Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54597
Назва: Consumer behavior in the context of behaviorism theory
Інші назви: Поведінка споживача в контексті теорії біхевіоризму
Автори: Lysenko, Iryna
Ключові слова: behaviorism
advertising technologies
consumer behavior
marketing concepts
Дата публікації: 17-гру-2021
Видавництво: National Aviation University
Бібліографічний опис: Lysenko I. Consumer behavior in the context of behaviorism theory // Proceedings of the International Scientific and Practical Conference «Finance: theory and practice». – K.: National Aviation University, 2021. – P.25-27.
Короткий огляд (реферат): The question of what influences a consumer’s buying decision is, without exaggeration, one of the key questions in marketing. Building the brand’s interaction with the target audience, developing the idea and content of the advertising message, finding effective communication channels and implementing a dozen more urgent tasks depends on the answer to it. Social psychology, back in the last century, offered its own view of the problem, giving the world the theory of behaviorism, a theory based on the study of the dependence of the behavioral reactions of a person on stimuli from the external environment.
Опис: 1. Skinner B.F. Science and human behavior. New York, Simon & Schuster, 1965. 480 p. 2. Skinner B.F. About Behaviorism. New York, Random House USA Inc, 1976. 304 p. 3. Skinner B.F. Beyond Freedom and Dignity. Hackett Publishing Co, Inc Cambridge, 2003. 240 p. 4. Behaviorism and Marketing – URL: https://zg-brand.ru/statiy/marketing/bikheviorizm_i_marketing/ (accessed on 02 December 2021). 5. Mothersbaugh D., Hawkins D. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGraw-Hill Education, 2015. 816 p.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54597
Розташовується у зібраннях:Тези конференцій кафедри фінансів, обліку та оподаткування

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
25_Lysenko.pdfТези362.72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.