Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/52244
Название: Approaches to Understanding Psychological Readiness for Activity in Psychology
Авторы: Cherniavska, Svitlana
Чернявська, Світлана Миколаївна
Ключевые слова: psychological readiness
activity
psychology
methodological basis
Дата публикации: 7-апр-2021
Издательство: National Aviation University
Библиографическое описание: Cherniavska S. Approaches to Understanding Psychological Readiness for Activity in Psychology // Polit. Challenges of Science Today. Humanitarian Sciences: abstracts of XXI International Conference of Higher Education Students and Young Scientist. – National Aviation University. – Vol. 1. - Kyiv, 2021. – P.110-112.
Краткий осмотр (реферат): The necessary basis for the scientific study of the psychological readiness for action is understanding the methodological basis of the problem, including the methodological approach as a position on the understanding of the psychological phenomenon. Psychological readiness for different types of activities has its own specific features, but, at the same time, there are general views on the understanding of the article. The discussion of these views was the aim of our research at the theoretical stage.
Описание: 1. Kokun O.M. (2010) Zmist ta struktura psyhologichnoi gotovnosti fehivtsya do ekstremalnyh umov [Meaning and structure of psychological readiness of a practitioner for extreme activities]. Problems of Extreme and Crisis Psychology, vol 7, pp. 182-190. 2. Khokhlina O.P. (2014) Metodologichni i teoretychni osnovy psyhologii [Methodological and theoretical foundations of psychology]. Kyiv: National Academy of Internal Affairs, 232 p. 3. Khokhlina O.P. (1991) Osobennosti formirovaniya intellektualnogo komponenta gotovnosti uchashchihsya s zaderzhkoj psihicheskogo razvitiya k trudovoj deyatelnosti [Peculiarities of the formation the intellectual component of the readiness of students with mental retardation to labor activity]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moskow: Academy of Pedagogical Sciences of the USSR [in Russian]. 4. Khokhlina O.P. (1991) Osobennosti formirovaniya intellektualnogo komponenta gotovnosti uchashchihsya s zaderzhkoj psihicheskogo razvitiya k trudovoj deyatelnosti [Peculiarities of the formation the intellectual component of the readiness of students with mental retardation to labor activity]. Candidate’s thesis. Kiev: Research Institute of Pedagogy of the Ukrainian SSR [in Russian].
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/52244
Располагается в коллекциях:Політ. Психологічні аспекти людського фактору у світі високих технологій. 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Cherniavska S..pdf491.43 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.