Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіаційних двигунів (НОВА)
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56736
Browse
Recent Submissions
Item Газотурбінна установка для децентралізованого відновлення проєктної потужності Трипільської теплоелектростанції(Державний університет «Київсьний авіаційний інститут», 2024-12) Сарана, Олександр ОлексійовичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи «Газотурбінна установка для децентралізованого відновлення проєктної потужності Трипільської теплоелектростанції»: 99 сторінок, 8 рисунків, 9 таблиць, 37 використаних джерела, 7 додатків. Об’єкт дослідження – обладнання ГТУ–ТЕЦ для Трипільської тепло- електростанції (далі – ТЕС). Предмет дослідження – парогенератори типлвої ГТУ–ТЕЦ. Мета кваліфікаційної роботи – розробка технічних та технологічних рішень для децентралізованого відновлення проєктної потужності Трипільської ТЕС. Методи дослідження – обробка аналітичних та статичних даних з використанням математичної статистики та обчислювальної техніки, порівняльний аналіз, обробка літературних джерел. Наукова новизна отриманих результатів. Комплекс запропонованих рішень для децентралізованого відновлення проєктної потужності Трипільської ТЕС можна використовувати для реконструкції ТЕС всіх регіонів України, де є однотипні системи генерації теплової та електричної енергії. Практичне значення отриманих результатів. Реалізація запропонованих рішень забезпечить не тільки безперервність монтажу та введення основного обладнання, а й покращить надійність теплопостачання, відпустки пари на виробництво і енергопостачання споживачів на всіх етапах відновлення ТЕС.Item Технології регенерації адсорбенту в процесах очищення і осушення природного газу(Державний університет «Київсьний авіаційний інститут», 2024-12) Шпаковська, Марія СергіївнаПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи «Технології регенерації адсорбенту в процесах очищення і осушення природного газу»: 106 сторінок, 25 рисунків, 8 таблиць, 33 використаних джерела. Об’єкт дослідження – установки очищення і осушення природного газу. Предмет дослідження – технології регенерації адсорбенту в процесах очищення і осушення природного газу. Мета кваліфікаційної роботи – оптимізація геометричних розмірів адсорберів, що використовуються в технологіях очищення і осушення природних газів. Методи дослідження – обробка аналітичних та статичних даних з використанням математичної статистики та обчислювальної техніки, порівняльний аналіз, обробка літературних джерел. Наукова новизна отриманих результатів. Комплекс запропонованих рішень дає можливість розробки методики розрахунку адсорбера для очищення і осушення природного газу та розрахунку циклу регенерації і охолодження адсорбенту. Практичне значення отриманих результатів. Реалізація запропонованих рішень дає можливість використання технологій регенерації адсорбенту в процесах очищення і осушення природного газу та модернізації існуючих установок осушення.Item Дослідження можливостей переоснащення компресорної станції для генерації електроенергії(Державний університет «Київсьний авіаційний інститут», 2024-12) Пащенко, Сергій ВалентиновичПояснювальна записка до кваліфікаційної роботи «Дослідження можливостей переоснащення компресорної станції для генерації електроенергії»: 151 сторінка, 2 діаграми, 12 таблиць, 36 рисунків, 57 використаних джерел. Об’єкт дослідження – умовна компресорна станція. Предмет дослідження – робота компресорних станцій для генерації електроенергії. Мета кваліфікаційної роботи – визначення можливостей використання наявних промислових майданчиків та обладнання компресорних станцій для розподіленої генерації електроенергії. Методи дослідження – опрацювання аналітичних та статичних даних з використанням обчислювальної техніки, які дозволять найбільш точно відобразити запровадження виробництва електроенергії на промислових майданчиках компресорних станцій та його результати. Наукова новизна отриманих результатів. Комплекс запропонованих рішень можна використовувати для реконструкції КС всіх регіонів України, для генерації електричної енергії. Практичне значення отриманих результатів. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендується переважно на сумісне використання організаціями із транспортування газу та виробництва, транспортування і розподілу електроенергії. Публікації. Дослідження можливості переоснащення компресорної станції газопроводу для генерації електроенергії, Пащенко С.В., Андріїшин М.П., Kaпітанчук К.І., ХI Всесвітнього конгресу «Авіація в ХХІ столітті». Напрям «Двигуни та енергетичні установки» : (25-27 вересня 2024 року).