Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55284
Title: Preliminary design of the mid-range narrow-body passenger aircraft with up to 200 passengers capacity
Other Titles: Аванпроект середньомагістрального вузькофюзеляжного пасажирського літака місткістю до 200 пасажирів
Authors: Wu, Junkang
У, Цзюнькан
Keywords: passenger aircraft
preliminary design
center of gravity calculation
multi-point damage
crack growth law
numerical analysis
пасажирський літак
аванпроект
центрування
багатоточкове втомне пошкодження
закон росту тріщини
чисельний аналіз
дипломна робота
Issue Date: Dec-2021
Publisher: National Aviation University
Citation: Wu J. Preliminary design of the mid-range narrow-body passenger aircraft with up to 200 passengers capacity. - Master thesis in aircraft design department. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. - 64 p.
Abstract: This master thesis is devoted to create a preliminary design of an civil mid-range narrow-body passenger airplane with up to 200 passengers capacity and estimate its flight performances. The design method is based on prototype analysis, selecting the most advanced technical decisions and engineering calculations, and obtaining the technical data of the designed aircraft. In the special part, numerical analysis and theoretical research on the aircraft cabin skin are carried out based on the multi-point damage fatigue theory. The thesis studies the change rule of the mutual influence factor between the crack propagation in the aircraft skin and then the mutual propagation rule of the crack. Work results can be used in the aviation industry and aviation professional education process.
Ця магістерська робота присвячена створенню ескізного проекту цивільного середньомагістрального вузькофюзеляжного пасажирського літака місткістю до 200 пасажирів та оцінці його льотних характеристик. Метод проектування ґрунтується на аналізі прототипу, виборі найсучасніших технічних рішень та інженерних розрахунків та отриманні технічних даних проектованого літака. У спеціальній частині проведено чисельний аналіз та теоретичні дослідження обшивки салону літака на основі теорії багатоточкових втомних пошкоджень. У роботі досліджується закон зміни коефіцієнта взаємного впливу між тріщинами, що поширюються в обшивці літака, а також закон взаємного поширення тріщин. Результати роботи можуть бути використані в авіаційній галузі та авіаційному професійному навчальному процесі.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник роботи: доцент, к.т.н. Краснопольський Володимир Сергійович
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55284
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри конструкцій літальних апаратів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ASF_2021_134_JunkangW.pdfMaster Thesis1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.