Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51261
Название: Зв’язок індивідуально-психологічних особливостей та самооцінки у осіб юнацького віку
Авторы: Драниця, Олена Володимирівна
Ключевые слова: дипломна робота
самооцінка
юнацький вік
тривожність
фрустрація
агресивність
ригідність
імпульсивність
самоконтроль
експресивність
інтроверсія
екстраверсія
емоційна стійкість
Дата публикации: июн-2021
Издательство: Національний авіаційний університет
Краткий осмотр (реферат): Інтерес до внутрішнього світу особистості завжди мав особливе значення. Поведінка людини поєднується з її власним образом і тим, ким вона хоче бути. Вивчення характеристик самосвідомості, чи є самооцінка адекватною, структура та функції образу «Я» пов’язані із формуванням особистого статусу в житті, що має не лише теоретичне значення, а й практичне. Самооцінка суттєво впливає на ефективність діяльності та формування особистості на всіх етапах розвитку. Залежність особистості суб'єкта та різних форм зовнішньої діяльності від його ставлення до себе неодноразово підтверджувалась у психології. Тому ставлення людини до себе є однією з основних характеристик її особистості. Адекватна самооцінка при взаємодії з оточуючими є одним з основних показників психосоціальної адаптації. Якщо самооцінка спотворена, то це вже є достатньою умовою соціального розладу, що свідчить про необхідність коригувальних заходів для запобігання серйозних психологічних проблем. Важливою передумовою розвитку національних і соціальних продуктивних сил є те, що компетентні фахівці можуть здійснювати самовизначення, саморозвиток, самовиховання, саморефлексію, самовдосконалення та самореалізацію в житті. Всі ці якості можна отримати та реалізувати лише з адекватною самооцінкою. У юнацькому віці особистість не лише зазнає психологічних та фізичних змін, але також відбувається прийняття важливих рішень та формування особистості. Після тихого шкільного життя, де більшість проблем вирішують батьки та вчителі, настає час самостійно обирати професійну діяльність, коханих та друзів. У цей період важливо зрозуміти себе, свій внутрішній досвід та психологічні реакції. Актуальні соціальні умови розвитку осіб юнацького віку сприяють зростанню соціально-психологічної нестабільності, що може призвести до деструктивних змін в установках, світогляді та поведінці особистості у процесі її формування. У взаємодії з властивими індивідуально-психологічними особливостями людини, така ситуація може мати суттєвий вплив на самооцінку представників юнацької молоді і в результаті на особистість в цілому. Питання самооцінки особистості у психологічній теорії є одним з найбільш досліджуваних. У науковій літературі проблема формування самооцінки та різні її аспекти дають доволі широке коло представлення. Велику увагу дослідженню феномену самооцінки приділено у роботах Л. Божович, О. Музики, У. Джемса, Ф. Зімбардо, Е. Еріксона, К. Роджерса, Ч. Кулі, Є. Шорохової, М. Лісіної, А. Липкіної, О. Соколової, Дж. Міда, Ч. Спілбергера, С. Рубінштейна, та інших авторів. Проблему формування особистості у юнацькому віці та особливостей самосвідомості досліджували А. Дмітрієв, І. Лілієнталь, М. Енеєва, Н. Протасова, В. Лісовський, А. Газізулін. Однак аналіз наукової літератури дозволяє констатувати, що проблема зв’язку особистісних характеристик та самооцінки потребує додаткового дослідження, що і обумовлює вибір теми нашої дипломної роботи: «Зв’язок індивідуально-психологічних особливостей та самооцінки у осіб юнацького віку».
Описание: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: старший викладач Проскурка Наталія Миколаївна
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51261
Располагается в коллекциях:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ФЛСК_2021_053_Драниця О.В..pdfДипломна робота1.27 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.