Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59325
Title: Social networks as a method of promoting goods and services
Other Titles: Соціальні мережі як спосіб просування товарів і послуг
Authors: Yureskul, Daria
Юрескул, Дар'я Юріївна
Shevchenko, Anna
Шевченко, Анна Валеріївна
Keywords: social
network
social network
goods
services
соціальний
мережа
соціальні мережі
товари
послуги
Issue Date: 2020
Publisher: National Aviation University
Citation: Yureskul D., Shevchenko A. Social networks as a method of promoting goods and services / D. Yureskul, A. Shevchenko // Abstracts І International scientific-practical conference «Еconomic and business administration development:scientific currencies and solutions». - National Aviation University. - K., 2020. - P. 394-395
Abstract: What is unique about social media is that they allow companies to interact directly with consumers without interfering with traditional marketing methods. For example, if a company creates a page of its product or service on a social network, users can leave their comments, recommendations, comments, ask questions and interact with each other to discuss the company, brand, product or service.
Унікальним у соціальних медіа є те, що вони дозволяють компаніям безпосередньо взаємодіяти зі споживачами, не втручаючись у традиційні методи маркетингу. Наприклад, якщо компанія створює сторінку свого продукту або послуги в соціальній мережі, користувачі можуть залишати свої коментарі, рекомендації, коментарі, задавати питання і взаємодіяти один з одним, щоб обговорити компанію, бренд, продукт або послугу.
Description: Today, television, radio, the press and other traditional media have been replaced by Internet communication, including social networks. In today's society, social media is one of the leading marketing tools, as the number of Internet users in the world is increasing every day. Accordingly, the number of people who register on social networks is increasing. This trend is predictable because, according to A. Maslow's theory of motivation, a person has certain social needs, including communication, self-expression and other needs that can be easily met through social networks. Сьогодні телебачення, радіо, преса та інші традиційні медіа витіснені Інтернет-спілкуванням, зокрема соціальними мережами. У сучасному суспільстві соціальні медіа є одним із провідних маркетингових інструментів, оскільки кількість користувачів Інтернету у світі зростає з кожним днем. Відповідно, збільшується кількість людей, які реєструються в соціальних мережах. Ця тенденція є передбачуваною, оскільки, згідно з теорією мотивації А. Маслоу, людина має певні соціальні потреби, зокрема у спілкуванні, самовираженні та інші потреби, які легко задовольнити через соціальні мережі.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59325
Appears in Collections:Матеріали конференцій, тези, статті кафедри маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis_Ureskul_Shevchenko.pdfThesis501.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.