Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54597
Название: Consumer behavior in the context of behaviorism theory
Другие названия: Поведінка споживача в контексті теорії біхевіоризму
Авторы: Lysenko, Iryna
Ключевые слова: behaviorism
advertising technologies
consumer behavior
marketing concepts
Дата публикации: 17-дек-2021
Издательство: National Aviation University
Библиографическое описание: Lysenko I. Consumer behavior in the context of behaviorism theory // Proceedings of the International Scientific and Practical Conference «Finance: theory and practice». – K.: National Aviation University, 2021. – P.25-27.
Краткий осмотр (реферат): The question of what influences a consumer’s buying decision is, without exaggeration, one of the key questions in marketing. Building the brand’s interaction with the target audience, developing the idea and content of the advertising message, finding effective communication channels and implementing a dozen more urgent tasks depends on the answer to it. Social psychology, back in the last century, offered its own view of the problem, giving the world the theory of behaviorism, a theory based on the study of the dependence of the behavioral reactions of a person on stimuli from the external environment.
Описание: 1. Skinner B.F. Science and human behavior. New York, Simon & Schuster, 1965. 480 p. 2. Skinner B.F. About Behaviorism. New York, Random House USA Inc, 1976. 304 p. 3. Skinner B.F. Beyond Freedom and Dignity. Hackett Publishing Co, Inc Cambridge, 2003. 240 p. 4. Behaviorism and Marketing – URL: https://zg-brand.ru/statiy/marketing/bikheviorizm_i_marketing/ (accessed on 02 December 2021). 5. Mothersbaugh D., Hawkins D. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGraw-Hill Education, 2015. 816 p.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54597
Располагается в коллекциях:Тези конференцій кафедри фінансів, обліку та оподаткування

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
25_Lysenko.pdfТези362.72 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.