Ефективність стратегічного позиціонування авіаційних підприємств України

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Національний авіаційний університет

Abstract

Стаття присвячена дослідженню теоретико-методичних та практичних аспектів оцінювання та забезпечення ефективного стратегічного позиціонування авіаційних підприємств України в умовах лібералізації авіаційного простору та розвитку інтеграційних процесів. Проведене дослідження показало наявність сильного кореляційного зв’язку між експортом послуг повітряного транспорту та обсяговими показниками: кількістю міжнародних рейсів та кількістю пасажирів міжнародних рейсів, що прибули до аеропортів України та вилетіли з них. Аргументовано, що ефективність стратегічного позиціонування авіаційних підприємств країни може бути оцінена з погляду конкретного підприємства авіаційної галузі, груп авіаційних підприємств відповідно до видів їхньої економічної діяльності, а також на макроекономічному рівні. Запропоновані відповідні оціночні індикатори ефективності стратегічного позиціонування авіаційних підприємств країни. Зроблено висновок про те, що стратегічне позиціонування авіаційних підприємств України має спрямовуватися на забезпечення як їхніх економічних інтересів, так і національної економіки загалом. Наголошено, що державне регулювання авіаційної галузі має враховувати відповідні чинники та створювати умови, що сприяють підвищенню ефективності стратегічного позиціонування авіаційних підприємств України.

Description

Keywords

авіаційні підприємства, авіакомпанія, аеропорт, експорт, стратегічне позиціонування, авіаційний трафік, лібералізація повітряного простору

Citation

Овсак О.П., Ліскович Н.Ю. Ефективність стратегічного позиціонування авіаційних підприємств України // Проблеми системного підходу в економіці: зб. наук. пр. К.: НАУ, 2020. Вип.4(78). С.113-121