English language training for university teachers
No Thumbnail Available
Date
2024
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
National Aviation University
Abstract
The problem of English language training for university teachers is addressed.
Different models of teaching a professional foreign language and specialized
subjects in a foreign language are discussed. The components and the
structure of the learning content are considered. The problems of the English
language training for teachers of specialized subjects were distinguished. The
ways of further development of ESP competence of the teaching staff of the
university were outlined.
Розглянуто проблему підготовки викладачів ЗВО з англійської мови. Обговорюються різні моделі викладання професійної іноземної мови та фахових предметів іноземною мовою. Розглянуто компоненти та структуру змісту навчання. Виділено проблеми підготовки вчителів профільних предметів з англійської мови. Окреслено шляхи подальшого розвитку англомовної підготоаки професорсько-викладацького складу університету.
Розглянуто проблему підготовки викладачів ЗВО з англійської мови. Обговорюються різні моделі викладання професійної іноземної мови та фахових предметів іноземною мовою. Розглянуто компоненти та структуру змісту навчання. Виділено проблеми підготовки вчителів профільних предметів з англійської мови. Окреслено шляхи подальшого розвитку англомовної підготоаки професорсько-викладацького складу університету.
Description
1. Brakaj M. Teaching English for specific purposes and teacher training.
European Scientific Journal. 2014. Vol.10, No. 2. P. 40–49.
2. Chalikandy M. I. A comprehensive method for teaching English for
Specific Purpose. Arab World English Journal. 2013. Volume 4, No. 4. P.
310–322.
3.Coyle D., Hood P., Marsh D. CLIL. Cambridge, Cambridge University
Press, 2010. 173 p.
4. Popovska S., Piršl D. The role of ESP in the society's value system. The
Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. 2013. Vol.
1, No 1. P. 2943.
5. Villabona N., Cenoz J. The integration of content and language in CLIL: a
challenge for content-driven and language-driven teachers. Language, Culture
and Curriculum. 2022. Vol. 35, No. 1. P. 36–50 DOI:
https://10.1080/07908318.2021.1910703
Keywords
English language training, university teachers, ESP, англомовна підготовка, викладачі університетів, англійська мова професійного спрямування
Citation
Тeteminko L. English language training for university teachers // L. Tereminko // Лінгвістичні та методологічні аспекти викладання іноземних мов професійного спрямування: Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції 28–29 березня 2024 р. / За заг. ред. О. М. Акмалдінової. – К. : НАУ, 2024. – С. 85–86