Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56542
Title: XVI століття як «батьківщина» автопортрету: передумови виникнення, світогдядні засади
Other Titles: XVI век как «родина автопортрета»: предпосылки возникновения, мировоззренческий фундамент
XVI cеntury as “motherland” of self-portrait: background, ideologial basis
Authors: Романенкова, Юлия
Романенкова, Юлія
Romanenkova, Julia
Keywords: Ренесанс
маньєризм
автопортрет
живопис
мистецтво
художник
Ренессанс
маньеризм
автопортрет
живопись
искусство
художник
Renaissance
Mannerism
painting
self-portrait
art
artist
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво "Молодий вчений"
Citation: Романенкова Ю. XVI століття як «батьківщина» автопортрету: передумови виникнення, світогдядні засади / Ю. Романенкова // Молодий вчений. - Херсон: Видавництво "Молодий вчений",2015. - Вип. - 9(24). - С. 109-118
Abstract: Стаття присвячена феномену автопортрету в мистецтві Ренесансу та маньєризму. Висвітлено причини, передумови виникнення цього різновиду портретного жанру, проаналізовано специфіку світоглядної парадигми XVI ст., що призвела до появи інтересу митців до відображення власного «Я» у мистецтві. Явище висвітлено на матеріалі автопортрету у творчості італійських, нідерландських, німецьких, французьких майстрів доби Відродження та маньєризму, акцентовано специфічні особливості жіночого автопортрету в досліджувану добу.
Статья посвящена феномену автопортрета в искусстве Ренессанса и маньеризма. Освещены причины, предпосылки возникновения этой разновидности портретного жанра, проанализирована специфика мировоззренческой парадигмы XVI в., приведшей к появлению интереса художников к отображению собственного «Я» в искусстве. Явление освещено на материале автопортрета в творчестве итальянских, нидерландских, немецких, французских мастеров эпохи Возрождения и маньеризма, акцентированы специфические особенности женского автопортрета в исследуемую эпоху.
The article discusses the phenomenon of self-portrait in fine arts of Renaissance and Mannerism. The reasons, preconditions of formation of this type of portrait genre have been analyzed, the specificity of the ideological paradigm of the XVIth century, that became a reason of activating of interest of artists to their own person in art, has been explained. The phenomenon comes into question on the material of the self-portrait in creative work of Italian; Dutch, German, French artists of Renaissance and Mannerism, specific features of the female self-portrait of the studied period are accented.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56542
ISSN: 2304-5809
Appears in Collections:Статті кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
molv_2015_92__30 (1).pdf2.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.