Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58559
Title: Prevention of aviation accidents by means of subjective and objective control of the aircraft
Other Titles: Запобігання авіаційних пригод засобами суб’єктивного та об’єктивного контролю повітряного судна
Authors: Turak, Oleksii Mykhailovych
Турак, Олексій Михайлович
Keywords: graduate work
дипломна робота
avionics
авіоніка
aircraft
літак
Reasons's model
модель Різона
balanced system
система балансу
Issue Date: 12-Mar-2023
Publisher: National Aviation University
Abstract: Safety remains and will remain a very important part of the aviation industry. Airplane remain one of the fastest and most comfortable solutions to long range travel. However not all flights end as planned. Minor incidents do occur occasionally but the worst cases are the ones that result in loss of human lives. Aircraft accidents are currently not one hundred percent preventable due to our human nature. People are not perfect, far from it. Accidents are not only caused by mistakes of the machinery and onboard systems (objective) but also by organizational disputes/troubles as well as human errors (subjective). By correctly dividing aircraft as a system of objective and subjective control as well that this system has to be in a certain balance will prevent more accidents and provide a better understanding how accidents happen in the first reason, especially when used in conjunction with other already well established models of analysis.
Безопасность остается и останется очень важной частью авиационной отрасли. Самолет остается одним из самых быстрых и удобных решений для дальних путешествий. Однако не все рейсы заканчиваются так, как планировалось. Незначительные инциденты случаются время от времени, но самые серьезные случаи - это те, которые приводят к гибели людей. Авиакатастрофы в настоящее время невозможно предотвратить на сто процентов из-за нашего человеческого фактора. природа. Люди не идеальны, это далеко не так. Несчастные случаи происходят не только из-за ошибок техники и бортовых систем (объективно), но и организационными спорами/неурядицами, т.к. а также человеческие ошибки (субъективные). Правильно разделяя самолет как систему объективного и субъективного управления, а также эта система должна быть в определенном равновесии, чтобы предотвратить больше несчастных случаев и обеспечить лучшее понимание того, как происходят несчастные случаи по первой причине, особенно при использовании в сочетании с другими уже хорошо зарекомендовавшими себя моделями анализа.
Description: Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: професор сумісник кафедри авіоніки, Леонід Вікторович Сібрук
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58559
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФАЕТ_2021_173_Турак О.М.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.