Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59233
Title: Marketing approach to the formation of management system for enterprise strategic development in the context of globalisation
Other Titles: Маркетинговий підхід до формування системи управління стратегічним розвитком підприємств в умовах глобалізації
Authors: Shevchenko, Anna
Шевченко, Анна Валеріївна
Borysenko, Olena
Борисенко, Олена Сергіївна
Keywords: marketing
marketing approach
management system
globalisation
маркетинг
маркетинговий підхід
система управління
глобалізація
Issue Date: 2021
Publisher: University of Warsaw
Citation: Shevchenko A., Borysenko O. Marketing approach to the formation of management system for enterprise strategic development in the context of globalisation // Journal of International Legal Communication / University of Warsaw. - Warsaw, 2021. - 1(1). - P. 186-196
Abstract: In the context of global consumer and financial market formation, international economic institutions, taking into account special aspects of the present stage in economic development in Ukraine, it becomes necessary to focus enterprises on their own goods competitiveness not only in the domestic, but, moreover, at the foreign markets. In order to achieve objectives in view the enterprise should make maximum use of its internal resources, explore the market environment, predict its development and demands, using all tools of the strategic marketing. Special attention should be paid to the development of marketing strategies since they determine the enterprise course of action and they are aimed at achieving stated targets. Marketing strategy formation is one the most important and essential marketing stages at the enterprise.
В умовах становлення глобального споживчого та фінансового ринку, міжнародні економічні інституції, враховуючи особливості сучасного етапу економічного розвитку України, постає необхідним орієнтувати підприємства на конкурентоспроможність власних товарів не лише на внутрішньому, а й на зовнішніх ринках. Для досягнення поставлених цілей підприємство має максимально використовувати внутрішні ресурси, досліджувати ринкове середовище, прогнозувати його розвиток і потреби, використовуючи всі інструменти стратегічного маркетингу. Особливу увагу слід приділити розробці маркетингових стратегій, оскільки вони визначають напрямок дій підприємства і спрямовані на досягнення поставлених цілей. Формування маркетингової стратегії є одним з найважливіших і найважливіших маркетингових етапів на підприємстві.
Description: Ilyashenko, S. (2010). Marketing. Management. Innovations: monograph. Sumy: Papyrus Printing House LLC, 623. Kotler, F. Armstrong, Saunders, J., Wong, W. (2000). Fundamentals of Marketing / trans. from English 2nd ed. St. Petersburg: Williams Publishing House, 944. Kudenko, N.V. (2003). Marketing strategic planning: author’s ref. dis. for science. degree doc. econ. sciences, special 08.06.01 „Economics, organization and management of enterprises”. Moskow, 38. Lamben, J.-J. (2007). Market-oriented management. Strategic and operational marketing. Translated. with English under ed. V.B. Kolchanov. St. Petersburg: Piter, 800. Teletov, O.S. (2002). Marketing of production and technical purposes: monograph. Sumy, Sumy State University, 231. Zozulov, A.V. (2005). Industrial market: strategic aspect. Kharkiv, Studtsentr, 238.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59233
Appears in Collections:Матеріали конференцій, тези, статті кафедри маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Article_Shevchenko_Borysenko.pdfArticle207.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.