Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63475
Назва: | Європейська портретна мініатюра у просторі музейної комунікації |
Інші назви: | European Portrait Miniature In The Space Of Museum Communication |
Автори: | Карпов, Віктор Васильович Karpov, Viktor |
Ключові слова: | європейська портретна мініатюра музейна комунікація портретна мініатюра мініатюра музей колекціонування еuropean portrait miniature museum communication portrait miniature miniature museum collecting |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Національний авіаційний університет |
Бібліографічний опис: | Карпов В. В. Європейська портретна мініатюра у просторі музейної комунікації. Теорія та практика дизайну. Культура і мистецтво. К.: НАУ, 2024. Вип. 2(32). C. 86–93. |
Короткий огляд (реферат): | Дослідження присвячене впливу портретної мініатюри на розвиток музейної комунікації, зокрема її ролі у формуванні музейних колекцій та виставкової діяльності. Акцентовано на зростаючому інтересі до мініатюр як засобу збереження культурної спадщини та їхньому значенні у діалозі між минулим та сучасністю через музейні експозиції. Наведено аналіз викликів і перспектив використання мініатюр у музейній практиці, з особливою увагою до технологій збереження та презентації творів. У роботі представлено історичний контекст виникнення та розвитку портретної мініатюри в Європі, з акцентом на технічні та художні особливості, які відрізняють цей жанр від інших форм портретного мистецтва. Мета статті полягає у комплексному аналізі ролі портретної мініатюри в історичному, культурному та музейному контексті Європи, а також визначення стратегій її ефективної інтеграції у сучасну музейну комунікацію. У роботі висвітлено історичну цінність та унікальність портретних мініатюр та, водночас, і виклики, пов’язані з їхнім збереженням, презентацією та доступністю для сучасних аудиторій. Методологія. У роботі було використано історичний та порівняльно-історичний методи, що дозволили простежити виникнення явища мініатюрного портрету та його розвиток технологій виготовлення. Завдяки системному та культурологічному методу було прослідковано роль мініатюрних портретів як важливого феномену у соціальних відносинах упродовж XVI–XIX ст. Методи узагальнення, синтезу та аналізу було застосовано для отримання висновків і рішень щодо презентації мініатюрних портретів. Результати. Європейська портретна мініатюра є не тільки винятковим мистецьким явищем, а й важливим елементом у системі музейної комунікації, що сприяє глибшому розумінню культурного та історичного контексту. Здійснено аналіз стилів та технік, що застосовувалися митцями різних епох, від Ренесансу до Неокласицизму, підкреслюючи важливість мініатюри як засобу особистісного та культурного вираження. Встановлено сучасні методи діджиталізації та віртуальної реалізації музейних колекцій, що дозволяють широкій аудиторії досліджувати мініатюри в деталях, виходячи за межі фізичного простору музеїв. Наукова новизна. У роботі представлено засоби цифрової діджиталізації та віртуальної візуалізації мініатюрних портретів у музейних експозиціях, що відкривають нові горизонти для доступу до творів мистецтва, зберігаючи їх для майбутніх поколінь, а також забезпечуючи нові форми інтерактивності та освітньої взаємодії з публікою. Запропоновано рекомендації щодо оптимальних умов зберігання та консервації, а також методи реставрації, що дозволяють відновити оригінальний вигляд мініатюр без пошкодження їхньої історичної цінності з огляду на виклики, пов’язані із фізичним збереженням мініатюр, такі як вплив світла, вологість та температурні коливання. Наголошено на ролі мініатюр у музейній комунікації та застосування матеріалів про мініатюрні портрети в освітніх програмах. З’ясовано, як музеї можуть ефективно втілювати цифрові технології для створення глибших та більш значущих музейних досвідів, що сприяють культурному обміну та розумінню. Включення інтерактивних елементів, таких як віртуальні тури, доповнена реальність та інтерактивні освітні ігри, може збільшити залученість відвідувачів та зробити вивчення історії мистецтва більш захоплюючим. Практична значущість. У статті представлено можливості для глобального культурного обміну через міжнародні музейні партнерства та онлайн-платформи із залученням потенціалу цифрових