Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51597
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorShchіpak, Darya Dmytrivna-
dc.contributor.authorЩіпак, Дар’я Дмитрівна-
dc.date.accessioned2021-06-30T09:29:09Z-
dc.date.available2021-06-30T09:29:09Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationShchipak D.D. Media literacy // Polit. Challenges of science today. International relations : abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National aviation university. – Kyiv, 2021. – 107-108 P.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51597-
dc.description1.Social Media and Literacy / Shakuntala Banaji – International Encyclopedia of Digital Communication & Society, – p. 6 2.Медиаграмотность - средство от манипуляции [Electronicresource]. – accessmode:WWW.UNESCO.ORG 3.Leveraging Social Mediafor Literacy [Electronicresource]. – accessmode:https://www.lexialearning.com/blog/leveraging-social-media-literacyuk_UA
dc.description.abstractA great number of people spend on social networks more than 2 hours per day. And in general its content raises great concerns from a security point of view. As a new tendency, information usually provokes (especially among adolescents and young people) the destruction of universal values, personal models of behavior, undermine the idea of morality and ethics. Using social networks people face with inaccurate information which forms incorrect knowledge and perceptions in the audience. This risk is one of the most common on social media. This can be any information: from distortion of news to incorrect indication of the author of any quotation. What is more, people with a lack of media literacy can be endangered with mind influence, especially in political and social spheres.uk_UA
dc.description.abstractВелика кількість людей проводить в соціальних мережах більше 2 годин на день. І в цілому їх зміст викликає великі побоювання з точки зору безпеки. Як нова тенденція, інформація зазвичай провокує (особливо серед підлітків і молоді) руйнування загальнолюдських цінностей, особистісних моделей поведінки, підриває уявлення про мораль і етику. Використовуючи соціальні мережі, люди стикаються з недостовірною інформацією, яка формує у аудиторії невірні знання і уявлення. Цей ризик є одним з найпоширеніших в соціальних мережах. Це може бути будь-яка інформація: від спотворення новин до невірного зазначення автора будь-якої цитати. Більш того, люди з недостатньою медіаграмотності можуть наражатися на небезпеку впливу на свідомість, особливо в політичній і соціальній сферах.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectsocial networksuk_UA
dc.subjectsocial mediauk_UA
dc.subjectsocial platform Instagramuk_UA
dc.subjectsmartphoneuk_UA
dc.subjectinformation perceptionuk_UA
dc.subjectmedia literacyuk_UA
dc.subjectсоціальні мережіuk_UA
dc.subjectсоціальні медіаuk_UA
dc.subjectсоціальна платформа Instagramuk_UA
dc.subjectсмартфонuk_UA
dc.subjectсприйняття інформаціїuk_UA
dc.subjectмедіаграмотністьuk_UA
dc.titleMedia literacyuk_UA
dc.title.alternativeМедіаграмотністьuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Appears in Collections:Політ. Інформаційно-комунікаційні засади міжнародних відносин. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shchipak Daria Media literacy Polit_2021.pdf106.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.