Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54182
Title: Корекція легких когнітивних та емоційних порушень у хворих юнацького віку, які перенесли COVID-19
Authors: Балашов, Олександр Олександрович
Keywords: емоційні порушення
когнітивні порушення
юнацький вік
хворі на COVID-19
вплив коронавірусу на мозок
дипломна робота
Issue Date: 2021
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Балашов О. О. Корекція легких когнітивних та емоційних порушень у хворих юнацького віку, які перенесли COVID-19. - Дипломна робота на здобуття ступеня магістра спеціальності "Психологія". - Національний авіаційний університет. - Київ, 2021. - 58 с.
Abstract: Дослідження про вплив коронавірусу виявляють різні емоційні стани населення такі як самотність, стрес, нудьгу, заперечення, депресію, безсоння, вживання шкідливих речовин, відчай, деструктивну поведінку та самогубства в осіб, які перебувають на карантині (Li et al., 2020). Крім того, фізичні симптоми COVID-19 (такі як кашель, гіпоксія та лихоманка) крім побічних ефектів рекомендованих ліків (кортикостероїдів) можуть призвести до більшого психологічного розладу та тривоги (Wang et al., 2020). Дослідники повідомляють, що у людей можна виявити різні психічні розлади, наприклад, тривожні розлади, самозвинувачення, почуття провини, посттравматичний стресовий розлад, депресивні розлади, марення, соматичні прояви, панічний розлад, астенію, психоз і навіть потяги до самогубства (Гоял та ін. ., 2020). У кількох дослідженнях таких вчених як Айша С. Аль Дахері, Моат Ф. Батайн, Лілія Стояновська, Мона Хашим, Усама А. Абд Ельхамід, Реяд Р. Шейкер Обейд,Самар ЕльФекі, Шейма Т. Салех, Тарек М. Осайлі щодо соціального впливу COVID-19 було виявлено такі несприятливі наслідки, як депресія, самотність, занепокоєння та стрес через коронавірус. Раптово оголошена пандемія має різкі негативні наслідки для всіх сегментів людського суспільства в соціально-психологічній та фізичній парадигмі. Аналіз основних досліджень таких вчених як Нірміта Панчал, Раба Камал, Синтія Кокс і Рейчел Гарфілд показує що серед тих, що вижили в відділенні інтенсивної терапії через гостру дихальну недостатность або шоку по будь-якої іншої причині у ході хвороби, одна третина людей демонструє настільки глибокий ступінь когнітивних порушень, що результати нейропсихологічного тестування можна порівняти з показниками пацієнтів з черепно- мозковою травмою середнього ступеня тяжкості. У повсякденному житті такий когнітивний вплив на пам'ять, увагу і виконавчу функцію може привести до труднощів з прийомом ліків, управлінням фінансами, розумінням письмових матеріалів і навіть веденням розмов з друзями та родиною. Зазвичай спостерігаються довгострокові психологічні ефекти, у людей котрі перехворіли, такі як тривога, депресія і посттравматичний стресовий розлад (ПТСР) та легкі когнітивні порушення. Легкі когнітивні порушення характеризуються переважно скаргами зниження пам'яті та уваги, особливо за необхідності запам'ятати великий обсяг інформації. В їх основі лежать патологічні зміни в головному мозку, проте ці зміни мало впливають на соціальну, професійну та побутову діяльність людини. Відзначаються також зниження швидкості обробки інформації, здатність швидко перемикатися з однієї діяльності на іншу. На цій стадії про наявність когнітивних порушень можна судити лише з наявності скарг та даних психологічного обстеження. Резюмуючи всі ці факти та наукові роботи дослідників які привели нас до розгляду проблематики когнітивних та емоційних порушень після COVID-19 можна стверджувати про актуальність даного дослідження Проведення діагностики та корекції легких когнітивних та емоційних порушень після COVID-19 дає можливість оцінити чи об’єктивно зменшувались когнітивні функції, пов’язані з COVID-19, у відмінності від суб’єктивного досвіду когнітивних змін. А також випробувати програму корекції для покращення якості життя людей котрі перехворіли COVID –19.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозитарії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Магістр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: доктор педагогічних наук, професор Лузік Ельвіра Василівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/54182
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Балашов О.О..pdfДипломна робота855.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.