- К,2024. - 5 с.Item Турбогвинтовий двигун з удосконаленою турбіною для ближнє магістрального літака(Національний авіаційний університет, 2024-06) Жук, Артем АндрійовичОб’єкт дослідження – турбогвинтовий двигун. Мета кваліфікаційної роботи – удосконалення системи охолодження лопаток газової турбіни турбогвинтового двигуна з метою можливості збільшення температури газу перед турбіною та, як наслідок, систему охолодження газової турбіни. Метод проектування – проведення аналізу та вивчення властивостей та структури робочих лопаток для відбору оптимальних методів їх охолодження та розрахунок конструкції охолоджуваної лопатки. Метод дослідження – експериментальний та теоретичний. Під час написання кваліфікаційної роботи використовувались програми для математичних розрахунків, такі як Mathcad, і для виконання графічної частини - AutoCAD.Item Двоконтурний двовальний газотурбінний двигун з удосконаленою турбіною для середньомагістрального пасажирського літака(Національний авіаційний університет, 2024-05) Данильченко, Андрій ОлександровичМета дипломного проекту – удосконаленою турбіною для середньо- магістрального пасажирського літака, з метою можливості підвищення потужності двигуна та, як наслідок, система автоматичного управління радіальним зазором. Метод проектування – розрахункове дослідження та аналіз характеристик та конструкції радіальних зазорів з метою вибору найкращих методів їх адаптування під різні режими польоту, за для максимальної ефективності двигуна, розрахунок радіальних зазорів. В процесі виконання дипломної роботи використовувалися програми математичних розрахунків – Mathcad,, для виконання спеціальної і графічної частини – Ansys, AutoCAD.Item Авіаційний газотурбінний двигун з удосконаленою системою контролю технічного стану(Національний авіаційний університет, 2024-05) Юрчак, В.В.Об’єкт дослідження – газотурбінний двигун. Предмет дослідження – діагностування газотурбінного двигуна із застосуванням різних методів. Мета дипломної роботи – проектування газотурбінного двигуна з удосконаленою системою контролю технічного стану. Метод дослідження – аналітичні і теоретичні методи розрахунку, методи аналізу і синтезу. Для вирішення поставлених завдань використовувалися елементи теорії газотурбінних двигунів, методи: математичного, натурного, комп'ютерного моделювання. Практичне значення результатів кваліфікаційної роботи полягає в підвищенні ефективності технічної експлуатації ГТД за рахунок збільшення ймовірності точного технічного діагнозу при ідентифікації технічного стану ГТД до конструктивного вузла. Розроблені автором рекомендації можуть бути запропоновані для удосконалення методів і засобів контролю технічного стану ГТД.Item Турбо-гвинто-вентиляторний газотурбінний двигун з удосконаленим компресором для транспортного літака(Національний авіаційний університет, 2024-05) Нагорний, Ярослав ВалерійовичТурбо-гвинто-вентиляторні газотурбінні двигуни (ТГВ ГТД) є важливою складовою сучасних транспортних літаків. Вони поєднують високу ефективність з надійністю та економічністю, що робить їх незамінними у цивільній та військовій авіації. Однією з ключових складових ТГВ ГТД є компресор, від якого залежить ефективність і продуктивність двигуна. У даному рефераті розглянуто удосконалення компресора для транспортного літака, що сприяє підвищенню ефективності та надійності двигуна. Принцип роботи двигуна полягає у наступному: повітря потрапляє через вентилятор, де частково стискається, далі воно проходить через компресор, де стискається ще більше. Після цього повітря потрапляє в камеру згоряння, де змішується з паливом і спалахує, створюючи високотемпературний газ, який проходить через турбіну, змушуючи її обертатися. Турбіна, у свою чергу, приводить у рух компресор і вентилятор. Після цього вихлопні гази виходять через вихлопну систему, забезпечуючи тягу. Удосконалення компресора є ключовим фактором для підвищення ефективності ТГВ ГТД. Компресор відповідає за стискання повітря перед подачею його в камеру згоряння. Сучасні технології дозволяють значно покращити параметри компресора за рахунок наступних аспектів: Аеродинамічні вдосконалення: • Використання більш складних профілів лопаток, що дозволяє збільшити коефіцієнт стиснення. • Оптимізація геометрії робочих коліс та міжлопаткового простору для зменшення втрат на тертя і вихори. Матеріали: • Використання нових, легших і міцніших матеріалів, які дозволяють підвищити надійність компресора і зменшити його вагу. • Застосування композиційних матеріалів і керамічних покриттів, що підвищують стійкість до високих температур і корозії. Технологічні інновації: • Впровадження 3D-друку для виготовлення складних