Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54556
Title: Краса стихій світобудови - природні форми мінералів у ювелірному мистецтві
Other Titles: The beauty of the uncommined element - natural forms of minerals in the jewelery art
Красота стихий мироздания - природные формы минералов в ювелирном искусстве
Authors: Триколенко, Софія Тарасівна
Trykolenko, Sofiia
Keywords: minerals
stones
концепція
мінерали
прикраси
ювелірне мистецтво
frame
jasper
rim
machinery
jewelry art
natural form
color
technique
amethys
камені
природні форми
текстури
concept
оправа
колорит
electroplating
кварц
philosophy
філософія
философия
искусство
мистецтво
art
гальваника
визуальное воплощение
visual detection
візуальне втілення
Issue Date: 2021
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Триколенко С. Т. Краса стихій світобудови – необроблені форми мінералів у ювелірному мистецтві / С. Триколенко // Теорія та практика дизайну дизайну: : зб. наук. праць. Дизайн. К.: НАУ, 2021. Вип 23, с. 115 - 124
Abstract: Однією із найцікавіших течій сучасного ювелірного мистецтва є використання у виробах мінералів природних форм – необроблених взагалі або частково оброблених. Здебільшого до таких прийомів звертаються самостійні митці та невеликі ювелірні майстерні, натомість масове виробництво прикрас базується на усталених тенденціях однаково огранених каменів. Звернення до мінералів природних форм демонструє зміну світогляду митців – від прагнення максимально прилаштувати природний матеріал під свої потреби до уміння знайти художню концепцію виробу, яка б максимально розкривала красу матеріалів без штучного втручання у їх форму та фактуру. У даній статті проаналізовано принципи використання мінералів природних форм у ювелірних виробах. Спалах захоплення необробленими мінералами миттєво охоплює митців- ювелірів всього світу, і на територіях різних країн одночасно виникають колекції ювелірних прикрас, у яких акцентується краса природньої форми. Такі візуальні концепції втілюють потужний змістовний пласт: ідеї екологізації, усвідомлення потужності стихій та, водночас, беззахисності природи, набувають все більшого поширення у цивілізованому світі. Варварське споживання природних ресурсів повільно поступається місцем відновлюванню. Висвітлено таку проблематику, як виховна функція ювелірного мистецтва. Мистецтво виготовлення прикрас, як одне із найбільш поширених й найбільш затребуваних у всьому світі, увібрало у себе своєрідну виховну функцію — демонстрацію краси природи у її дикому, неприборканому стані. Варто зазначити, що змінилися також принципи виготовлення оправ та оновився арсенал супровідних матеріалів. У країнах Західної Європи та Америки митці часто використовують для оправ некоштовні метали, шкіру, дерево, акрилові смоли. Великою популярністю користуються гальванічні прикраси. Набуває поширення напрям виготовлення оправ із бісеру. На території України поступ залучення мінералів природних форм та некоштовних матеріалів у якості оправ розпочався із запізненням, проте нині вона набула надзвичайного поширення. Ця стаття пропонує до розгляду вироби вітчизняних митців-ювелірів, які обирають для своєї творчості необроблені, або частково оброблені мінерали. Наводяться приклади робіт таких ювелірів, як Андрій Комаров та майстерня творчості «ВоображаріумМ». Варто зазначити, що стаття є продовженням циклу статей, присвячених тенденції використання мінералів необроблених форм у ювелірному мистецтві.
Одним из наиболее интересных течений современного ювелирного искусства является использование в изделиях минералов природных форм — необработанных или частично обработанных. В основном к таким приемам обращаются самостоятельные художники и небольшие ювелирные мастерские, а массовое производство украшений базируется на устоявшихся тенденциях одинаково ограненных камней. Обращение к минералам природных форм демонстрирует изменение мировоззрения художников — от стремления максимально пристроить природный материал под свои потребности к умению найти художественную концепцию изделия, максимально раскрывающую красоту материалов без искусственного вмешательства в их форму и фактуру. В данной статье проанализированы прин- ципы использования минералов природных форм в ювелирных изделиях. Вспышка увлечения необработанными минералами мгновенно охватывает художников-ювелиров всего мира, и на территориях разных стран одновременно возникают коллекции ювелирных украшений, в которых акцентируется красота природной формы. Такие визуальные концепции воплощают мощный содержательный пласт: идеи экологизации, осознания мощи стихий и одновременно беззащитности природы, получают все большее распространение в цивилизованном мире. Варварское потребление природных ресурсов медленно уступает место восстановлению. Освещена такая проблематика, как вос питательная функция ювелирного искусства. Искусство изготовления украшений, как одно из наиболее распространенных и востребованных во всем мире, вобрало в себя своеобразную воспитательную функцию — демонстрацию красоты природы в ее диком, необузданном состоянии. Следует отметить, что изменились также принципы изготовления оправ и обновился арсенал сопроводительных материалов. В странах Западной Европы и Америки художники часто используют для оправ недрагоценные металлы, кожу, дерево, акриловые смолы. Большой популярностью пользуются гальванические украшения. Получает распространение направление изготовления оправ из бисера. На территории Украины продвижение привлечения минералов природных форм и недрагоценных материалов в качестве оправ началось с опозданием, однако сейчас тенденция получила чрезвычайное распространение. Эта статья предлагает к рассмотрению изделия отечественных художников-ювелиров, выбирающих для своего творчества необработанные или частично обработанные минералы. Приводятся примеры работ таких ювелиров как Андрей Комаров и мастерской творчества «ВоображариумМ». Следует отметить, что статья является продолжением цикла статей, посвященных тенденции использования минералов необработанных форм в ювелирном искусстве.
One of the most interesting currents of modern jewelry art is the use of natural forms in mineral products - unprocessed in general or partially processed. For the most part, such techniques are used by independent artists and small jewelry workshops, while mass production of jewelry is based on established trends of equally faceted stones. The appeal to minerals of natural forms demonstrates a change in the worldview of artists - from the desire to adapt the natural material to their needs to the ability to find an artistic concept of the product that would reveal the beauty of materials without artificial interference with their shape and texture. This article analyzes the principles of using minerals of natural forms in jewelry. The outbreak of passion for raw minerals instantly covers artists- jewelers around the world, and in different countries at the same time there are collections of jewelry, which emphasizes the beauty of natural form. Such visual concepts embody a powerful meaningful layer: the ideas of greening, awareness of the power of the elements and, at the same time, the insecurity of nature, are becoming more widespread in the civilized world. Barbaric consumption of natural resources is slowly giving way to recovery. Issues such as the educational function of jewelry art are covered. The art of making jewelry, as one of the most common and most in demand around the world, has absorbed a kind of educational function — a demonstration of the beauty of nature in its wild, untamed state. It is worth noting that the principles of making frames have also changed and the arsenal of accompanying materials has been updated. In Western Europe and America, artists often use base metals, leather, wood, and acrylic resins for frames. Galvanic jewelry is very popular. The direction of making bead frames is becoming widespread. In Ukraine, the progress of attracting minerals of natural forms and inexpensive materials as frames began belatedly, but now it has become extremely widespread. This article offers to consider the products of domestic artists-jewelers who choose for their work unprocessed or partially processed minerals. Examples of works by such jewelers as Andriy Komarov and the VoobrazhariumM art workshop are given. It is worth noting that the article is a continuation of a series of articles on the trend of using minerals of untreated forms in jewelry.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54556
ISSN: 2415-8151
DOI: 10.18372/2415-8151.23.16276
Appears in Collections:Статті кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23548.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.