Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65508
Название: | Теорія українського авангардного мистецтва Олександра Богомазова |
Другие названия: | Theory Of Ukrainian Avant-Garde Art By Oleksandr Bohomazov |
Авторы: | Карпов, Віктор Васильович Karpov, Viktor |
Ключевые слова: | Олександр Богомазов український авангард погляди теорія мистецтвознавство художній авангард Oleksandr Bogomazov Ukrainian avant-garde views theory art history avant-garde |
Дата публикации: | 2024 |
Издательство: | Київський столичний університет імені Бориса Грінченка |
Библиографическое описание: | Карпов В.В. Теорія українського авангардного мистецтва Олександра Богомазова. Український мистецтвознавчий дискурс : наук. журнал, 2024. № 3. С. 43-53. |
Краткий осмотр (реферат): | У силу більш ніж півсторічної заборони досліджувати феномен авангарду в Україні з боку пануючої влади останній був відомий нечисленній, а навіть і поодинокій когорті вчених. Інтерес до митців авангардного мистецтва вийшов із-під заборони із набуттям Україною державної незалежності і відкриттям раніше закритих архівів та музейних сховищ. Обсяги теоретичних напрацювань художників-авангардистів є значними і потребують їх осмислення, що з часом і відбувається. Історіографія українського авангардного мистецтва поповнюється грунтовними працями дослідників і відтворює історію його зародження та утвердження. Комплексний аналіз поглядів митців на суть авангардного мистецтва розкриває філософію їх творчості та феномен саме українського в європейському явищі мистецтва. Український мистецтвознавчий академічний дискурс потребує дослідження феномену переламу мистецтва, яким став авангард. Олександр Богомазов, разом з іншими визначними постатями, зробили фундаментальний внесок у виразний український модерністський дискурс. Він уперше в Києві проголосив Маніфест українського авангарду. Теорія українського авангарду Олександра Богомазова народжувалася у роки активного прояву та практичного і теоретичного утвердження нових поглядів на взаємовідносини мистецтва і художника та художника і глядача. Мистецька філософія Богомазова узгоджується з сучасними теоріями, які підкреслюють роль мистецтва в культурних і соціальних системах.
Творчість Олександра Богомазова ілюструє динамічну взаємодію локальних і глобальних впливів у розвитку сучасного мистецтва. Його спадщина не лише відображає ширші тенденції європейського модернізму, але й утверджує виразну українську ідентичність, кидаючи виклик монолітному наративу західного модернізму. Залучаючись як до соціально-політичного контексту, так і до теоретичних дискурсів свого часу, Богомазов допоміг сформувати унікальну теорію українського авангарду. Due to the more than half-century ban on researching the avant-garde phenomenon in Ukraine, the latter was known to a small, and even a single, cohort of scientists. Interest in artists of avant-garde art came out of the ban with the acquisition of state independence by Ukraine and the opening of previously closed archives and museum storages. The volumes of theoretical work of avant-garde artists are significant and require their understanding, which happens over time. The historiography of Ukrainian avant-garde art is supplemented by thorough works of researchers and reproduces the history of its origin and establishment. A comprehensive analysis of the artists' views on the essence of avant-garde art reveals the philosophy of their work and the phenomenon of Ukrainian art in the European phenomenon. Ukrainian art history academic discourse needs to study the phenomenon of the turning point in art, which became the avant-garde. Oleksandr Bogomazov, along with other prominent figures, made a fundamental contribution to the expressive Ukrainian modernist discourse. He announced the Manifesto of the Ukrainian avant-garde for the first time in Kyiv. Oleksandr Bogomazov's theory of the Ukrainian