Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59085
Title: Short runway landing automation
Other Titles: Автоматизація посадки на короткі злітно-посадкові смуги
Authors: Filyashkin, Мykola
Філяшкін, Микола Кирилович
Sidorenko, Maxim
Сідоренко, Максим Валентинович
Keywords: runway length
short runways
landing point
short take-off and landing aircraft
steep glide path
forecasting
predictive model
optimal control
довжина злітно-посадкової смуги
короткі злітно-посадкові смуги
точка приземлення
літак скороченого зльоту і посадки
крута глисада
прогнозування
прогнозна модель
оптимальне керування
Issue Date: 12-Dec-2020
Publisher: National Aviation University
Citation: Filyashkin M. K. Short runway landing automation / M. K. Filyashkin, M. V. Sidorenko // Electronics and Control Systems. Kyiv: NAU, 2020. – No 4(66). – pp. 51–56.
Series/Report no.: Electronics and Control Systems;№4(66)
Abstract: The issues of automation of aircraft landing control on a short runway are considered. A scheme for constructing an approach tract along a steeper glide path and with a touchdown point located at the very beginning of the runway is proposed, which makes it possible to reduce the length of the air section and the required length of the runway. Formulas are proposed for recalculating the glide path holding parameters for the implementation of automatic control of the descent and landing of the aircraft. To reduce the size of the landing zone, it is proposed to construct a landing trajectory according to the method of controlling the final state during landing along a flexible trajectory. The principles of constructing systems for automatic control of aircraft landing based on algorithms with a predictive model with a gradual approach to the forecast horizon are considered.
Розглянуто питання автоматизації керування посадкою літаків на коротку злітно-посадкову смугу. Запропоновано схему заходу на посадку за крутою глисадою з точкою дотику, розташованою на самому початку злітно-посадкової смуги, що дозволяє зменшити довжину повітряної ділянки заходу на посадку та необхідну довжину злітно-посадкової смуги. Представлено формули перерахунку параметрів глісади для реалізації автоматичного управління зниженням і посадкою літака. Для зменшення розміру зони посадки пропонується будувати траєкторію посадки за методом контролю кінцевого стану під час посадки за гнучкою траєкторією. Розглянуто принципи побудови систем автоматичного управління посадкою літаків на основі алгоритмів з прогнозуйочою моделлю з поступовим наближенням до горизонту прогнозування.
Description: Науковий журнал «Електроніка та системи управління» президією Міністерства освіти і науки України віднесено до наукових фахових видань у галузі технічних наук категорії «Б». Рекомендовано до друку вченою радою Національного авіаційного університету (протокол № 11 від 22 грудня 2020 р.). Зареєстровано Міністерством юстиції України. Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації. Серія КВ №16720-5292 ПР від 21 травня 2010 року.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59085
ISSN: 1990-5548
DOI: 10.18372/1990-5548.66.15231
Appears in Collections:Наукові публікації та матеріали кафедри авіаційних комп'ютерно-інтегрованих комплексів (НОВА)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdfНаукова стаття968.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.