Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54280
Title: Запобігання кібербулінгу у віртуальному просторі як умова самореалізації студентської молоді у закладі вищої освіти
Other Titles: Prevence kyberšikany v kyberprostoru jako podmínka seberealizace studentské mládeže na vysokých školách
Authors: Гордієнко, Катерина Олександрівна
Hordiienko, Kateryna
Keywords: кібербулінг
віртуальна реальність
самореалізація
студентська молодь
заклад вищої освіти
юнацький вік
Issue Date: 2021
Publisher: Vědecká perspektiva
Citation: Гордієнко К.О. Запобігання кібербулінгу у віртуальному просторі як умова самореалізації студентської молоді у закладі вищої освіти Moderní aspekty vědy: XІV. Díl mezinárodní kolektivní monografie / Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o.. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 2021. C. 119-129.
Abstract: Розвиток соціальних комунікацій, які задовольняють різні потреби людини та супроводжують її протягом усього життя – потреба у безпеці, у приналежності до групи, визнанні, самореалізації та самоактуалізації буде завжди актуальною проблемою. Інтернет-комунікацію можна вважати одним із способів задоволення цих потреб. Соціальні мережі містять структуровану інформаційну базу даних про мільйони необхідних і непотрібних речей в залежності від потреб користувачів: від бажання до самореалізації та самоактуалізації у різних сферах діяльності до задоволення фізіологічних, пізнавальних, соціальних потреб, тощо. Чим більше людей спілкуються у віртуальній реальності, тим більше з’являється електронної інформації про особисте життя, інтереси, думки, роботу, навчання, тощо, яка може бути використана сторонніми особами проти її власника у різних формах кібербулінгу (переслідування, шантаж, приниження, зведення наклепів, анонімні погрози та ін.).
Rozvoj sociálních komunikací, které splňují různé potřeby člověka a provázejí ho po celý život – potřeba bezpečí, členství ve skupině, uznání, seberealizace a seberealizace bude vždy naléhavým problémem. Internetovou komunikaci lze považovat za jeden ze způsobů, jak tyto potřeby uspokojit. Sociální sítě obsahují strukturovanou informační databázi milionů potřebných a nepotřebných věcí v závislosti na potřebách uživatelů: od touhy po seberealizaci a sebeaktualizaci v různých oblastech činnosti k naplnění fyziologických, kognitivních, sociálních potřeb atd.
Description: 1. Аверкиева Е.В. Психологические особенности влияния кибербуллинга на молодежь. Психология образования: современный вектор развития : монография / под ред. И. А. Ершова, С.Б. Малых, Т.Н. Тихомирова. Екатеринбург: Издательство Уральского университета, 2020. С. 454-467. 2. Гордієнко К.О. Обґрунтування поширеності проявів кібербулінгу серед студентської молоді. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки. 2021. Вип.15 (60). С. 25-34. DOI: 10.31392/NPUnc.series12.2021.15(60).03 3. Гордієнко К.О. Потребнісна спрямованість студентів у кіберпросторі як чинник віктимної поведінки. Журнал «Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина», 2021. № 3(3). С. 231-240. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2021-3(3)-231-240 4. Гордієнко К.О. Самоактуалізація студентів та ефективність їхньої соціально-психологічної адаптації. Індивідуальність у психологічних вимірах спільнот та професій в умовах мережевого суспільства: монографія колективна / за ред. Л.В. Помиткіної, О.П. Хохліної. Київ : ТОВ «Альфа-ПІК», 2019. С. 192-204. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/49187 5. Иванова А.К. Буллинг и кибербуллинг как явление образовательной среды: примеры современных исследований проблемы. Интернет-журнал «Мир науки». 2018. Т.6, № 5. URL: https://mir-nauki.com/PDF/32PSMN518.pdf 6. Кнышова Л.П., Артюхина А.И., Чумаков В.И. Кибербуллинг как социально-педагогическая проблема. Образовательный вестник "сознание". 2020. Т. 22., № 4. С.5-9. DOI: http://dx.doi.org/10.26787/nydha-2686-6846-2020-22-4-5-9 7. Ксенда О.Г. Содержание буллинга в высшем образовании в представлении студентов. Современные проблемы прикладной юридической психологии: материалы I международной интернет-конференции / под ред. И.А. Фурманова, г. Минск, 23 ноября 2017 г. Минск : БГУ, 2017. С. 66-71. 8. Мозгова Г.П., Помиткіна Л.В. Кібербулінг як девіантна форма поведінки особистості в інтернет-просторі. Журнал «Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина», 2021. № 3(3). С. 269-278. DOI: 10.52058/2786-4952 -2021-3(3)-269-278 9. Молчанова Д.В., Новикова М.А. Противодействие школьному буллингу: анализ международного опыта. Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики». Сер. Современная аналитика образования. 2020. № 1 (31). 72 с. 10. Прихожан А.М. Психология тревожности. Дошкольный и школьный возраст. СПб. : Питер, 2007. 192 с. 11. Психологія особистості: Словник-довідник / за ред. П. Горностая, Т. Титаренко. Київ : Рута, 2001. 320 с. 12. Самаль Е.В. Общая и профессиональная самоактуализация личности студента в процессе обучения в вузе. Москва : РИВШ, 2010. 168 с. 13.Чайка В.Г. Особенности социально-психологической адаптации студентов к обучению в вузе. Инновации в образовании. 2002. №2. С. 35-41. 14. Ballard, M. E., & Welch, K. M. (2017). Virtual warfare: cyberbullying and cyber victimization in MMOG play. Games and Culture, 12 (5), 466-491. 15. Kowalski, R.M., Giumetti, G.W., Schroeder, A.N., & Lattanner, M.R. (2014). Bullying in the digital age: A critical review and meta-analysis of cyberbullying research among youth. Psychological Bulletin, 140(4), 1073-1137. DOI: 10.1037/a0035618 16. Mishna, F., Regehr, C., Lacombe-Duncan, A., Daciuk, J., Fearing, G., & Van Wert, M. (2018). Social media, cyber-aggression and student mental health on a university campus. J Ment Health, 27(3), 222-229. DOI: 10.1080/09638237.2018.1437607 17. Pomytkin, E.O., Pomytkina, L.V., & Ivanova, O.V. (2020). Electronic Resources for Studying the Emotional States of New Ukrainian School Teachers during the COVID-19 Pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 80(6), 267-280. https://doi.org/10.33407/itlt.v80i6.4179 18. Vuran, S. (2016). Schoolwide Studies in the “Journal of Positive Behavior Interventions”. Educational Sciences: Theory and Practice, 16 (5), 1693–1710. 19. Yildiz-Durak, H., & Saritepeci, M. (2020). Examination of the Relationship between Cyberbullying and Cyber Victimization. J Child Fam Stud, 29, 2905-2915. DOI: 10.1007/s10826-020-01768-4 20. Zhou, Z., Tang, H., Tian, Y., Wei, H., Zhang, F., & Morrison, C.M. (2013). Cyberbullying and its risk factors among Chinese high school students. School Psychology International, 34, 630–647. DOI: 10.1177/0143034313479692
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54280
http://perspectives.pp.ua/public/site/mono/monography-14.pdf
Appears in Collections:Сучасні аспекти науки: Міжнародна колективна монографія (Moderní aspekty vědy)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гордієнко К.О.pdf610.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.