Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62029
Назва: Вібротактильна індикація в системах директорного управління польотом літака
Автори: Гасяк, Микола Миколайович
Ключові слова: кваліфікаційна робота
директорне управління
САУ
вібротактильна система
активна бокова ручка керування
синтез контурів
інерціальна система навігації
Дата публікації: 26-гру-2023
Видавництво: Національний авіаційний університет
Бібліографічний опис: Гасяк М. М. Вібротактильна індикація в системах директорного управління польотом літака. – Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня магістра спеціальності «Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології» – Національний авіаційний університет. – Київ, 2023. – 88 с.
Короткий огляд (реферат): Впровадження систем автоматичного управління в процес управління літаком зумовлене не лише змінами у пілотажних характеристиках, зокрема стійкості та керованості, але й тенденціями щодо інтеграції інформації систем автоматичного управління з бортовим обладнанням. В сучасних літаках системи автоматичного управління розвивалися від засобів, які полегшують роботу пілота, до засобів, що значно підвищують бойову ефективність та безпеку польотів. Проте, повна автоматизація польоту пілотованого літака є неможливою, оскільки пілот повинен бути активно вовлась в управління, особливо на критичних етапах польоту, і тільки він може виконувати функції перемикання режимів системи автоматичного управління та взаємодії з аварійними режимами. При автоматичному управлінні пілот, як активний елемент ланцюга управління, виключається з процесу пілотування. Тим не менше, дослідження свідчать, що навіть при автоматизації обробки інформації та управління пілот не може бути повністю відсутнім у керувальному ланцюгу. Його присутність визначається ефективністю та безпекою польотів, а також економічними факторами. Системи керування, в яких пілот активно бере участь, відносяться до класу автоматизованих (напівавтоматичних) систем керування. Характеристики людського мислення, сприйняття інформації, увага та здатність до різноманітних керуючих впливів в залежності від зовнішніх умов роблять льотчика необхідною ланкою в управлінському ланцюзі. Пілот може швидко адаптуватися до змін у пілотажних характеристиках літака, легко перемикаючись з одного режиму управління на інший у разі відмови. Проте, серед обмежень та недоліків людини-оператора слід відзначити низьку швидкість обробки інформації, обмежений час безперервної роботи, залежність якості управління від фізичного та психічного стану людини, а також від зовнішніх умов.
Опис: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник роботи: к.т.н., професор, кафедри авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів, Філяшкін Микола Кирилович
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62029
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіаційних комп'ютерно-інтегрованих комплексів (НОВА)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФАЕТ_151_АКІК_2023_Гасяк_ММ.pdfКваліфікаційна робота з пояснювальною запискою2.57 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.