Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/49811
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бурко, Ольга Василівна | - |
dc.contributor.author | Burko, Olha | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-22T06:05:10Z | - |
dc.date.available | 2021-04-22T06:05:10Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Бурко О.В. Відповідники українських прислів’їв і приказок, записаних Б. Грінченком, у європейських мовах / О. В. Бурко // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Будапешт, 2017. – V (58) Issue: 133. – С. 7–11 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2308-1996 | - |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/49811 | - |
dc.description.abstract | У статті акцентовано на причині інтересу освітянської спільноти до європейських мов. Окреслено концептуальну модель технології навчання українських прислів’їв та приказок, їх відповідників англійською, німецькою та іспанською мовами (на прикладі фольклорних записів Бориса Грінченка). Відповідно до неї передбачається використання вчителями інноваційних прийомів навчання: полімовне читання «Квадрига», літературна гра «Мозаїка мислення». Оволодіння ними сприятиме входженню освітян та молодших підлітків у європейський освітній простір. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article outlines on the causes of the education community interest in European languages. The conceptual model of the teaching Ukrainian proverbs and sayings, their correspondences in English, German and Spanish (based on Boris Grinchenko folklore records) is outlined. According to it, scientists are expected to use innovative teaching techniques: poly-language reading «Quadriga», literary game «Mosaic of Thinking». Their knowledge enhances the entry of educators and younger teens into the European educational space. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | V (58) Issue 133; | - |
dc.subject | Борис Грінченко | uk_UA |
dc.subject | молодші підлітки | uk_UA |
dc.subject | полімовне читання «Квадрига» | uk_UA |
dc.subject | літературна гра «Мозаїка мислення» | uk_UA |
dc.subject | Boris Grinchenko | uk_UA |
dc.subject | younger teens | uk_UA |
dc.subject | poly-language reading “Quadriga” | uk_UA |
dc.subject | literary game “Mosaic of Thinking” | uk_UA |
dc.title | Відповідники українських прислів’їв і приказок, записаних Б. Грінченком, у європейських мовах | uk_UA |
dc.title.alternative | The technology of teaching Ukrainian proverbs and sayings, their corresponding samples in English, German and Spanish (based on Boris Grinchenko folklore records) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри філологічних та природничих дисциплін |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Бурко 2017 233.pdf | 3.34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.