Наукові статті співробітників кафедри інфраструктури авіаційного транспорту

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58786

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 309
  • Item
    Современные требования к вертикальной планировке ИВПП
    (Національний авіаційний університет, 1982) Блохин, Виталий Иванович; Блохін, Віталій Іванович; Белинский, Игорь Алексеевич; Бєлінський, Ігор Олексійович
    Рассмотрены рекомендации по совершенствованию норм проектирования вертикальной планировки искусственных покрытий взлетно-посадочных полос аэродромов ГА. Предложено регламентировать средний уклон ИВПП, величины излома в точках сопряжения продольных уклонов ИВПП, а ткже расстояния между соседними точками указанных сопряжений. Сформулированы новые требования к поперечным уклонам ИВПП и к поперечному профилю летных полос.
  • Item
    Побудова та експериментальне дослідження автоматичного вимірювача шорсткості злітно-посадкової смуги
    (Національний транспортний університет, 2013) Скрипець, А. В.; Краснов, В. М.; Сагідаєв, Ю. М.; Кіреєв, М. Е.; Смолич, Д. В.; Skrypets A.V., A. V.; Krasnov, V. M.; Sagidaev, Yu. M; Kireev, M. E.; Smolych, D. V.
    Розглянуті питання побудова та експериментальне дослідження автоматичного вимірювача шорсткості покриттів. При будівництві ключового елемента аеропорту – злітно-посадкової смуги (ЗПС) – важливе значення має дотримання норм вимірювання шорсткості за вимогами ІКАО. Загальне занепокоєння викликає рівень зчеплення між пневматиками повітряного судна (ПС) та поверхнею ЗПС у певних експлуатаційних умовах, таких як наявність на ЗПС снігу, сльоти, льоду або води, особливо при високих швидкостях ПС на етапах зльоту або посадки. Це занепокоєння посилюється щодо транспортних реактивних ПС, оскільки характеристика гальмування таких повітряних суден значною мірою залежить від зчеплення між пневматиками шасі ПС і поверхнею ЗПС; вони мають високі швидкості посадки і зльоту, і в деяких випадках довжина ЗПС, необхідна для посадки або зльоту, наближається до критичної. Крім того, за наявності бічного вітру в таких експлуатаційних умовах може бути погіршена шляхова керованість ПС.
  • Item
    Концепція системи подовження терміну експлуатації будинків і споруд
    (Харківський державний технічний університет; Харківське обласне територіальне відділення Академії будівництва України, 2009-10-20) Крівєльов, Леонід Іванович; Kriveljov, Leonid
    Перехід до системи технічної експлуатації «за станом» вимагає впровадження в будівельній галузі методів, які ґрунтуються на визначенні в плині часу ймовірності діагнозу – „продовження експлуатації”, або „поставлення на ремонт”. Встановлення діагнозу рекомендується проводити на засаді прогнозуючого контролю працездатності. Рішення діагностичної задачі пов’язане з ризиком втрат внаслідок прийняття неправильного рішення. Встановлення діагнозу повинне проводитися на засадах визначення ризиків можливих втрат від неправильно прийнятих рішень.
  • Item
    Побудова та дослідження мобільного автоматичного вимірювача ухилів
    (Національний транспортний університет, 2017) Скрипець, А. В.; Краснов, В. М.; Сагідаєв, Ю. М.; Лужбін, В. М.; Мельніков, Д Є.; Кіреєв, М. Е.; Смолич, Д. В.; Skrypets, A. V.; Krasnov, V. M.; Sagidaev, Yu. M.; Luzhkin, V. M.; Melnikov, D. E.; Kiirev, M. E.; Smolich, D. V.
    Безпека здійснення етапів зльоту і посадки повітряних суден значною мірою залежить від нерівностей і кутів нахилу злітно-посадкової смуги (ЗПС) в поперечній і поздовжній площинах. Вимірювання нерівностей і ухилів ЗПС є досить трудомістким процесом. Тому важливим і актуальним є розробка пристроїв, які б дозволили механізувати і частково автоматизувати процес вимірювання нерівностей і ухилів ЗПС.
  • Item
    Технологія зведення попередньо напруженої сталевої рами
    (Київський націонльний університет будівництва і архітектури, 2009) Першаков, В. М.; Яковенко, О. О.; Pershakov, V. N.; Iakovenko, O. O.
