Матеріали конференцій кафедри інфраструктури авіаційного транспорту
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58782
Browse
Recent Submissions
Item Композитна арматура в жорстких покриттях автомобільних доріг і аеродромів(Національний авіаційний університет, 2024-03-26) Ковалюк, С. О.; Зіненко, С. С.; Карпенко, Анатолій КостянтиновичРозглянуто перспективи використання композитної арматури в жорстких покриттях автомобільних доріг та аеродромів. Показано, що застосування неметалевої композитної арматури в жорстких покриттях автомобільних доріг стало напрямком розвитку будівництва транспортної інфраструктури, у якому довговічність цементобетонних покриттів має перспективи значного підвищення.Item Проблеми та концептуальні пропозиції щодо влаштування оглядових майданчиків у Міжнародному аеропорту «Бориспіль»(Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, 2024-05-25) Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva GalynaВ умовах сталого розвитку суспільства містобудівне освоєння територій у зоні впливу аеропортів має відповідні обмеження, пов’язані з особливостями технологічних процесів авіаційних перевезень та їх безпекою. Разом із тим, аеропорти поширюють практику усунення соціальних бар’єрів та забезпечення загального доступу до об’єктів дорожньо-транспортної інфраструктури, рекреацій та місцевої культури. Одним із варіантів цього є влаштування тимчасових споттінг-зон або стаціонарних оглядових майданчиків для масового відвідування. Актуальність. Не виключенням є й Міжнародний аеропорт «Бориспіль», де до початку воєнних подій 2022-2024 років влаштовувались різноманітні заходи пізнавально-інформаційного спрямування, зокрема KBP Spring Spotting. Влаштування стаціонарних оглядових майданчиків потребує врахування багатьох факторів, зокрема вивчення ситуації, що склалася, визначення об’єктів максимального тяжіння відвідувачів аеропорту у системі просторової організації аеровокзального комплексу тощо.Item Фізичні основи класифікації стану поверхні покрить аеродромів та автошляхів при атмосферних опадах(Національний авіаційний університет, 2015-04-28) Кривенко, Ю. М.Безпека зльоту і посадки, які відносяться до складних етапів польоту, в визначній мірі залежить від правильного і своєчасного контролю стану поверхні покриття злітно-посадкових смуг (ЗПС). Оцінюється стан поверхні величиною зчеплення між спеціальним колесом і поверхнею, що характеризується коефіцієнтом зчеплення (Кзч), та наявністю, висотою і станом атмосферних опадів на покритті. У цій публікації не розглядаються існуючі недосконалі способи вимірювання Кзч аеродромними машинами, а розглядається лише класифікація, що пов’язана лише з висотою шару води на покритті. Відмітимо лише, що у зв’язку з суттєвою відміною зчеплення поверхні покриття з колесом літака, особливо при посадці, запропоновано вже більше десяти способів вимірювання Кзч і з’являються все нові. Оскільки давно помічено, що від висоти шару опадів суттєво залежить зчеплення колеса з покриттям, були навіть спроби замінити недосконалі способи вимірювання Кзч вимірюванням висоти шару опадів.Item Відновлення аеропортової інфраструктури України. Майбутнє відновлення української авіації та концепція «зелені аеропорти»(Національний авіаційний університет, 2022-09-28) Липовенко, Петро Іванович; Франчук, Олександр ГригоровичВплив російської агресії на стан аеропортової інфраструктури в країні. Зафіксовані пошкодження, руйнування та збитки. План відновлення країни, відбудування авіаційних об’єктів з орієнтуванням на «зелені аеропорти». 24 лютого Росія розпочала широкомасштабну військову агресію на території України, в результаті чого було закрито повітряний простір в Україні та припинено функціонування аеропортів. З початком війни, аеропортова інфраструктура знаходиться під постійними обстрілами (бомби, снаряди, ракети), що призводить до її пошкодження та руйнування. Загалом, з початку російської агресії проти України пошкоджено, зруйновано або захоплено багато обʼєктів інфраструктури, в тому числі і аеропортової.Item Удосконалення методики оцінювання стану аеродромного покриття(Національний авіаційний університет, 2024-09-28) Гамеляк, Ігор Петрович; Дмитриченко, А. М.; Райковський, В. Ф.