Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59155
Название: | Особистісний розвиток та професійне становлення студента в освітньо-інформаційному середовищі закладів вищої освіти: рефлексивний підхід |
Другие названия: | Personal development and professional formation of a student in the educational information environment of higher education institutions: a reflexive approach |
Авторы: | Лузік, Ельвіра Василівна Luzik, Elvira Семиченко, Валентина Анатоліївна Semychenko, Valentyna Селезень, Ганна Василівна Selezen, Hanna |
Ключевые слова: | студент та викладач як суб’єкти освітнього процесу у закладах вищої та вищої технічної освіти рефлексивний підхід рефлексивний аналіз student and teacher as subjects of the educational process in institutions of higher education and higher technical education reflective approach reflective analysis |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | Національний авіаційний університет |
Библиографическое описание: | Лузік Е.В., Семиченко В.А., Селезень Г.В. Особистісний розвиток та професійне становлення студента в освітньо-інформаційному середовищі закладів вищої освіти: рефлексивний підхід / Е. Лузік, В. Семиченко, Г. Селезень // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 2(21). – С. 44-57 |
Краткий осмотр (реферат): | Стаття присвячена розгляду актуальності проблеми особистісного розвитку та професійного становлення студента як суб’єкта своєї життєдіяльності, який здатний критично аналізувати стан організації процесу навчання і професійної підготовки у закладі вищої освіти; визначати напрямки його оптимізації; усвідомлювати ступінь власної активності у професійній підготовці; оцінювати взаємовідносини між викладачами і студентами з позицій професійно-розвивальної доцільності.
Мета статті полягає в аналізі світових тенденцій особистісного росту та професійного становлення студента, що дозволить обгрунтувати необхідність організації освітнього процесу у закладі вищої освіти (ЗВО) на студентоцентрованій основі. Це зумовило необхідність проведення комплексних досліджень з виявлення, на рефлексивній основі, думок студентів щодо науково-методичних проблем організації навчального процесу у ЗВО; їх залучення до виявлення основних психолого-педагогічних проблем у викладацькій діяльності; визначення перспектив розвитку вищої професійної освіти.
Результати дослідження підтвердили доцільність врахування виявлених соціально-психологічних факторів і тенденцій у суспільстві, які супроводжуються стресами та конфліктами. Твердження, що ефективність of-line, on-line та змішаного режимів освітнього процесу у ЗВТО може бути значно оптимізована за умови врахування отриманого у процесі дослідження емпіричного матеріалу, доведено результатами педагогічного експерименту у відповідному освітньому інформаційному середовищі (ОІС) Національного авіаційного університету, про що свідчить проведене анкетування з використанням мультимедійних технологій в процесі викладання курсів циклу професійної підготовки майбутнім фахівцям.
Зроблений висновок щодо обґрунтування механізму врахування думок студентів відносно науково-методичних проблем організації освітнього процесу у ЗВО значною мірою підвищить якість викладання, ефективність сприйняття та засвоєння інформації студентами. The article is devoted to considering the relevance of the problem of personal development and professional formation of a student as a subject of his life, who is able to critically analyze the state of the organization of the learning process and professional training in a higher education institution; determine directions for its optimization; to be aware of the degree of one's own activity in professional training; evaluate the relationship between teachers and students from the point of view of professional development expediency. The purpose of the article is to analyze global trends in personal growth and professional development of a student, which will justify the need to organize the educational process in a higher education institution on a student-centered basis. This made it necessary to carry out comprehensive research to identify, on a reflexive basis, the opinions of students regarding the scientific and methodological problems of organizing the educational process in higher education institutions; their involvement in identifying the main psychological and pedagogical problems in teaching; determination of prospects for the development of higher professional education. The results of the study confirmed the expediency of taking into account the identified socio-psychological factors and trends in society, which are accompanied by stress and conflicts. The statement that the effectiveness of off-line, on-line and mixed modes of the educational process in higher technical education can be significantly optimized, provided that the empirical material obtained in the research process is taken into account, is proven by the results of a pedagogical experiment in the appropriate educational information environment of the National Aviation University, which it is evidenced by the questionnaire conducted using multimedia technologies in the process of teaching courses of the cycle of professional training to future specialists. The conclusion made regarding the substantiation of the mechanism of taking into account the opinions of students regarding the scientific and methodological problems of organizing the educational process in higher education institutions will significantly increase the quality of teaching, the effectiveness of perception and assimilation of information by students. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59155 |
ISSN: | 2411-264X |
Располагается в коллекциях: | Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Лузік, Семиченко, Селезень.pdf | Стаття | 569.52 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.