Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58478
Title: | Професійне становлення майбутнього фахівця: психологічні чинники розвитку толерантності до невизначеності |
Other Titles: | Professional formation of the future specialist: psychological factors in the development of tolerance to uncertainty |
Authors: | Кокарєва, Анжеліка Миколаївна Kokarieva, Anzhelika Лузік, Ельвіра Василівна Luzik, Elvira Ладогубець, Наталія Віталіївна Ladohubets, Nataliia Михеєва, Тамара Олександрівна Mykheieva, Tamara |
Keywords: | властивості особистості здобувачі вищої освіти професійне становлення психологічні чинники розвиток толерантність до невизначеності personality traits higher education students professional formatio psychological factors development tolerance to uncertainty |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Citation: | Кокарєва А., Лузік Е., Ладогубець Н., Михеєва Т. Професійне становлення майбутнього фахівця: психологічні чинники розвитку толерантності до невизначеності / А. Кокарєва, Е. Лузік, Н. Ладогубець, Т. Михеєва // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 1(20). – С. 19-26 |
Abstract: | У статті здійснено аналіз процесу професійного становлення фахівця, що обумовлено психологічними чинниками розвитку толерантності до невизначеності здобувачів вищої освіти.
Автори статті доводять важливість врахування властивостей особистості, які є базовими, стійкими, стабільними у часі, що впливають на професійне становлення майбутнього фахівця та відіграють суттєву роль при оцінці ймовірних результатів прийняття рішень в ситуаціях невизначеності. Мета статті полягає в теоретичному обґрунтуванні та емпіричному дослідженні психологічних чинників розвитку толерантності до невизначеності. Завдання дослідження зосереджені на науковому обґрунтуванні поняття «толерантність до невизначеності»; виявленні психологічних чинників розвитку толерантності до невизначеності; аналізі та інтерпретації результатів дослідження щодо розвитку толерантності до невизначеності. Результати проведеного дослідження довели, що здобувачі вищої освіти, у яких сформований високий рівень толерантності до невизначеності, здатні приймати альтернативні, креативні та нестандартні рішення, набувати новий досвід навіть за умов невизначеності. Здобувачі вищої освіти, що володіють означеною компетентністю, готові до творчості, експериментів, імпровізації. Здобувачі вищої освіти, у яких сформовано середній рівень толерантності до невизначеності, готові до праці за умов браку інформації, отримуючи новий досвід, готові до новизни, до розв'язання складних завдань. Висновки. Підсумовуючи результати дослідження щодо розвитку толерантності до невизначеності, ми спираємося на властивість особистості, психологічна сутність якої полягає в стійкості до впливів фактору невизначеності, нечіткості середовища та виявляється у прийнятті неоднозначності під час пошуку альтернатив рішення; терпиме відношення до новизни, мінливості та складності ситуацій, до непередбачуваності.
Доведено, що ситуації невизначеності, які є джерелом активності особистості, сприяють як сформованості позитивної мотивації до дослідницької діяльності, так і необхідності спеціальної підготовки здобувача вищої освіти до професійних дій в ситуаціях невизначеності, сприяючи, таким чином, їх подальшому професійному становленню. The article analyzes the process of professional specialists formation, which is determined by the psychological factors of the tolerance development of higher education students to uncertainty. The authors of the article prove the importance of taking into account personality properties that are basic, stable, permanent over time, that affect the professional development of a future specialist and play a significant role in assessing the likely results of decision-making in situations of uncertainty. The purpose of the article is theoretical substantiation and empirical study of psychological factors in the development of tolerance to uncertainty. The tasks of research are focused on the scientific substantiation of the concept "tolerance to uncertainty"; identification of psychological factors in the development of tolerance to uncertainty; analysis and interpretation of research results regarding the development of tolerance to uncertainty. The results of research proved that students of higher education, who have developed a high level of tolerance to uncertainty, are able to make alternative, creative and non-standard decisions, gain new experience even under conditions of uncertainty. Applicants of higher education possessing a feature of competence, are ready for creativity, experiments, improvisation. Higher education students, who have developed an average level of tolerance to uncertainty, are ready to work in conditions of lack of information, gaining new experience, ready for news, for solving complex tasks. Conclusions. Summarizing the results of the research on the development of tolerance to uncertainty, we rely on a personality trait, the psychological essence of which is resistance to the effects of the factor of uncertainty, vagueness of the environment and is manifested in the acceptance of ambiguity during the search for decision alternatives; tolerant attitude to novelty, variability and complexity of situations, to unpredictability. It has been proven that situations of uncertainty, which are a source of individual activity, contribute both to the formation of positive motivation for research activities and the need for special training of higher education students for professional actions in situations of uncertainty, thus contributing to their further professional development. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58478 |
ISSN: | 2411-264X |
Appears in Collections: | Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кокарєва А., Лузік Е.В., Ладогубець Н. Михеєва.pdf | Стаття | 353.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.