В роботі уточнено терміни що стосуються видів робіт по капітальному ремонту та реконструкції аеродромних покриттів та їх відновленню. Наведено удосконалену методику оцінювання стану покриття, встановлення залишкового ресурсу та призначення видів ремонту на онові візуального та інструментального обстеження.Item Сучасні тенденції формоутворення будівель аеродромно-диспетчерських веж(Національний авіаційний університет, 2024-03-28) Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva GalynaНаведено низку результатів дослідження практик будівництва висотних домінант забудови аеропортів та приаеродромних територій, сучасних тенденцій формоутворення відповідних об’єктів та надання їм додаткових функцій рекламно-комерційного спрямування. Обслуговування повітряного руху потребує наземного забезпечення, зокрема будівлями та спорудами спеціального призначення. Серед них – будівлі аеродромно-диспетчерських веж (АДВ), архітектурно-планувальні, конструктивні та технічні рішення яких повинні забезпечувати відповідні технологічні процеси. Особливості визначення розрахункових висот та місць розташування будівель АДВ сприяють тому, що вони виконують функції висотної домінанти не тільки забудови аеропортів, але й приаеродромних територій. Їм можуть бути надані додаткові функції, зокрема рекламно-комерційного спрямування. Це, у свою чергу, потребує врахування та задоволення комплексу вимог до проєктування, будівництва та експлуатації висотних об’єктів у зонах урбанізації.Item Декарбонізація діяльності Міжнародного аеропорту імені Антуана де Сент-Екзюпері(Національний авіаційний університет, 2024-03-28) Юрчук, Домініка Олександрівна; Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva GalynaНаведено результати досліджень особливостей впровадження політики декарбонізації провідними аеропортами Франції, зокрема Міжнародним аеропортом імені Антуана де Сент-Екзюпері. Міжнародний аеропорт імені Антуана де Сент-Екзюпері розташований на відстані 20 км від м. Ліон (Франція). Експлуатується з 1975 року та займає 4 місце серед аеропортів країни за річними обсягами авіаперевезень – 11,0 млн. пас (2018 рік). Лідерами авіаційних перевезень Франції є міжнародні аеропорти «Руассі – Шарль де Голль», Париж (72,3 млн пас); «Орлі», Париж (32,0 млн пас); «Ніцца – Лазурний Берег» (13,9 млн. пас). Аеропорт імені Антуана де Сент-Екзюпері має розвинуту транспортну інфраструктуру: - мережу під’їзних доріг, транспортних розв’язок та паркінгів; - поруч з аеропортом розташований вокзал національної мережі швидкісних електропотягів TGV, шість колій якої розташовані у підземному рівні; - з 2008 року організований рух швидкісного трамваю до Ліона. Це перетворило аеропорт на великий транспортно-пересадкових вузол (ТПВ), експлуатація якого пов’язана зі значними обсягами електричної та теплової енергії та, як наслідок, негативними впливами на природне навколишнє середовище.Item Усталена практика проєктування та будівництва аеродромно-диспетчерських веж(Національний авіаційний університет, 2024-03-26) Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva GalynaНаведено результати досліджень еволюції типології будівель контрольно-диспетчерських пунктів та аеродромно-диспетчерських веж, практики їх проектування та будівництва.Item A long-term break in operation as a separate stage of the life cycle of airfields(Baltija Publishing, 2024-03-06) Agieieva Galyna; Kriveljov, Leonid; Агєєва Галина Миколаївна; Крівєльов, Леонід ІвановичToday's reality has shown that the life cycle of buildings and structures can encounter specific stages that have specific characteristics and cannot be attributed to generally accepted ones. The relevant design standards in the field of construction do not stipulate a long-term operation break, which, consequently, the standards of scientific and technical support do not regulate as a separate stage of the life cycle. In particular, the practice of resuming the construction of large-scale infrastructure facilities after a long break indicates that the program of their scientific and technical support includes a set of studies that current standards do not prescribe. A number of studies may be related to solving the issues of suspending construction without having to mothball a facility.Item Циклічні споруди закладів торгівлі – взірці архітектури київського модернізму(КНДУ "Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста, 2024-03-26) Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva GalynaАрхітектура часів модернізму тісно пов’язана зі стрімким розвитком будівельної галузі впродовж минулого століття, зокрема впровадженням залізобетону в будівництво цивільних, промислових та транспортних об’єктів. Це супроводжувалось пошуком нових просторових форм, конструкцій, технологій виготовлення та монтажу; сприяло розвитку будівельної науки, зокрема методів моделювання та проєктування на засадах застосування електронної обчислюваної техніки тощо. Як результат, з’явилися унікальні за архітектурними та конструктивними рішеннями будівлі закладів культури, освіти, торгівлі, споруди транспорту, культові споруди та ін. За оцінкою спеціалістів, забудова столиці України налічує понад 70 об’єктів – яскравих взірців саме київського модернізму, побудованих упродовж 1955–1991 років. Серед них є два об’єкта закладів торгівлі, які мають циклічну форму в плані та побудовані за експериментальними