    Розглядається попередньо напружена сталева рама, як одна з найбільш ефективних і цікавих рішень у конструктивному плані і за способом зведення. Технологія зведення попередньо напружених сталевих рамних конструкцій знаходить своє застосування при будівництві унікальних великопрогонових споруд (сільськогосподарських ферм, заводських корпусів і авіаційних ангарів), де для великої площі потрібне ефективне покриття з периферійним спиранням.
  • Item
    Образи висотних домінант забудови як інструмент брендингу аеропортів та прилеглих територій
    (Видавничий дім "Гельветика", 2023-12-20) Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva Galyna
    Забудова території аеропортів має свої особливості, пов’язані з безпекою польотів повітряних суден та технологічними процесами наземного обслуговування авіаційних перевезень. Разом з тим, забудова не тільки впливає на містобудівну ситуацію аеропортів та територій, розташованих навколо них, але й бере участь у формуванні усталеного образу аеропорту як складової туристичної дестинації. Особливе місце займають образи висотних домінант забудови – аеродромно-диспетчерських веж. Реалізація креативних ідей формоутворення останніх сприяє пізнаванню образу аеропортів та може бути спрямована на створення культурологічних ресурсів їх середовищ та приаеродромних територій. Мета. Виявити особливості висотних домінант забудови території аеропортів та основні тенденції їх використання у маркетингових технологіях в якості графічних зображень знаків для товарів і послуг. Методологія. Дослідження включає вивчення картографічних, графічних, фотографічних та проєктних матеріалів; спирається на опубліковані відомості з історії проєктування, будівництва та експлуатації об’єктів дослідження. Основними методами дослідження є порівняльний та критичний аналіз, системний підхід до вивчення об’єкту як комплексу та виявлення його властивостей та зв’язків із оточуючим середовищем. Результати. Вивчені особливості забудови, які використовуються в маркетингових технологіях. Виділені висотні домінанти – будівлі аеродромно-диспетчерських веж як об’єкти підвищеної містобудівної та композиційної значимості забудови. Наукова новизна. Виділені типологічні характеристики (5) окремо розміщених висотних домінант, які надають можливість за допомогою відповідних архітектурних, конструктивних та містобудівних рішень створити унікальні образи будівель. Виділені відповідні рівні (3) формування архітектури будівель аеродромно-диспетчерських веж, кожній з яких є інноваційно привабливим. Досліджена практика використання образів будівель аеродромно-диспетчерських веж у якості графічних позначень послуг декількох аеропортів (3); причини втрати будівлею функцій найхарактернішою ознаки сталого образу архітектурного середовища аеропортів. Практична значущість. Надані фор-пропозиції будівель нових аеродромних веж (2), образні рішення яких сприяли б пізнаванню архітектурного середовища аеропортів України як складових туристичних дестинацій.
  • Item
    Моделювання напружено-деформованого стану в задачах механіки ґрунтів
    (Національний авіаційний університет, 2006) Білеуш, А. І.; Прусов, Д. Е.; Веремієнко, В. К.; Вощило, О. В.
    Проведено аналіз методів моделювання неоднорідних та анізотропних ґрунтових масивів з урахуванням їх реальної поведінки під час дослідження напружено-деформованого стану на підставі методу скінченних елементів з метою забезпечення їх міцності під навантаженням.
  • Item
    Особливості проектування вертолітного майданчика на даху будівлі
    (ТОВ "Лазурит - Поліграф", 2014) Близнюк, Т. В.; Першаков, В. М.
    Виконано аналіз напружено-деформованого стану жорсткого вертолітного покриття. Розглянуто вплив на покриття різних типів вертольотів. На основі отриманих результатів сформульовано рекомендації щодо використання жорстких покриттів для вертолітних майданчиків на даху будівлі.
  • Item
    Підземний паркінг - невід'ємна частина інфраструктури сучасного міста
    (2008) Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva Galyna; Кирилюк, Марія Сергіївна
    Упорядкований та зважений розвиток системи паркінгів допоможе уникнути багатьох проблем міст. Від її розвитку залежить подальше функціонування та зростання міст, умови проживання та працевлаштування мешканців. Наведений аналіз кількох варіантів проетування будинків громадського призначення з підземним паркінгом на ділянці площею 0,8 га.