геометричних форм, які неможливо створити традиційними методами. • Використання цифрових двійників для моделювання і оптимізації роботи компресора ще на етапі розробки. Системи управління: • Вдосконалені системи автоматичного управління, що забезпечують оптимальний режим роботи компресора при різних умовах експлуатації. • Інтелектуальні системи діагностики, які дозволяють своєчасно виявляти і усувати несправності. Впровадження удосконалених компресорів у ТГВ ГТД транспортних літаків призводить до наступних переваг: • Збільшення паливної економічності. • Підвищення надійності та довговічності двигуна. • Зменшення ваги, що сприяє зниженню витрат на експлуатацію. • Підвищення екологічності за рахунок зменшення викидів шкідливих речовин. Удосконалення компресора турбо-гвинто-вентиляторного газотурбінного двигуна є важливим напрямком розвитку авіаційної техніки. Сучасні технології та матеріали дозволяють створювати компресори з підвищеною ефективністю, надійністю та довговічністю. Це сприяє покращенню експлуатаційних характеристик транспортних літаків та зниженню витрат на їх обслуговування. Розвиток і впровадження таких інновацій є ключовим фактором для забезпечення конкурентоспроможності авіаційної галузі в майбутньому.Item Двоконтурний турбореактивний двигун з покращеною камерою згоряння(Національний авіаційний університет, 2024-05) Калантай, Іван ІгоровичОб'єкт дослідження – Двоконтурний турбореактивний двигун з високим ступенем двоконтурності для дального магістрального літака. Предмет дослідження – утворення паливно-повітряної суміші та її згоряння. Мета кваліфікаційної роботи - розробка конструкції силової установки з двоконтурним турбореактивним двигуном з оптимальними значеннями параметрів робочого процесу, що забезпечують високий ККД і відносно низькі значення питомої витрати палива та зменшення емісії шкідливих викидів в атмосферу. Метод дослідження- теоретичний та розрахунковий. Розроблена камера згоряння кільцевого типу з двома послідовно розташованими зонами змішування палива з повітрям. Встановлено, що попереднє змішування палива з повітрям з утворенням багатої паливо-повітряної суміші забезпечує зменшення утворення монооксиду вуглецю в первинній зоні горіння, а в другій зоні горіння підвищення температури при згорянні збідненої суміші сприяє більш повному з’єднанню азоту з киснем, що у підсумку сприяє зменшенню викидів шкідливих речовин у атмосферу. Під час виконання кваліфікаційної роботи використовувалися системи автоматизованого проектування (САПР), Mathcad для математичних розрахунків та AutoCAD для графічної частини проекту. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендується використовувати при проектуванні нових ГТД, у навчальгому процесі на аерокосмічному факультеті НАУ та в практичній діяльності розробників газотурбінних двигунів.Item Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 14«Електрична інженерія», Спеціальність: 142 «Енергетичне машинобудування», освітньо-професійна програма «Газотурбінні установки і компресорні станції». Керівник роботи: кандидат технічних наук, доцент Гвоздецький Іван Іванович(Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозитарії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 14«Електрична інженерія», Спеціальність: 142 «Енергетичне машинобудування», освітньо-професійна програма «Газотурбінні установки і компресорні станції». Керівник роботи: кандидат технічних наук , доцент Гвоздецький Іван Іванович, 2022-06-30) Кушніренко, Оленксандр СергійовичОб’єкт дослідження – газотурбінна установка з охолодженням повітря типу ДН-80 з покращеними параметрами, предмет дослідження – дросельна та кліматична характеристики ГТУ. Мета дипломної роботи – розробка ГТУ з покращеними параметрами, такими як: ККД, коефіцієнт повноти згоряння, зменшення викидів СОх та NOx та впровадження охолодження повітря в компресорі для газоперекачувального агрегату компресорної станції для серійних ГТУ. Установлено, що впровадження розроблених удосконалень підвищує коефіцієнт повноти згоряння, збільшує експлуатаційний термін роботи КЗ та зменшує витрати паливного газу, зменшує рівень викидів шкідливих речовин. