was proved that planning and perception of time in wartime conditions requires from the students the skills of quick and effective determination of time priorities, prompt adjustment of their own activities, regulation of their own time limits when solving educational or professional situations. The positive effect of the formation of temporal competence as a modern meta-competence (Soft Skills) consists in the ability to rationally and effectively organize professional activity and personal life in the temporal dimension.
Описание: Болотова, А. К. (2006). Психологія організації часу. Аспект Пресс. Гаврилюк, А. М. (2018). Тайм-менеджмент як складова успішної комунікативної взаємодії в індустрії туризму України. Ефективна економіка. Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2016/14.pdf Дудка, Т.М. (2014). Педагогічна технологія «тайм-менеджмент» як засіб формування професійного інтересу студентів до туристичної діяльності. Обрії, 1(38). 20–23. Заєць, Н.Ю. (2017). Вплив тайм-менеджменту керівника на розвиток позитивного іміджу загальноосвітнього навчального закладу. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. Педагогічні науки, 142, 45-50. Кові, С. Р. (2014). 7 звичок надзвичайно ефективних людей. пер. з англ. О. Любенко. 2-ге вид. Харків. Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля». 384 с. Підручна, І.Б. (2012). Психологічні особливості часової компетентності особистості. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Психологія. 1009(49). 49-52. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhIPC_2012_1009_49_12 (Дата звернення 30.05.2024). Равен, Дж. (2019). Компетентність в сучасному суспільстві. Виявлення, розвиток та реалізація. Київ. Либідь. 396с. Сорока, О. В. (2016). Арт-терапевтична компетенція як складова професійної компетентності майбутніх фахівців соціальної сфери. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. 2 (12). 301–306. Супрун, Д. М. (2018). Теорія та практика професійної підготовки психологів в галузі спеціальної освіти. (Дис. д-ра. пед. наук: 13.00.03). Київ. 657 с. Терлецька, Л., & Маціонова, Ю. (2018). Усвідомлення часу особистістю на її шляху до психологічного здоров’я. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Психологія, 2(9), 77–80. Титаренко, Т.М. (2009). Сучасна психологія особистості.: Психологічний інструментарій. 232 с. Doyle, A. (2012). Temporal Intelligence in Leadership: The Conceptualisation and Evaluation of Temporal Individual Differences among Leaders. PhD thesis, University of Worcester. Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) [Electronic resource]. Mode of access: https://tax.gov.ua/en/sts-activity/international-cooperation/information-on-cooperation/oecd/ King, R.B.(2016). Does your approach to time matter for your learning? The role of time perspectives on engagement and achievement. Educational Psychology. 36.(7). 1264-1284 с.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66084
ISSN: 2411-264X
DOI: 10.18372/2411-264X.24.19195
Располагается в коллекциях:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Заєць Н._стаття.pdfСтаття415.74 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.