проєктами київської архітекторки Алли Аніщенко. Це – великі за площею будівлі Залізничного та Печерського ринків, побудовані у 1973 та 1984 роках відповідно.Item Особливості технологічних рішень будівництва аеропортів на штучних островах(Київський національний університет будівництва і архітектури, 2023-11-29) Журавель, Дмитро Вікторович; Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva GalynaНаведені результати досліджень світової практики будівництва аеропортів на штучних островах. Проаналізовані містобудівні, планувальні, технологічні та конструктивні рішення Міжнародного аеропорту "Кансай" (Осака, Японія). Приділена увага заходам, спрямованим на зниження негативних впливів планової діяльності аеропорту на навколишнє середовище; технологічним та конструктивним рішенням стабілізації процесів осідання ґрунтової основи, забезпечення просторової жорсткості та стійкості будівель та споруд в умовах сейсмічних навантаг тощо.Item Планувальна організація привокзальних площ аеропортів(Київський національний університет будівництва і архітектури, 2023-11-29) Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva Galyna; Волкова, А. В.; Volkova, A.Представлені результати дослідження планувальної організації привокзальних площ аеропортів, оцінки впливу внутрішніх та зовнішніх чинників формоутворення складових аеровокзальних комплексів. Серед об’єктів дослідження – генеральні плани низки світових та вітчизняних аеропортів, зокрема, Міжнародного аеропорту «Бориспіль».Item Екологічні аспекти протикригової обробки повітряних суден в аеропортах цивільної авіації(Київський національний університет будівництва і архітектури, 2023-11-29) Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva Galyna; Мазур, Олександра; Бойченко, Олександр; Тетяніченко, ДмитроНаведені результати аналізу практики впровадження та проведення процедури de-icing / anti-icing (протикригової обробки) для повітряних суден в аеропортах цивільної авіації. Оцінені особливості планувальних рішень відповідних площадок та зон їх розміщення у системі просторової організації земель аеродрому з точки зору можливого негативного впливу на навколишнє середовище.Item Passenger terminal architecture: utilizing national cultural and everyday life elements(Kyiv National University of Construction and Architecture, 2017) Yanushkevich, E.; Agieieva Galyna; Янушкевич, О. А.; Агєєва Галина МиколаївнаIn the development of the city of Zaporizhzhya, considerable attention is paid to tourism. The land is rich for historical monuments. One of them is one of the primary cultural pearls of Ukraine - the «Khortytsia» National Historic Reserve. Within the city and in the region there are many famous tourist attractions, among which are the Stone Graves and the famous Popov Manor. The city authorities see Zaporizhzhya as a modern tourist center, where spiritual values are respected, and the traditional hospitality that prevailed in Zaporizhzhya from time immemorial is preserved. The «Zaporizhzhya» airport has a favorable economic and geographical position and looks promising for use by tour operators. The construction of a passenger terminal at the Zaporizhzhya airport is part of the priority tasks of the Targeted State Program for the Development of Airports for the period up to year 2023. The creation of the diploma project «Bachelor» aimed at creating expressive architecture for the passenger terminal, three-dimensional planning, and constructive and engineering solutions that would ensure the implementation of modern technologies for servicing passengers of international and domestic airlines at a rate of 400 passengers per year.Item Відбудова та відновлення інфраструктури авіаційного транспорту та приаеродромних територій(2023-09-14) Агєєва Галина Миколаївна; Agieieva GalynaВоєнні події на території України впродовж 2022-2023 років свідчать про те, що основними цілями країни-агресора є об’єкти критичної інфраструктури, пошкодження або руйнування яких значно впливає на національну безпеку і оборону, природне, техногенне та соціальне середовище. В авіаційної галузі це призвело до довготривалого призупинення функціонування аеродромів та аеропортів в цілому. Це, в свою чергу, негативно вплинуло на території та ущільнену забудову в межах впливу аеропортів, зокрема, Міжнародних аеропортів «Миколаїв», «Херсон», «Антонов» та ін. порушення цих території та їх забудови слід враховувати під час формування планів відбудови та відновлення об’єктів критичної інфраструктури, тому що між ними існують містобудівні, технологічні, технічні, економічні, екологічні, соціальні та ін. зв’язки. Усе це формує запит на підготовку спеціалістів із будівництва та експлуатації аеропортів та аеродромів, діяльність яких повинна бути орієнтована й на врахування нагальних