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розрахунок оптимальної глибини подачі води та пару в повітря через другий ряд отворів у другій та третій ступенях компресора.Item Газотурбінна установка для приводу нагнітача газу ефективною потужністю 13 МВт з покращеними екологічними характеристиками(Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 14«Електрична інженерія», Спеціальність: 142 «Енергетичне машинобудування», освітньо-професійна програма «Газотурбінні установки і компресорні станції». Керівник роботи: кандидат технічних наук, доцент Гвоздецький Іван Іванович, 2022-06-30) Скічко, Богдан ОлеговичОб’єкт дослідження – газотурбінна установка з для приводу нагнітача газу з покращеними екологічними характеристиками . Мета дипломної роботи – розробка ГТУ з покращеними екологічними характеристиками такими як: коефіцієнт повноти згоряння, зменшення викидів СОх та NOx . Установлено, що впровадження розроблених удосконалень підвищує коефіцієнт повноти згоряння, збільшує експлуатаційний термін роботи КЗ та зменшує витрати паливного газу, зменшує рівень викидів шкідливих речовин. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – застосування поетапного введення палива в три кізні зони в камері згоряння з різними значеннями коефіцієнта надлишку повітря в них дозволяє зменшити утворення шкідливих продуктів згоряння СОх та NOx. Результати проведених розрахунків рекомендовані для використання в навчальному процесі на кафедрі авіаційних двигунів НАУItem Газотурбінна установка простого циклу потужністю 12 МВт з удосконаленою системою змащення(Національний авіаційний університет, 2022-06) Ткаченко, Андрій ОлексійовичПояснювальна записка до дипломної роботи «Газотурбінна установка простого циклу потужністю 12 МВт з удосконаленою системою змащення»: сторінки, таблиць, рисунків, 17 джерел. Об’єкт дослідження – проточна частина газотурбінної установки, система змащення газотурбінної установки. Предмет дослідження – термогазодинамічні процеси в проточній частині газотурбінної установки, функціональні процеси системи змащення. Мета дипломної роботи – профілювання проточної частини газотурбінної установки простого циклу потужністю 12 МВт, організація удосконалених функціональних процесів системи змащення за допомогою використання нових пристроїв. Метод дослідження – аналітичний і розрахунковий. Практичне значення результатів дипломної роботи визначається в можливості використання запропонованих заходів з удосконалення системи змащення з метою підвищення ефективності роботи газотурбінної установки і зниження експлуатаційних витрат.Item Газотурбінна установка ефективною потужністю 25 МВт з покращеними екологічними характеристиками(Національний авіаційний університет, 2022) Даниленко, Р.В.Об'єктом дослідження дипломної роботи є газотурбінна установка (ГТУ) для привода нагнітача газоперекачувального агрегату. Предметом дослідження є оптимізація функціональних параметрів проектуємої ГТУ з детальною розробкою одного з вузлів проточної частини ГТУ та способ покращення її екологічних характеристик. Мета дипломного проекту – розробка ГТУ ефективною потужністю 25 МВт на рівні ескізного проекту та використання активаторів палива у паливній системі ГТУ. Метод дослідження – аналіз функціональних параметрів і конструктивних схем, технічних рішень існуючих аналогів. Встановлено, що впровадження активаторів палива винахідників нашої країни на поршевіих двигунах внутрішнього згоряння показало на протязі декілька років стабільно хороші показники екологічних та техніко-економічних характеристик. У звяку з цим кафедра авіаційних двигунах приймала участь у подальшої перевірці активаторів палива на газотурбінних двигунах різних типів. На базі цього досвіду і запропоноване удосконалення паливної системи ГТУ з метою покращення її екологічних характеристик. Матеріали дипломного проекту рекомендується використати під час розробок ГТУ, стендових випробуваннях ГТУ з метою їх подальшого впровадження в експлуатацію та в навчальний процесі.Item Газотурбінна установка ефективною потужністю 25 МВт з удосконаленням камери згоряння(Національний авіаційний університет, 2022) Сембрат, А.П.Об'єктом дослідження кваліфікаційної роботи є енергетичні газотурбінні установки (ГТУ). Предметом дослідження є газотурбінна установка для приводу нагнітача газу газоперекачувального агрегату. Мета дипломного проекту – розробка ГТУ ефективною потужністю 25 МВт на рівні ескізного проекту з удосконаленням камери згоряння, що значно покращує її техніко-економічні і екологічні характеристики. Метод дослідження –теоретичний та експериментальний, тобто аналіз функціональних параметрів і конструктивних схем, технічних рішень існуючих аналогів та прототипу. Встановлено, що впровадження сучасних підходів до техніко-економічних і екологічних характеристик ГТУ, що проектуються, досягається різними способами, одним з яких є розробка камер згоряння, що реалізують різни методи і способи, які пов’язані з повнотою згоряння, з застосуванням багато зонних жарових труб та каталітичних камер згоряння. Матеріали дипломного проекту рекомендується використати при розробках ГТУ, стендових випробуваннях ГТУ з метою їх подальшого впровадження в експлуатацію, та в навчальному процесі.Item Газотурбінна установка для привода нагнітача природного газу ефективною потужністю 8 МВт з удосконаленням оперативного технічного обслуговування(Національний авіаційний університет, 2022) Ганенко, В.