  • Item
    Анализ эксплуатационной пригодности объектов реконструкции аэродромов Украины
    (Vilnius Gediminas Technical University (VILNIUS TECH), 2018-05-04) Агеева Галина Николаевна; Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva Galyna
    Эксплуатационная пригодность искусственных покрытий взлетно-посадочных полос (ВПП) во многом определяет безопасность полетов, качество и уровень предоставляемых аэропортами услуг. Объектами исследований являются аэродромные покрытия ВПП сертифицированных аэродромов Украины (по состоянию на 30.11.2017 г.). Выполнена дифференциация данных покрытий по типам, прочности оснований, кодовым обозначениям аэродромов. Оценена возможность и условия эксплуатации расчетного типа воздушного судна В737-800/900 на покрытиях десяти ВПП, реконструкция которых является одним из стратегических направлений развития авиации Украины до 2030 г.
  • Item
    Збереження забудови київського модернізму минулого століття. Технічний стан будівлі "Залізничний ринок"
    (ДП "Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій", 2023-01-21) Крівєльов, Леонід Іванович; Kriveljov, Leonid; Кафієв, Костантин Петрович; Kafiev, K.; Кривелев, Леонид Иванович; Кафиев, Константин Петрович
    Будівельна галузь України 60-70 років минулого століття характеризується реалізацією нових наукових і технічних рішень ефективних збірних залізобетонних конструкцій, методів проєктування на засаді застосування електронної обчислюваної техніки, нарешті, створенням будівель нової архітектури, в якій головним формоутворюючим засобом є просторові геометричні побудови. Цей напрямок в забудові Києва отримав назву Київський модернізм та представлений понад 70 об’єктами. Серед них дві будівлі критих ринків, побудовані за експериментальними проєктами архітектора Алли Анищенко. Об’єкт дослідження - циклічна будівля «Залізничний ринок» з покриттям у вигляді висячої залізобетонної оболонки і зовнішньою ґратчастою конічною стіною на вул. Кудряшова, 1 в Солом’янському районі Києва. Мета статті – оприлюднення результатів визначення технічного стану тримальних конструкцій будівлі після довготривалої експлуатації і виведення з експлуатаційного режиму. Наразі місцевою владою вирішується питання щодо подальшого її використання. Вважається за необхідне збереження об’єкта дослідження як взірця і пам’ятки архітектури, будівельної науки і техніки 60-70 років минулого століття. Методи дослідження – вивчення та аналіз проєктних та літературних матеріалів, опрацювання відомостей з історії будівництва та експлуатації об’єкта дослідження, візуальне обстеження будівельних конструкцій, визначення механічних характеристик бетону фундаментів, стін і покриття неруйнівними методами. Дослідження встановили, що механічні та фізичні зміни тримальних конструкцій будівлі після майже 50-и років експлуатації не набули відчутних негативних розмірів. Міцність бетону залізобетонних конструкцій становить 90 – 100% від проєктної і може бути врахована в дослідженнях при визначені категорії технічного стану конструктивних складових будівлі. За умов проведення додаткових інструментальних досліджень пальового фундамента, включаючи дослідження основ безпосередньо в зоні фундаментів, та перевірочних розрахунків відповідно до змін в будівельних нормах і стандартах така інформація в подальшому має бути врахована в проєктних рішеннях нового комплексу забудови. При цьому будівля критого ринку має становити одну з головних композиційних частин. Результати дослідження передбачається впровадити в проєкт реконструкції об’єкту. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єктів досліджень – реконструкція аналогічних циклічних споруд різного призначення: ринків, будівель спортивних закладів, бюветів мінеральних вод тощо.
  • Item
    Солнечная усадьба
    (Государственная академия жилищно-коммунального хозяйства, 2009-10) Лантух Нелли Николаевна; Агеева Галина Николаевна; Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva Galyna
    Отсутствие учета фактически отпущенной и потребленной тепловой энергии, экономически необоснованные и несоответствующие реальной себестоимости тарифы не стимултруют внедрение мероприятий по снижению энергоэмкости жилищно-коммунального хозяйства. В результате удельное, приведенное к одинаковым климатическим условиям потребление (на одного человека или на единицу производства национального продукта) в Украине, значительно превышает уровень, достигнутый во многих развитых странах. В городах, где теплоснабжение идет от ТЭЦ или котельных, которые работают на угле (в том числе, низкого качества), вопрос загрязнения окружающей среды и ухудшения экологической обстановки стоит очень остро. Представлено техническое решение теплоснабжения "солнечной усадьбы" - двухэтажного коттеджа с бассейном, который имеет площадь "зеркала" ванны 180 кв. м. Реализация решения осуществелена в 2004 г. в Киевской области.
