Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63655
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPotapenko, Vasyl Kostyantinovich-
dc.contributor.authorПотапенко, Василь Константинович-
dc.date.accessioned2024-06-05T10:17:58Z-
dc.date.available2024-06-05T10:17:58Z-
dc.date.issued2024-06-05-
dc.identifier.citationPotapenko V.K. Testing the quality of cartographic data and video information reproduction by the aircraft`s on-board display system. - Qualification work for obtaining a bachelor degree in specialty 173 "Avionics". - National Aviation University. - Kyiv, 2024. - 83 p.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63655-
dc.descriptionРобота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: професор кафедри авіоніки, Белінський Валерій Миколайович.uk_UA
dc.description.abstractIn the early days of aviation, pilots flew without modern conveniences such as LCD monitors. Their instrument panels were equipped with analog instruments based on mechanical and electromechanical principles. Basic instruments included compasses, altimeters, speed indicators, and gyroscopic instruments for navigation and orientation. These instruments provided pilots with the basic information needed to fly, but required a high level of skill and care. Early airplanes had open cockpits, which made flying especially difficult due to exposure to weather conditions and the need to rely on visual cues. In the absence of sophisticated navigation systems, pilots often relied on maps, landmarks, and even roads to navigate. Flying at night or in poor visibility conditions was extremely dangerous and required pilots to have excellent spatial awareness and the ability to make quick decisions.uk_UA
dc.description.abstractНа початку авіації пілоти літали без сучасних зручностей, таких як РК-монітори. Їх приладові панелі були оснащені аналоговими приладами, заснованими на механічних і електромеханічних принципах. Основні прилади включали компаси, висотоміри, покажчики швидкості та гіроскопічні прилади для навігації та орієнтування. Ці прилади надавали пілотам основну інформацію, необхідну для польоту, але вимагали високого рівня навичок і уважності. Ранні літаки мали відкриті кабіни, що особливо ускладнювало політ через вплив погодних умов і необхідність покладатися на візуальні підказки. За відсутності складних систем навігації пілоти часто покладалися на карти, орієнтири та навіть дороги для навігації. Польоти вночі або в умовах поганої видимості були надзвичайно небезпечними і вимагали від пілотів чудового просторового сприйняття та здатності швидко приймати рішення.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectgraduate workuk_UA
dc.subjectдипломна роботаuk_UA
dc.subjectflight crew training systemuk_UA
dc.subjectсистема підготовки льотного складуuk_UA
dc.subjectavionicsuk_UA
dc.subjectавіонікаuk_UA
dc.subjectnavigational displayuk_UA
dc.subjectнавігаційний дисплейuk_UA
dc.subjectprimary flight displayuk_UA
dc.subjectoсновний дисплей польотуuk_UA
dc.titleTesting the quality of cartographic data and video information reproduction by the aircraft`s on-board display systemuk_UA
dc.title.alternativeТестування якості відтворення картографічних даних та відеоінформації бортовою системою відображення повітряного суднаuk_UA
dc.typeLearning Objectuk_UA
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФАЕТ_2024_173_Потапенко В.К...pdf4.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.