Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50714
Title: | Антропологічний вимір мистецтва художньої емалі |
Authors: | Наумов, О. |
Keywords: | емальєрне мистецтво нейроарт антропологічний підхід культурологічний підхід рефлексія образи |
Issue Date: | Apr-2021 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Citation: | Наумов О.Г. Антропологічний вимір мистецтва художньої емалі // Політ. Сучасні проблеми науки : тези доповідей ХХІ Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених . – Національний авіаційний університет. – Київ, 2021. - С. 183-185 |
Abstract: | Антропологічний вимір мистецтва художньої емалі полягає в осмисленні взаємовпливу потреби людини у естетичному відображенні людської діяльності на основі канону краси та втіленні цієї потреби засобами художньої виразності за допомогою емалі та її властивостей. У національному мистецтвознавчому дискурсі проблема антропології, зокрема українського мистецтва, набуває вагомого значення та наукового визнання. В основі антропологічного підходу є людина із її уявленнями про красу світу, про суспільство і його відносини із індивідом, свобода творчості та вираження внутрішньої рефлексії і ментальних станів. Усвідомлення того, що “homo purvus mundus est” (людина це цілий світ, мікрокосм) призвело до формування національної антропологічної школи. На відміну від підходів західноєвропейської та американської антропології, що сформувалася на основі соціальної та культурної антропології та розумінні цінності культурної своєрідності людей різних стратів і груп, українська антропологічна школа базується на гуманітарних підходах філософії і близька до німецької та італійської гуманітаристики, що мають за основу принципи філософії. Проте усі вони включені у цілісну систему наукового знання про культуру та мистецтво, відбиваючи розвиток різноманітних форм культурної рефлексії . |
Description: | 1. Корнієнко В. В. Художній світ людини як комунікативна система: культурологічне осягнення // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтва: наук. журнал. К.: НАКККіМ, 2019. № 2. С. 82 – 86. 2. Карпов В., Сиротинська Н. Neuroart: мистецтво пізнання людини. К. НАКККіМ, 2019. 80 с. 3. Довгань Ю. О. Емальєрне мистецтво в Україні: Історичний досвід та сучасний стан. Дис. на здоб. наук. ступ. канд. мист. за спец. 17.00.05 (образотворче мистецтво). Київський національний університет будівництва і архітектури. Київ, 2008. 4. Андрейко С. С. Развитие русской домонгольской эмали в контексте историко-культурного взаимодействия Руси и Византии // Вестник ИрГТУ, 2015. № 4(99). С. 181 – 185. References: 1. Korniyenko V. V. (2019) Khudozhniy svit lyudyny yak komunikatyvna systema: kulʹturolohichne osyahnennya [The artistic world of man as a communicative system: culturological comprehension]. Visnyk Natsionalʹnoyi akademiyi kerivnykh kadriv kulʹtury i mystetstva [Bulletin of the National Academy of Management of Culture and Arts]. No.2. Pp. 82 – 86. (In Ukraine) 2. Karpov V., Syrotynsʹka N. Neuroart: mystetstvo piznannya lyudyny [Neuroart: the art of human cognition]. Kyiv : NAKKKiM. (in Ukraine) 3. Dovhanʹ YU.O. (2008) Emalʹyerne mystetstvo v Ukrayini: Istorychnyy dosvid ta suchasnyy stan [Enamel art in Ukraine: Historical experience and current state.] (PhD Thesis), Kyiv: Kyiv National University of Civil Engineering and Architecture (In Ukraine). 4. Andreyko S.S. (2015) Razvytye russkoy domonholʹskoy émaly v kontekste ystoryko-kulʹturnoho vzaymodeystvyya Rusy y Vyzantyy [The development of Russian pre-Mongol enamel in the context of historical and cultural interaction between Russia and Byzantium]. Vestnyk YrHTU [ISTU Bulletin]. No. 4(99). Pp. 181 – 185. (In Russian) |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50714 |
Appears in Collections: | Політ. Технічна естетика, дизайн та геометричне моделювання. 2021 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Наумов_1.pdf | Тези - конференції | 566.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.