avant-garde was born during the years of active manifestation and practical and theoretical confirmation of new views on the relationship between art and the artist and the artist and the viewer. Bogomazov's artistic philosophy is consistent with modern theoretical frameworks that emphasize the role of art in cultural and social systems. Oleksandr Bogomazov's work illustrates the dynamic interaction of local and global influences in the development of modern art. His work not only reflects the broader trends of European modernism, but also affirms a distinct Ukrainian identity, challenging the monolithic narrative of Western modernism. Engaging both in the socio-political context and in the theoretical framework of his time, Bogomazov helped to form a unique theory of the Ukrainian avant-garde. |
Описание: | Mitter, P. (2008). Decentering Modernism: Art History and Avant-Garde Art from the Periphery. The Art Bulletin, 90, 531 - 548. Danos, A. (2014). Twentieth-Century Greek Cypriot Art: An “Other” Modernism on the Periphery. Journal of Modern Greek Studies, 32, 217 - 252. Drosos, N. (2019). Modernism and World Art, 1950–72. ARTMargins, 8, 55-76. Croizier, R. (2014). Modernism(s) and global modernity(ies): what can modern art offer to global history?. Journal of Global History, 9, 162 - 167. Papastergiadis, N. (2006). Modernism and Contemporary Art. Theory, Culture & Society, 23, 466 - 469. Maystrenko-Vakulenko, Y. (2021). Ukrainian Theatrical Drawings and Sketches of the Avant-Garde Era. Ars & Humanitas. Skliarenko, H. (2024). Сoncept of M. Boichuk and the Features of Ukrainian modernism. Folk art and ethnology. Smolenska, S. (2019). Avant-garde architecture and art of the 1920s–1930s in Ukraine and European modernism: interpenetration methods. Architectus. Gérin, A. (2015). Making modernism Soviet: the Russian avant-garde in the early Soviet era, 1918–1928. Canadian Slavonic Papers, 57, 134 - 136. Марінетті Ф. (2009). Маніфест футуризму. Пер. з італ. О.Мокровольський. Журнал «Всесвіт», № 9-10. C. 112-115. Богомазов О. (1989). Живопис та елементи. Наука і культура. Україна : щорічник. Вип. 23. С. 458 – 466. Богомазов О. (2020). Дещо про графіку. Український художній авангард: Маніфести, публіцистика, бесіди, спогади, листи. Київ: ДУХ І ЛІТЕРА, С.73-77. Богомазов Олександр : Каталог творів. (1991). Упор. М.М. Колесніков. Вступ. ст. Е.О. Димшиць. К.: КНФ «Гарант», 48 с. Богомазов О. (2020). Щодо теоретичних настанов АРМУ. Український художній авангард: Маніфести, публіцистика, бесіди, спогади, листи. Київ: ДУХ І ЛІТЕРА. С. 47-58. Богомазов О. (2020). Перша виставка картин мистецької групи м. Києва «Кільце». Український художній авангард: Маніфести, публіцистика, бесіди, спогади, листи. Київ: ДУХ І ЛІТЕРА. С. 93-96. Педан Ю. (2009). Маніфест, який збурив світ. Всесвіт. № 9-10. C. 118-119. Бюргер П. (2014). Теория авангарда. М.: V-A-C Press. 200 с. Богомазов О. (2020). Про мистецтво. Нотатки теоретичного характеру. Український художній авангард: Маніфести, публіцистика, бесіди, спогади, листи. Київ: ДУХ І ЛІТЕРА. С. 59-72. Карпов В., Сиротинська Н. (2019). Neuroart: мистецтво пізнання людини. К. НАКККіМ, 80 с. Богомазов О. (2020). Основні завдання розвитку мистецтва живопису в Україні. Український художній авангард: Маніфести, публіцистика, бесіди, спогади, листи. Київ: ДУХ І ЛІТЕРА. С. 97-112. Щокіна О. П. (2020). Гуманізм та уявлення про «людину» у філософських трактуваннях мистецтва авангарду. Вісник ХДАДМ. №2. С. 85-93. Лимар Г.М. (2023). Антропологія мистецтва українського авангарду першої третини ХХ століття. Дис. на здоб. наук. ступ. док. філософії. Київ, НАКККІМ. 238 с. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65508 |
Располагается в коллекциях: | Статті кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
uad-jrnl.nau.in.ua_3_2024-43-53.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.