інструментів для розширення доступу до культурних ресурсів. Це включає обговорення проектів, що дозволяють віртуальну «подорож» між музеями світу та доступ до їхніх колекцій мініатюр, що сприяє міжкультурному діалогу та співпраці. The study is devoted to the influence of portrait miniatures on the development of museum communication, in particular its role in the formation of museum collections and exhibition activities. The article focuses on the growing interest in miniatures as a means of preserving cultural heritage and their importance in the dialogue between the past and the present through museum exhibitions. The article analyses the challenges and prospects of using miniatures in museum practice, with a special focus on conservation and presentation technologies. The paper presents the historical context of the emergence and development of portrait miniatures in Europe, with an emphasis on the technical and artistic features that distinguish this genre from other forms of portrait art. Purpose of the article is to provide a comprehensive analysis of the role of portrait miniature in the historical, cultural and museum context of Europe, as well as to identify strategies for its effective integration into contemporary museum communication. The paper highlights the historical value and uniqueness of portrait miniatures, and, at the same time, the challenges associated with their preservation, presentation, and accessibility to modern audiences. Methodology. The study used historical and comparative historical methods to trace the emergence of the phenomenon of miniature portraiture and the development of its production technologies. The systematic and cultural method was used to trace the role of miniature portraits as an important phenomenon in social relations during the 16th and 19th centuries. Methods of generalisation, synthesis and analysis were used to draw conclusions and decisions regarding the presentation of miniature portraits. Results. The European portrait miniature is not only an exceptional artistic phenomenon, but also an important element in the system of museum communication, which contributes to a deeper understanding of the cultural and historical context. The styles and techniques used by artists of different eras, from the Renaissance to Neoclassicism, are analysed, emphasising the importance of the miniature as a means of personal and cultural expression. Modern methods of digitalisation and virtual implementation of museum collections have been established, allowing a wide audience to explore miniatures in detail, going beyond the physical space of museums. Scientific novelty. The paper presents the means of digital digitalisation and virtual visualisation of miniature portraits in museum exhibitions, which open new horizons for access to works of art, preserving them for future generations, and providing new forms of interactivity and educational interaction with the public. Recommendations for optimal storage and conservation conditions, as well as restoration methods that allow restoring the original appearance of miniatures without damaging their historical value, are proposed, considering the challenges associated with the physical preservation of miniatures, such as exposure to light, humidity and temperature fluctuations. The role of miniatures in museum communication and the use of materials about miniature portraits in educational programmes are emphasised. The article shows how museums can effectively implement digital technologies to create deeper and more meaningful museum experiences that promote cultural exchange and understanding. The inclusion of interactive elements, such as virtual tours, augmented reality, and interactive educational games, can increase visitor engagement and make learning about art history more fun. Practical significance. The article presents opportunities for global cultural exchange through international museum partnerships and online platforms, using the potential of digital tools to expand access to cultural resources. This includes a discussion of projects that allow virtual «travel» between museums around the world and access to their miniature collections, which promotes intercultural dialogue and cooperation. |
