Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53610
Title: Innovative approaches of logistics services promotion
Other Titles: Інноваційні підходи до просування логістичних послуг
Authors: Kuzmenko, Anna
Кузьменко, Анна Олегівна
Keywords: logistics services promotion
innovative promotional approach
facebook tools
digital promotion
просування логістичних послуг
інноваційний рекламний підхід
інструменти facebook
цифрове просування
дипломна робота
Issue Date: 28-Dec-2021
Publisher: National Aviation University
Citation: Kuzmenko А. Innovative approaches of logistics services promotion. - Qualification work of the applicant of higher education of the department of logistics. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. - 96 р.
Abstract: Logistics pertains to the process of controlling the flow of goods throughout the supply chain and ensuring that products are delivered within the timeframe requested. Marketing logistics pertains to the process of delivering the information from the producer to the market. While these two components of business do not seem like they correlate, they are actually very dependent on the other and aid in determining consumer demand and increase profit within the operation. In order to ensure that you maintain a competitive edge within your operation, it is essential to create an effective strategy regarding your product, price, place, and promotion. These four functions pertaining to logistics and marketing will aid the operation through reaching consumer targets and ultimately delivering the products that are being produced to the customer within the timeframe that they are seeking. When thinking of marketing logistics, it is an absolute must to consider the four functions. Therefore, within this blog, we are going to discuss the four functions of marketing logistics. The four functions of marketing logistics pertain to the following: 1) Delivery of product -the first function of marketing logistics to consider is locating your customers and how you are planning to get the product to the consumer within the timeframe they are requesting. This could be through locating third-party logistics (3PL) operations or constructing a distribution network of your own that will get your product to your customers with ease. As logistical needs vary from each customer, you need to prepare a plan for these occurrences in order to ensure that customer expectation are always met. 2) Price - pricing decisions are based on internal and external factors, in which it is important that marketing logistics recognizes these price drivers. The profile of the customer, the product, and the type of order are factors that will ultimately drive the price. These changes will not be controlled through marketing logistics. However, marketing logistics needs to be able to react to these factors and understand how factors may potentially affect consumer decisions. 3) Promotion - within marketing, promotion is a substantial task/topic that may ultimately lead to increased sales. Promotion is also a topic within marketing logistics. When a new product is being brought to the market, the operation needs to ensure that communication and coordination are being conducted and the correct materials are being produced/utilized. Marketing logistics ensures that entities work together and produce the marketing materials needed in order to adequately sell a product. 4) Place - marketing logistics enables an operation to be able to simplify the transactions between logistics provider and customer. The overall goal is for the consumer to be blind to how the product arrives so quickly to their doorstep, thus never exposing the backroom process involved with logistics delivery to the customer. This is because output is always more important than the process with consumers. It is also important to have a warehouse or distribution center nearby to customers to ensure that delivery times are fulfilled within the timeframe they are requesting, thus leading to loyal and increased customers.
Логістика — це процес контролю потоків товарів по всьому ланцюжку поставок і забезпечення доставки продукції в зазначені терміни. Маркетингова логістика – це процес доставки інформації від виробника до ринку. Хоча ці два компоненти бізнесу, здається, не співвідносяться, насправді вони дуже залежать від іншого і допомагають визначити споживчий попит і збільшити прибуток в рамках операції. Щоб забезпечити конкурентну перевагу у своїй діяльності, важливо створити ефективну стратегію щодо вашого продукту, ціни, місця та просування. Ці чотири функції, що стосуються логістики та маркетингу, допоможуть у досягненні цілей споживачів і, в кінцевому рахунку, доставити продукцію, яка виробляється, клієнту протягом терміну, який вони шукають. Розглядаючи маркетингову логістику, необхідно враховувати чотири функції. Тому в цьому блозі ми збираємося обговорити чотири функції маркетингової логістики. Чотири функції маркетингової логістики відносяться до наступного: 1) Доставка продукту - перша функція маркетингової логістики, яку слід розглянути, - це знайти ваших клієнтів і те, як ви плануєте доставити продукт споживачеві протягом терміну, який вони запитують. Це може відбуватися шляхом пошуку сторонніх логістичних операцій (3PL) або створення власної мережі дистрибуції, яка з легкістю доставить ваш продукт вашим клієнтам. Оскільки потреби в логістиці відрізняються для кожного клієнта, вам потрібно підготувати план для цих подій, щоб гарантувати, що очікування клієнтів завжди задовольняються. 2) Ціна – ціноутворення ґрунтуються на внутрішніх і зовнішніх факторах, для яких важливо, щоб маркетингова логістика визнавала ці цінові драйвери. Профіль клієнта, продукт і тип замовлення є факторами, які в кінцевому підсумку впливають на ціну. Ці зміни не контролюватимуться маркетинговою логістикою. Однак маркетингова логістика повинна вміти реагувати на ці фактори та розуміти, як фактори потенційно можуть вплинути на рішення споживачів. 3) Просування – у маркетингу просування є суттєвим завданням/темою, яка в кінцевому підсумку може призвести до збільшення продажів. Просування також є темою в маркетинговій логістиці. Коли новий продукт виходить на ринок, операція повинна забезпечити комунікацію та координацію та виробляти/використовувати правильні матеріали. Маркетингова логістика забезпечує спільну роботу суб'єктів господарювання та виготовлення маркетингових матеріалів, необхідних для адекватного продажу продукту. 4) Місце – маркетингова логістика дає можливість операції спрощувати операції між постачальником логістики та клієнтом. Загальна мета полягає в тому, щоб споживач не бачив, як продукт так швидко надходить до їхнього порога, таким чином ніколи не відкриваючи клієнту закулісний процес, пов’язаний з логістикою. Це тому, що вихід завжди важливіший, ніж процес зі споживачами. Також важливо мати склад або центр розподілу поблизу клієнтів, щоб гарантувати, що терміни доставки виконуються в терміни, про які вони запитують, що призведе до збільшення лояльності та збільшення клієнтів.
Description: Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозитарії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к.е.н. Позняк Оксана Володимирівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/53610
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри логістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФТМЛ_2021_073.3_Кузьменко А.О..pdfДипломна робота1.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.