  • Item
    Будинки для швидкого відновлення житлового фонду населених пунктів, що постраждали від проявів надзвичайних ситуацій
    (Поліграф-Єкспрес, 2007) Крівєльов, Леонід Іванович; Кривелев, Леонид Иванович; Kriveljov, Leonid; Овсепян, Г. А.; Волкова, С. Г.; Volkova, S.
    Мета роботи полягає у виявленні можливостей створення систем будинків для швидкого первинного відновлення житлового фонда під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій в умовах України. Наведено чотири проєктних пропозиції одноповерхових будинків, що розроблені на засадах каркасних і великопанельних систем. Передбачається, що запропоновані будинки надаються постраждалим у якості державної субсидії. В подальшому вони можуть бути добудовані і опоряджені згідно з можливостями власників. Розроблено технічне завдання на розробку мобільних будинків, зведення яких передбачається для термінового розселення постраждалих. Вважається, що такі будинки повинні мати ресурс багаторазового зведення-розбирання. Результати роботи будуть впроваджені при розробці проєкта конструктивної системи швидкомонтуємого житла.
  • Item
    Зміни технічного стану комунікаційних колекторів після довго тривалої експлуатації та обґрунтування ефективних рішень їх підземних тримальних споруд
    (Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій, 2021) Кафієв, К. П.; Кафиев, К. П.; Kafiev, K.; Крівєльов, Леонід Іванович; Кривелев, Леонид Иванович; Kriveljov, Leonid
    Сучасне місто є надвеликим енерго- та інформаційним утворенням, функціонування якого неможливе без комунікаційних зав’язків. Їх надземне прокладання суперечить вимогам функціонування транспорту міста, безпеці та естетичним якостям міського середовища. Розташування нижче рівня денної поверхні території міста вимагає створення складних підземних споруд. З розвитком Києва так звані комунікаційні колектори були побудовані і в нових районах міста в 50-70 роки минулого століття. Наразі більшість з них характеризується значною зношеністю головних будівельних конструкцій, що вимагає встановлення ступеня зносу і прийняття рішень щодо регенерації колекторів. Прикладом реалізації таких проблем є науково-технічний супровід реконструкції Чоколівського комунікаційного колектора в Солом’янському районі Києва. Метою дослідження є встановлення ступеню зношеності головних будівельних конструкцій колектора і пропозиція першочергових і головних засобів забезпечення продовження функціонування колектора. Побічною метою є пропозиція застосування великорозмірних залізобетонних труб-оболонок для мікро тунелювання. Завдання дослідження – створення масиву науково обґрунтованої інформації, щодо змін розмірів та фізико-механічних характеристик матеріалів конструкцій. Оцінкою таких змін є перевірені розрахунки конструкцій з реальними розмірами і механічними характеристиками. Методи дослідження – експериментальні і аналітичні. Основні результати, викладені в статті, отримані в перебігу виконання науково-технічного супроводу реконструкції колектора. Були виконані обстеження, виявлені і зафіксовані наявні дефекти та пошкодження, оцінений технічний стан конструкцій. На засаді виконаних авторами в попередні роки досліджень великорозмірних залізобетонних труб – оболонок для мікро тунелювання і впроваджених в будівництво сумісно з ТОВ «Київпідземшляхбуд» пропонується застосування їх при будівництві комунікаційних колекторів. При цьому мала би досягатися мета усунення карбонізації бетону, корозії арматури і продовження терміну експлуатації тунелю колектора.
  • Item
    Науково-технічний супровід впровадження в виробництво великорозмірних залізобетонних труб-оболонок
    (Логос, 2009) Крівєльов, Леонід Іванович; Кривелев, Леонид Иванович; Kriveljov, Leonid; Карпенко, О. А.; Ремінець, Г. М.; Чернишов, С. М.; Кушевський, С. А.
    Наведені результати першого етапу науково-технічного супроводу впровадження в будівництво збірних залізобетонних конструкцій труб. Об’єкт дослідження - збірні залізобетонні елементи безнапірних труб D=2400/2640 мм і L= 2000 мм для внутрішньої футерівки тунелів, що прокладаються щитовим методом. Виконані розрахунки труби при впливі гідростатичного тиску цементно-пісчаного розчину в монтажному положенні та при впливі навантаг, що діють при траншейному прокладанні колектора. Труба з одинарним армуванням досліджена експериментально для встановлення фактичної тримальної здатності її перерізів в місцях дії максимальних додатних і від’ємних моментів.