Опис: | [1] Biletska, V.O. (2017). Istorija jevropejsjkoji portretnoji miniatjury XVIII–XIX stolitj [History of European portrait miniature of the XVIII–XIX centuries]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian]. [2] Varchuk, M. (2023). Etapu kolektsionuvannya yevropeysʹkoyi portretnoyi miniatury XVI–XIX stolitʹ [Stages of Collecting European Portrait Miniatures of the 16th – 19th Centuries]. Visnyk Natsionalʹnoyi akademiyi kerivnykh kadriv kultury i mystetstv – Herald of National Academy of Culture and Arts, 3, 136–141 [in Ukrainian]. [3] Lvivska natsionalna halereia mystetstv imeni B.H. Voznytskoho[ Borys Voznytsky Lviv National Art Gallery]. Retrieved from https://lvivgallery.org.ua/ [in Ukrainian]. [4] Natsionalnyi muzei mystetstv imeni Bohdana i Varvary Khanenkiv [The Bohdan and Varvara Khanenko National Museum of Arts]. Retrieved from https:// khanenko.museum/ [in Ukrainian]. [5] Fedorova, I.K. (2019). Cyfrovi tekhnologhiji v muzejnij spravi: jevropejsjkyj dosvid [Digital technologies in the museum business: European experience]. Odesa: Astroprint [in Ukrainian]. [6] Shevchenko, T. (2021). Suchasni metody zberezhennja ta prezentaciji portretnykh miniatjur u muzejakh Jevropy [Modern methods of preservation and presentation of portrait miniatures in European museums]. Lviv: Ivan Franko National University [in Ukrainian]. [7] Adams, G. (2018). European Portrait Miniatures: Artists, Functions and Collections. Cambridge: Cambridge University Press [in English]. [8] Derbyshire, A. (2005). The new miniatures gallery. Conservation Journal, (51). Retrieved from: http://www.vam.ac.uk/content/journals/conservationjournal/issue-51/ [in English]. [9] Dubois, A., Couvert, J., & Borchert, T. (2018). Technical Studies of Paintings: Problems of Attribution (15th – 17th Centuries): Papers presented at the Nineteenth Symposium for the Study of Underdrawing and Technology in Painting, Bruges, 11 – 13 September 2014. Leuven: Peeters Publishers [in English]. [10] Cumming, L. (2016). The Art of the Portrait Miniature in Europe. London: Thames & Hudson [in English]. [11] Goldring, P. (2020). The Techniques and Materials of European Portrait Miniatures. London: Routledge [in English]. [12] Keil, N. (1977). Die Miniaturen der Albertina in Wien. Wien: Schroll [in German]. [13] Lécosse, C. (2019). Quelle légitimité pour les peintres en miniature? Le petit format à l’épreuve des discours académiques. Études Épistémè, (36). Retrieved from http://journals.openedition.org/episteme/5287 [in French]. [14] Machado Prin, V. (2017). The Conservation of a 19th Century Framed Miniature Portrait Painted on Ivory. CeROArt, 6. Retrieved from https://journals. openedition.org/ceroart/5238 [in English]. [15] Magrani, E. (2023). AI: A New Frontier in Art Authentication? Israel Public Policy Institute. Retrieved from http://www.ippi.org.il/ai-a-new-frontier-in-artauthentication [in English]. [16] Mauss, M. (2002). The Gift: The form for exchange in archaic societies. London: Routledge [in English]. [17] Michalski, S. (1990). Time’s Effects on Paintings. Shared Responsibility: Seminar for Curators and Conservators co-organized National Gallery of Canada, Ottawa and the Canadian Conservation Institute, Department of Communication. Ottawa: Tri-Graphic [in English]. [18] Reynolds, G. (1999). The Sixteenth and Seventeenth-Century Miniatures in the Collection of Her Majesty The Queen. London: Royal Collection [in English]. [19] Royal Collection Trust. Retrieved from https://www.rct.uk/collection/421414/sophia-charlottequeen-of-prussia-1668-1705 [in English]. [20] The Tansey Miniatures Foundation. Retrieved from https://tansey-miniatures.com/en/miniaturespainting/literature/technique [in English]. [21] The Metropolitan Museum of Art. Retrieved from https://www.metmuseum.org/art/collection/ search/358319 [in English]. [22] The Royal Collection Trust. Retrieved from https://www.rct.uk/ [in English]. [23] Victoria and Albert Museum. Retrieved from https://www.vam.ac.uk/collections/portrait-miniatures [in English]. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63475 |
DOI: | 10.32782/2415-8151.2024.32.11 |
Розташовується у зібраннях: | Статті кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
13 (1).pdf | 239.7 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.