Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51253
Title: Вплив самооцінки на мотиваційну сферу особистості у юнацькому віці
Authors: Бургун, Світлана Олександрівна
Keywords: дипломна робота
самооцінка
мотиваційна сфера
мотивація успіху
мотивація схвалення
мотивація уникнення невдач
Issue Date: Jun-2021
Publisher: Національний авіаційний університет
Abstract: На сьогоднішній день дослідження мотиваційної сфери осіб юнацького віку мають велике значення в психологічній теорії та практиці. Це пов’язано з тим, що юнацький вік є етапом переходу особистості від дитинства до дорослості, у який відбувається становлення самосвідомості та стабільного образу «Я» людини; тут юнак стикається з питанням професійного вибору, активним формуванням соціальних стосунків та своєї позиції у суспільстві тощо. На цьому етапі розвиток мотивації є невід'ємною частиною становлення особистості людини, адже саме спираючись на власні спонукання, юнак здатен обирати напрямки свого подальшого особистісного зростання. Таким чином, мотиваційна сфера виступає в якості системи, що будує особистість юнака, та яка пов'язана з розвитком самосвідомості, усвідомлення положення власного «Я» в системі суспільних відносин людини тощо. Також варто зазначити, що мотивація відноситься до найважливіших компонентів структури особистості, за ступенем сформованості якої можна говорити і про загальний рівень сформованості особистості юнака. Разом із цим, у питаннях розвитку мотивації відіграє величезну роль самооцінка, адже її рівень впливає на соціальний розвиток юнака, на його адаптацію, формування ідентичності, інші визначні процеси. Також адекватний рівень самооцінки дозволяє юнаку конструктивно оцінити свої сили та можливості, поставитися до себе критично. Через важливу роль самооцінки в кожному акті діяльності людини, самооцінка є важливим компонентом в житті юнака, впливає на стани людини та її поведінку, а також допомагає визначатися юнаку з актуальними потребами та бажаннями. Все це і робить самооцінку важливим фактором у формуванні мотиваційної сфери особистості. Проблемами мотивації та самооцінки особистості займалися такі психологи як Л. І. Божович (мотивація навчального процесу), Л. Анциферова та В.Г. Асєєв (уявлення про мотивацію як багаторівневу систему психічної регуляції життєдіяльності),А. Г. Ковальов (мотиви діяльності та поведінки), К. К. Платонов (проблеми взаємодії домінуючої мотивації і підлеглого мотиву), С. Л. Рубінштейн та А. Н. Леонтьєв (зв'язок мотивації та успішності діяльності), Б. Г. Ананьєв (зв’язок суспільної поведінки та мотивації), Д. Б. Ельконін (мотивація навчання), Л. С. Виготський (мотивація поведінки), А. І. Липкіна (мотивація навчання), У. Джеймс (теорія інстинктивної мотивації); вивчалися також особливості психічного розвитку в юнацькому віці (Е.А.Шумілін, И.С.Кон), та інші. Проблемами ж юнацького віку, серед яких важливе місце відводилося й самооцінюванню та мотивації, приділяло увагу багато вітчизняних і зарубіжних вчених: К. К. Платонов (концепція «необмеженого розвитку»), А. Н. Леонтьєв (провідний тип діяльності в юнацькому віці), А.К. Маркова (самовизначення юнаків), В. В. Давидов (психологічні особливості юнацького віку) і багато інших. Вивчення проблеми мотивації також зачіпає чимало галузей психології: загальну, вікову, диференціальну, соціальну, педагогічну тощо. Так, загальна психологія дозволяє нам зрозуміти структуру мотивації та визначити її види, у той час як вікова психологія надає можливість конкретизувати особливості мотивації саме на юнацькому віковому етапі тощо. Диференціальна психологія розглядає особистісні відмінності між представниками різних рівнів самооцінки, а соціальна – виявити особливості саме соціальної взаємодії кожного індивіда з соціумом та впливом на дану взаємодію мотивації та самооцінки. Завдяки засобам педагогічної психології та психокорекції ми отримуємо можливість допомагати сучасному юнаку у формуванні та корекції даного феномену. Окрім цього варто зазначити, що вияви мотивації осіб юнацького віку також можуть зачіпати окремі аспекти психології праці, психології творчості, враховуватися у психології реклами тощо. – тобто, можна сказати, що мотивація юнака нерозривно пов’язана з кожним виявом життєдіяльності особи. Аналіз літератури дає можливість констатувати, що існуючі дослідження даної проблематики не дають остаточної відповіді щодо особливостей впливу самооцінки на мотиваційну сферу зазначеної вікової категорії, що зумовлює необхідність актуалізації знань щодо цього, їхнього розвитку та удосконалення. Що й обумовило вибір теми нашої дипломної роботи: «Вплив самооцінки на мотиваційну сферу особистості у юнацькому віці».
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: канд. пед. наук Лаврухіна Тетяна Василівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51253
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФЛСК_2021_053_Бургун Світлана.pdfДипломна робота1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.