Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55830
Название: Changing the modern educational paradigm on the example of the European Union and Ukraine
Другие названия: Зміна сучасної освітньої парадигми на прикладі Європейського Союзу та України
Авторы: Першукова, Оксана Олексіївна
Pershukova, Oksana
Канішевська, Любов Вікторівна
Kanishevskai, Lyubov
Толочко, Світлана Вікторівна
Tolochko, Svitlana
Войтовська, Оксана Миколаївна
Voitovska, Oksana
Щербак, Ірина Миколаївна
Shcherbak, Iryna
Ключевые слова: concepts of education in the EU
educational paradigm
the concept of “the opening of education”
life-long learning,
“knowledge and competence” paradigm
концепції освіти в ЄС
освітня парадигма
поняття «відкрита освіта»
освіта протягом життя
парадигма знань і компетентності
Дата публикации: янв-2021
Издательство: EAAR - Editorial Authors and Associated Researchers
Библиографическое описание: Changing the modern educational paradigm on the example of European Union and Ukraine / L. Kanishevska, S. Tolochko, O. Voitovska, O. Pershukova, I. Shcherbak // Laplage em Revista 7(1). – 2021. - P. 293-303
Краткий осмотр (реферат): The purpose of the present academic paper lies in identifying the transformational process of the educational paradigm within European countries. The research methodology is qualitative; it is based on the method of statistical analysis of development indicators of the EU states’ education systems according to Eurostat, the World Bank 2009-2019. The results demonstrate a significant differentiation of integration of different educational paradigm within European countries. The experience of the U states bears evidence to the differentiation of mechanisms for financing education. In general, the following financing mechanisms predominate, namely: 1) centralized + local + local transfers in 5 countries (7 countries), 2) centralized in 6 countries; 3) centralized + local transfers in 5 countries; 4) local + local transfers in 5 countries. The theoretical and practical value of the research lies in considering the identified slow transformations of educational paradigms by international organizations when developing a policy for ensuring the quality of education within the EU.
Метою цієї наукової роботи є виявлення трансформаційного процесу освітньої парадигми в європейських країнах. Методологія дослідження якісна; базується на методі статистичного аналізу показників розвитку систем освіти країн ЄС за даними ЄВРОСТАТу, Світового банку 2009-2019. Результати демонструють значну диференціацію інтеграції різних освітніх парадигм у європейських країнах. Про диференціацію механізмів фінансування освіти свідчить досвід держав У. Загалом переважають такі механізми фінансування, а саме: 1) централізовані + місцеві + місцеві перекази у 5 країнах (7 країнах), 2) централізовані в 6 країнах; 3) централізовані + місцеві перекази в 5 країнах; 4) місцеві + місцеві перекази в 5 країнах. Теоретична та практична цінність дослідження полягає у врахуванні виявлених повільних трансформацій освітніх парадигм міжнародними організаціями при розробці політики забезпечення якості освіти в межах ЄС.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55830
ISSN: 2446-6220
DOI: 10.24115/S2446-6220202171725p.293-303
Располагается в коллекциях:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
3_Changing the modern educational paradigm (EU and Ukr).pdfстаття2.89 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.