проблеми відбудови та відновлення інфраструктури авіаційного транспорту, а також процесів урбанізації приаеродромних територій.Item Planing organization of macro environment оf the airports(National Aviation University, 2019-04-23) Agieieva Galyna; Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Tymoshenko М. М.; Bzhezovska N. V.; Тимошенко М. М.; Бжезовська, Н. В.The peculiarities of the planning organization and improvement with modern amenities of environment (macro environment) of airports that must be taken into account by strategies of development of territories and enterprises. The results of the introduction of modern practices of urban planning and marketing strategies of communication nature into the educational process are presented.Item Декарбонізація діяльності аеропортів України – завдання найближчого часу(Кременчуцький льотний коледж, 2023-05-18) Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Agieieva GalynaАеропорти як складові зовнішніх транспортних систем локального, регіонального та світового рівнів є джерелами стабільно агресивних впливів на прилеглі території, міські ландшафти та ін., зокрема, емісії вуглецю (СО2) . Незважаючи на традиційно низький показник частки аеропортів у загальному об’ємі емісії вуглецю авіаційною галуззю, системна інтеграція низьковуглецевої політики (декаpбонiзацiя) в діяльність аеpопоpтiв світу є актуальною. Для України декарбонізація аеропортів – завдання найближчого часу. Повоєнне відновлення інфраструктури вітчизняних аеропортів вже зараз потребує формування інституціонального середовища з декарбонізації та енергоефективності аеропортів, вивчення світового досвіду. Підписання на початку 2022 року угоди про спільний авіаційний простір суттєве вплине на ринок авіаперевезень. Тому, по завершенню воєнних подій, слід очікувати збільшенням кількості авіаперевізників та обсягів авіаперевезень вітчизняними аеропортами. Як наслідок, наземна інфраструктура авіаційного транспорту повинна бути готова не тільки для надання відповідних послуг, забезпечення сучасного рівня обслуговування та комфорту перебування в аеропорту, але й забезпечувати реалізацію принципів сталого розвитку, зокрема, стійкості екосистем.Item Архітектурне середовище аеропортів: зміна композиційних акцентів(Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, 2018) Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Agieieva GalynaРозвиток та модернізація системи організації авіаційних перевезень супроводжується значними змінами інфраструктури авіаційного транспорту. Будуються нові, модернізуються та реконструюються існуючі аеродроми, складові аеропортових комплексів - пасажирські та вантажні термінали, об’єкти забезпечення паливом та ін., готелі, паркінги. З точки зору експлуатації, сучасні аеропорти розглядаються не тільки як наземні частини авіаційної транспортної системи, але й як невеликі міста, які є критичними вузлами економічної діяльності у глобальних, національних і місцевих транспортних мережах. Для систематизації аеропортів використовують різні критерії, в тому числі такі, що є характерними ознаками міст.Item Аеропорти як первинні засоби формування аеротрополісів(2016-03-15) Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Agieieva GalynaРозвиток інфраструктури більшості великих та надвеликих аеропортів, групування комерційних об"єктів навколо аеропортів, вздовж автомобільних та залізничних шляхів сполучення між аеропортом і містом, сприятимуть формуванню нового штучно створеного населеного середовища - аеротрополіса. З часом це середовище набуває ознак міського поселення та потребує відповідного правового регулювання.Item Аеропорти як простір соціалізації людини в контексті сталого розвитку(Національний авіаційний університет, 2023-04-18) Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Agieieva GalynaНаведені результати досліджень окремих процесів соціалізації людини в аеропорту, зокрема, задоволення соціального запиту стосовно візуальної доступності низки технологічних процесів та складових навколишнього середовища. Створення соціально значимих об’єктів – тимчасових площадок для споттінга, стаціонарних оглядових майданчиків, які інтегрують пізнавальні, навчальні, естетичні, специфічні функції, функції відпочинку та розваг, сприяє покращенню споживчих якостей середовища аеропортів та підвищує їх конкурентоспроможність. Світовий досвід організації оглядових майданчиків в аеропортах свідчить про поширення практики усунення соціальних бар’єрів та забезпечення загального доступу до об’єктів дорожньо-транспортної інфраструктури, рекреацій та місцевої культури. Виявлені типологічні особливості оглядових майданчиків, прийоми їх розміщення та формування дозволяють систематизувати та уніфікувати відповідні процеси проєктування, будівництва та експлуатації.