Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62029
Название: | Вібротактильна індикація в системах директорного управління польотом літака |
Авторы: | Гасяк, Микола Миколайович |
Ключевые слова: | кваліфікаційна робота директорне управління САУ вібротактильна система активна бокова ручка керування синтез контурів інерціальна система навігації |
Дата публикации: | 26-дек-2023 |
Издательство: | Національний авіаційний університет |
Библиографическое описание: | Гасяк М. М. Вібротактильна індикація в системах директорного управління польотом літака. – Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня магістра спеціальності «Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології» – Національний авіаційний університет. – Київ, 2023. – 88 с. |
Краткий осмотр (реферат): | Впровадження систем автоматичного управління в процес управління літаком зумовлене не лише змінами у пілотажних характеристиках, зокрема стійкості та керованості, але й тенденціями щодо інтеграції інформації систем автоматичного управління з бортовим обладнанням. В сучасних літаках системи автоматичного управління розвивалися від засобів, які полегшують роботу пілота, до засобів, що значно підвищують бойову ефективність та безпеку польотів. Проте, повна автоматизація польоту пілотованого літака є неможливою, оскільки пілот повинен бути активно вовлась в управління, особливо на критичних етапах польоту, і тільки він може виконувати функції перемикання режимів системи автоматичного управління та взаємодії з аварійними режимами. При автоматичному управлінні пілот, як активний елемент ланцюга управління, виключається з процесу пілотування. Тим не менше, дослідження свідчать, що навіть при автоматизації обробки інформації та управління пілот не може бути повністю відсутнім у керувальному ланцюгу. Його присутність визначається ефективністю та безпекою польотів, а також економічними факторами. Системи керування, в яких пілот активно бере участь, відносяться до класу автоматизованих (напівавтоматичних) систем керування. Характеристики людського мислення, сприйняття інформації, увага та здатність до різноманітних керуючих впливів в залежності від зовнішніх умов роблять льотчика необхідною ланкою в управлінському ланцюзі. Пілот може швидко адаптуватися до змін у пілотажних характеристиках літака, легко перемикаючись з одного режиму управління на інший у разі відмови. Проте, серед обмежень та недоліків людини-оператора слід відзначити низьку швидкість обробки інформації, обмежений час безперервної роботи, залежність якості управління від фізичного та психічного стану людини, а також від зовнішніх умов. |
Описание: | Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник роботи: к.т.н., професор, кафедри авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів, Філяшкін Микола Кирилович |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62029 |
Располагается в коллекциях: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіаційних комп'ютерно-інтегрованих комплексів (НОВА) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_151_АКІК_2023_Гасяк_ММ.pdf | Кваліфікаційна робота з пояснювальною запискою | 2.57 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.