  • Item
    Науковий супровід впровадження технології залізобетонної збірно-монолітної каркасної системи в будівництво багатоповерхових будинків цивільного призначення
    (Логос, 2009) Крівєльов, Леонід Іванович; Кривелев, Леонид Иванович; Kriveljov, Leonid; Карпенко, О. А.; Пошивач, В. Г.; Райтаровський, О. М.
    Наведені результати досліджень, виконаних на першому етапі наукового супроводу впровадження залізобетонної збірномонолітної каркасної системи в будівництво багатоповерхових будинків. Мета першого етапу полягала в отриманні свідоцтва щодо придатності для застосування системи на території України. Виконана експериментальна і теоретична перевірка тримальної здатності і деформівності системи. На засаді результатів досліджень виданий позитивний висновок щодо придатності впроваджуваних конструкцій.
  • Item
    Індустріальні конструктивні системи будинків соціального житла (досвід дослідно-конструкторських розробок НДІБК)
    (Поліграф-Єкспрес, 2008) Крівєльов, Леонід Іванович; Кривелев, Леонид Иванович; Kriveljov, Leonid; Волкова, С. Г.; Карпенко, О. А.
    Найбільш доцільним в процесі створення соціального житла є використання бази індустріального домобудування за умови модернізації заводської технології виготовлення виробів та надання будинкам якостей теплового захисту, який передбачається новими збільшеними вимогами ДБН. Наводиться досвід Науково-дослідного інституту будівельних конструкцій в розробці конструктивних систем багатоквартирних і індивідуальних житлових будинків на засадах великопанельних, каркасних і об'ємно-блокових рішень.
  • Item
    Шляхи підвищення зчіпних якостей аеродромних покриттів
    (Національний транспортний університет, 2015) Закревський, А. І.; Попелиш, І. І.; Корітчук, С. О.; Закревский, А. И.; Попелыш, И. И.; Коритчук, С. О.; Zakrevsky, A.; Popelish, I.; Koritchuk, S.
    Безпека виконання злітно-посадкових операцій літаками в процесі зльоту чи посадки визначається умовами взаємодії пневматиків шасі повітряного судна з покриттям, що багато в чому залежить від зчіпних якостей аеродромних покриттів. Зчіпні якості аеродромних покриттів оцінюються коефіцієнтом зчеплення, який залежить від багатьох факторів. Обґрунтована важливість чіткого виконання проектних рішень при будівництві аеродромів, застосування різних методів підтримання належного експлуатаційного стану аеродромних покриттів.
  • Item
    Аеродромні антиожеледні хімреагенти
    (Національний транспортний університет, 2016) Закревський, А. І.; Попелиш, І. І.; Корітчук, С. О.; Колосівський, М. Л.; Закревский, А. И.; Попелыш, И. И.; Коритчук, С. А.; Колосовский, М. Л.; Zakrevsky, A.; Popelish, I.; Koritchuk, S.; Kolosivsky, M.
    Високий рівень безпеки й регулярності польотів в осінньо-зимовий період експлуатації аеродромів у значній мірі залежить від готовності злітнопосадкової смуги (ЗПС) до виконання злітно-посадкових операцій, що, у свою чергу, обумовлюється попередженням утворення ожеледі й ущільненого снігу на аеродромних покриттях або їх видаленням в мінімальний термін. Найбільш економічно прийнятним способом виконання даної вимоги в наш час є використання сучасних антиожеледних хімреагентів. Розглянуті найпоширеніші хімреагенти, які застосовуються на аеропортових і під'їздних дорогах, аеродромних покриттях, наведені їхні переваги і недоліки.
  • Item
    Вплив хімічного складу води на показники гідростатичного датчика глибини шару води на злітно-посадкових смугах
    (Національний авіаційий університет, 2002) Кривенко, Ю. М.
    Показано, що вплив хімічних домішок на гідростатичний пневмометричний датчик глибини шару води значно менший, ніж на електричний датчик. Запропоновано формулу розрахунку змін поверхневого натягнення рідини. Розглянуто вплив на роботу датчика хімреагенту - карбаміду, який використовують при ожеледиці.