Ю.Об'єктом дослідження дипломного проекту є газотурбінна установка (ГТУ) для привода нагнітача газоперекачувального агрегату. Предметом дослідження є оптимізація функціональних параметрів проектованої ГТУ з детальною розробкою вузла компресора низького тиску та система контролю технічного стану ГТУ. Мета дипломного проекту – розробка ГТУ ефективною потужністю 8 МВт на рівні ескізного проекту та удосконалення оперативного технічного обслуговування ГТУ після її тривалого зберігання. Метод дослідження – аналіз функціональних параметрів і конструктивних схем, технічних рішень існуючих аналогів та проблем, що часто виникають у мастильній системі ГТУ після її тривалого зберігання. Встановлено, що під час тривалого зберігання ГТУ, коли вона знаходиться на відкритому повітрі, у її мастильній системі накопичується волога, яка під час першого запуску призводить до підвищеного зносу у парах тертя опор, редукторів та приводів. Тому у роботі пропонується застосування установки для зневоднення з її підключенням до мастильного баку ГТУ. Матеріали дипломного проекту рекомендується використати у розробках ГТУ, їх стендових випробуваннях з метою подальшого впровадження в експлуатацію та у навчальному процесі.Item Газотурбінна установка для газоперекачувального агрегату ефективною потужністю 6,3 МВт з проміжним охолодженням(Національний авіаційний університет, 2021) Отрощенко, В.В.У дипломній роботі представлено вирішення інженерно-дослідних задач, що визначені технічним завданням. Робота складається з аналітичного розділу, проектного розділу та навчально-дослідного розділу. Об'єкт дослідження роботи – газотурбінна установка. Предметом дослідження є газотурбінна установка (ГТУ) для приводу нагнітача газоперекачувального агрегату з удосконаленням робочого процесу. Метою дипломної роботи є розширення, систематизація та закріплення теоретичних знань і набуття навичок їхнього практичного застосування при розв’язанні науково-технічних завдань роботи; набуття досвіду обробки, аналізу і систематизації результатів теоретичних та інженерних розрахунків, експериментальних досліджень в оцінці їхньої практичної цінності, можливої області застосування; набуття досвіду представлення та публічного захисту результатів власної роботи. При виконанні даної дипломної роботи використані такі загальнонаукові методи як: аналіз, синтез, аналогія, формалізація, абстрагування, узагальнення, нагляд, опис, порівняння і математичне моделювання. В навчально-дослідному розділі роботи проаналізоване та запропоноване удосконаленням робочого процесу ГТУ шляхом впровадження проміжного охолодження робочого тіла між каскадами компресора. Отримані результати є новими для вітчизняних ГТУ визначеної потужності і дозволяють отримати при впровадженні більш високі техніко-економічні показники. Перелік наукових праць: 1. Analysis of the accuracy of calculation of natural hydrocarbons mixtures thermodynamic properties by using cubic equation of state. Київ : НАУ – POLIT. Challenges of science today, April 2019. Співавтори: Волянська Л.Г., Отрощенко В.В. (Тези). 2. Analysis of the efficiency of a gas turbine unit with two-stage compression. Київ: НАУ – POLIT. Challenges of science today, 8 April 2021. Співавтори: Волянська Л.Г., Пікуль М.О., Отрощенко В.В. (Тези). 3. Проблеми вибору схеми силової установки БПЛА. Київ: НАУ. Науково – практична конференція «Безпілотна авіація України». 14 квітня 2021.-С. Співавтори: Волянська Л.Г., Пікуль М.О., Отрощенко В.В. (Тези). 4.Доцільність застосування безпілотного літального апарату на нафтогазопроводах. Наукоємні технології. – Київ: НАУ.2021, №( ). – С. Співавтори: Козлов В.В., Волянська Л.Г., Отрощенко В.В.Item Газорозподільна станція з детандер-генераторним агрегатом(Національний авіаційний університет, 2022-12-04) Чернишенко, Іван ОлеговичМета кваліфікаційної роботи – розробка детандер-генераторного агрегату для використання на газорозподільній станції з метою запровадження сучасних технологій утилізації енергії тиску природного газу з перетворенням в електроенергію та холод. Об’єкт дослідження – газорозподільна станція. Предмет дослідження – детандер-генераторний агрегат. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендується застосовувати у практичній діяльності фахівців конструкторських бюро і можуть бути використані в процесі модернізації існуючих та розробці новітніх газорозподільних станційItem Дослідження ефективності роботи магістрального газопроводу в залежності від його продуктивності(Національний авіаційний університет, 2022-12-04) Пікуль, Марина ОлександрівнаМета кваліфікаційної роботи – визначення оптимального режиму сумісної роботи лінійних компресорних станцій та дільниць магістрального газопроводу з метою мінімізації витрати паливного газу при транспортування природного газу магістральним газопроводом. Об’єкт дослідження – магістральний газопровід «Союз». Предмет дослідження – сумісна робота лінійних компресорних станцій та дільниць магістрального газопроводу. Методи дослідження – метод математичного моделювання режимів сумісної роботи лінійних компресорних станцій та дільниць магістрального газопроводу з використанням обчислювальної техніки. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендується застосовувати у практичній діяльності оператора ГТС. Результати дослідження представлені на Х Всесвітньому конгресі "Авіація у XXI столітті".Item Вплив зупинки лінійної компресорної станції на номінальну продуктивність магістрального газопроводу(Національний авіаційний університет, 2022-12-04) Отрощенко, Володимир ВіталійовичМета кваліфікаційної роботи – визначення впливу зупинки лінійної компресорної станцій на номінальну продуктивність магістрального газопроводу. Об’єкт дослідження – газотранспортна система України (на прикладі магістрального газопроводу «Союз»). Предмет дослідження – сумісна робота лінійних компресорних станцій та дільниць магістрального газопроводу при умові зупинки однієї з них. Методи дослідження – метод математичного моделювання режимів сумісної роботи та зупинки з лінійних компресорних станцій та дільниць магістрального газопроводу з використанням обчислювальної техніки. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендується застосовувати у практичній діяльності диспетчерської служби оператора ГТС. Результати дослідження представлені на Х Всесвітньому конгресі "Авіація у XXI столітті".Item Відновлення пропускної здатності газопроводу «Союз» шляхом заміни газоперекачувальних агрегатів на компресорних станціях(Національний авіаційний університет, 2023-01-13) Дишлевий, Євгеній ОлександровичМета кваліфікаційної роботи – відновлення пропускної здатності газопроводу «Союз» для забезпечення проектних параметрів, підвищення надійності транспортування природного газу в заданих об'ємах, запровадження сучасних технологій, зменшення витрати паливного газу та негативного впливу на навколишнє середовище. Об’єкт дослідження – магістральний газопровід «Союз». Предмет дослідження – газоперекачувальний агрегат. Реалізація запропонованих рішень забезпечить постачання газу в необхідних об’ємах з мінімальними затратами. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендується застосовувати у практичній діяльності фахівців конструкторських бюро.Item Gas turbine plant of simple cycle with development of vibration monitoring systems(Національний авіаційний університет, 2020-06) Akwan, OmarAim: to develop an efficient and accurate vibration monitoring system and chose and mount vibration sensors for the designed GTP to ensure accurate reading of vibration values Gas turbine plants operation parameters are affected by the design of the GTP and the ambient conditions temperature and pressure, a thermodynamic calculation were done on the designed GTP to calculate the change in temperature and pressure through different sections of the designed GTP. Based on the thermodynamic calculations a gasdynamic calculation were done to determine the optimal diametrical sizes on each section of GTP, and to calculate the compression work distribution between LPC and HPC and to determine the number on stages for each of LPC, HPC, LPT, HPT and PT. A strength calculation were done on GTP elements to determine the tension stresses from the centrifugal forces and the bending stress from gaseous and centrifugal forces the first strength calculations were done on turbine rotor blade on four cross sections on root 25%, 50% and 75% of the blade length, the second strength calculations were done on the turbine disc. As any rotary machine faults in any of the GTP elements can happen but with a good system for monitoring the health of the GTP parts the faults can be either predicted or prevented before happening this system is Vibration Monitoring system this part is focused on better understanding of vibration Monitoring and the development of the system itself. Vibration sensors were chosen taking into account the vibration limits of the GTP elements and the purpose of the sensor with working limits of the sensor itself.