Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50042
Название: Promotion of journalism blogs in social networks
Другие названия: Просування журналістських блогів у соціальних мережах
Авторы: Holosko, Svitlana Oleksandrivna
Голоско, Світлана Олександрівна
Ключевые слова: journalism
журналістика
blog
блог
mass media
ЗМІ
blogger
блогер
content
контент
method
метод
Дата публикации: 2021
Издательство: National aviation university
Библиографическое описание: Holosko S.O. Promotion of journalism blogs in social networks// // Polit. Callanges of science today. International relations : abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National aviation university. – Kyiv, 2021. – 334-336 P.
Краткий осмотр (реферат): Now the journalism – developed branch of human activity, is transformed into the digital world and is competitive in the labor market. To «survive», the media are improving not only technology, but also methods of collecting, processing and disseminating information. Blogging journalism is a universal way of disseminating information, the advantage of which is speed, convenience and mobility.
Зараз журналістика – розвинена галузь людської діяльності, транформується у цифровий світ, і є конкурентоспроможною на ринку праці. Щоб «вижити», засоби масової інформації вдосконалюють не лише технології, а й методи збору, обробки та розповсюдження інформації. Журналістика ведення блогів - це універсальний спосіб розповсюдження інформації, перевагою якого є швидкість, зручність та мобільність.
Описание: 1. . Kuznetsova A. The identity of the blog and the media / A. Kuznetsova // Television and Radio Journalism. – 2013. – Vyp. 12. – P. 117-123 [Electronic resource]. – Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tir_2013_12_36 2. Lazareva L. Blog as a modern means of mass communication / L. N. Lazareva // Actual problems of history, theory and practice of artistic culture: collection of scientific papers. – Moscow: Millennium, 2010. - Vyp. 25. - С. 151-159. 3. Mudra I. Classification of journalism blogs / Iryna Mudra // Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Serie: Zhurnalistski nauky. – Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2019. – No 3. – P. 76-80. 4. Rudik M. Journalist-blogger on the modern information market: secrets of mastery / M. Rudik // Bulletin of Lviv University. Journalism Series. - 2017. – Vyp. 42. – P. 267-272 [Electronic resource]. – Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VLNU_ Jur_2017_42_38
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50042
Располагается в коллекциях:Політ. Соціальні комунікації в умовах глобалізації. 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Holosko.pdfconference abstracts295.31 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.