Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55563
Title: Соціальні мережі як чинник впливу на формування ціннісних орієнтацій студентів ЗВО
Authors: Шелудько, Анастасія Олександрівна
Keywords: дипломна робота
цінності
ціннісні орієнтації
студент
орієнтація
соціальні мережі
молодь
війна
аномія
особливості формування ціннісних орієнтацій
вплив соціальних мереж
Issue Date: 2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Шелудько А.О. Соціальні мережі як чинник впливу на формування ціннісних орієнтацій студентів ЗВО. – Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Психологія». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2022. – 50 с.
Abstract: Ціннісні орієнтації, ще з давних часів цікавили філософів та науковців і сьогодні актуальність цієї теми лише набирає обертів. Це пов‘язано з тим, що ціннісні орієнтації являються підґрунтям образу життя, поведінки, вчинків людини і суспільства в цілому. Одним з перших у давньогрецькій філософії цим питанням цікавилися Сократ, Арістотель та Платон. Вони вважали, що життєві цінності є певним стандартом досконалості та прикладом для наслідування. Арістотель був першим хто почав досліджувати ціннісні орієнтації та людські чесноти шляхом емпіричних досліджень. Він вважав, що життєві цінності населення базуються на задоволенні своїх матеріальних потреб, соціального статусу та задоволенні життєвих потреб. Безумовно це є частиною життєвих цінностей, але філософ вважав, що варто дотримуватися балансу у всьому та знати міру, а головними та необхідними видами людської діяльності вважав політичну діяльність та мислення. Він приділяв багато уваги освіті. У китайській філософії першими питання чеснот та цінностей розглядали Конфуцій та його учень Менций. Конфуцій вважав, що життєві цінності - це розуміння особистості свого місця у суспільстві та світі. Головними життєвими цінностями Конфуція були повага, допомога, благосхильність. Менций вивчаючи роботи свого вчителя розширив його поняття цінностей до чотирьох чеснот - це мудрість, милосердя, благочестивість, благопристойність. Досліджуючи роботи цих філософів можна знайти багато спільних, універсальних характеристик які, як вони вважали являються невід‘ємною частиною життєвих цінностей людства. Досліджуючи ціннісні орієнтації студентів 21 століття можна сказати, що вони є дуже неоднозначними та спірними і викликають багато питань. Така невизначеність пов‘язана з соціальною мобільністю, стрімким розвитком життя, нестабільною ситуацією в країні та світі, пострадянськими трансформаціями, з революціями, війнами, пандеміями, хворобами та стрімким інформаційним потоком з яким важко впоратись та який важко упорядкувати. На нашу думку, сьогодні соціальні мережі займають більшу половину нашого часу і їх стрімкий розвиток та популярність лише підтверджує це. Ціннісні орієнтації це набуті, сформовані життєві принципи і погляди, моральні установки, які поважаються та заохочуються суспільством. Вони супроводжують суб‘єк впродовж життя, становлять структуру нашого «Я», частково формують нашу поведінку та відносини у суспільстві, є частиною нашого світобачення. Сьогодні для українців вважається нормою голосно заявляти про свою життєву позицію та принципи, але у разі вибору між цінностями та власною вигодою, наживою вони надають перевагу другому. Життєві цінності можна поділити на духовні та матеріальні. В ситуаціях, коли мова йде про задоволення матеріальних цінностей, фізичних потреб, бажань, люди діють згідно з їх звичками, інстинктами та емоціями, а керують їх поведінкою жажда задоволення власних, егоїстичних потреб, і часто ці потреби суперечать нашим моральним життєвим цінностям. Людські цінності є досить стійкими але під впливом таких факторів, як зміна країни, оточення, роботи, умов життя може відбутися їх переоцінка, яка буде впливати на діяльність, вибір та загалом на життя людини. Це певна життєва, індивідуальна філософія, або правила, які можуть корегувати людські поведінку, вчинки, потреби, інтереси. Життєві цінності молоді частково формуються під впливом виховання, сім‘ї, освіти, релігії, політичних поглядів, цінностей оточення, соціальних інститутів та інших факторів. І зважаючи на рівень розвитку, культури, освіти, етики, на моральні принципи та переконання студентів 21-ого століття – тема вивчення тенденцій формування життєвих цінностей є важливою, адже має прямий вплив на наше майбутнє, на прогрес та розвиток освіти, медицини, загалом країни. Особлива увага приділяється соціальним мережам адже їх стрімкий розвиток має суттєвий вплив на виховання моральних та соціально значущих життєвих принципів, якими молодь буде керуватися при виборі майбутнього шляху та професії, адже сьогоднішні студенти – це завтрашні політики, чиновники, судді, керівники, лікарі та ін. Поняття ціннісні орієнтації є міждисциплінарним, саме тому і по сьогодення воно викликає багато питань та інтерес у різних науковців з різних галузей таких як: психологія, педагогіка, філософія, соціологія, культурологія, етика та естетика.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: кандидат психологічних наук, доцент Проскурка Наталія Миколаївна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55563
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шелудько А._2022.pdfдипломна робота1.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.